Mi értelme van ennek az idézetnek?
Egyszerűen nem értem az összefüggést...
"És hozzámenvén egy írástudó, monda néki: Mester, követlek téged, akárhova mégy.
És monda néki Jézus: A rókáknak vagyon barlangjok és az égi madaraknak fészkük; de az ember Fiának nincs hová fejét lehajtani."
összefüggést én sem látok
de lehet, hogy többet kéne gondolkodni rajta (?)
amit Jézus mond, az a csalódottság, elesettség, otthontalanság, egyedüllét, magányosság, kitaszítottság érzése - -
Több jelentését ismerem, íme néhány:
Mivel nem lehet szó szerint értelmezni, ugyanis Jézus is csak lehajtotta ide -oda a fejét, ezért jelképes beszédnek kell felfogni.
vagyis:
a rókák és madarak fix helyével ellentétben ő mindig úton van. Nincs egy fix pont az életében, mert az a cirka 3 év, amíg szolgálatban volt a kereszthalálig, egy nagy jövés-menés.Hirdetnie kellett az evangéliumot, betegeket gyógyítani, foglyokat szabadítani. Nincs megállás. Alig.
Mondok egy másikat:
Ábrahám megfogalmazta, hogy jövevények vagyunk a földön. Vagyis:
Hiába rendezkedik be valaki, készít szép lakást, mégis ahogy jött, meztelenül e világba, úgy is fog innen elmenni. Nincstelenül.Vagyonát másra ahagyja, ...és így tovább.
Mondok harmadikat:Újszövetségi ige, hogy a szél fú, ahová akar, annak zúgását hallod, de nem tudod honnan jött és hová megy. Így van mindenki aki szellemtől született.
Vagyis aki Isten szolgálatába áll, annak a fix pont maga Isten, de a földön nincs számára ilyen pont, mert Isten Szelleme(a szél)-hol ide küldi, hol oda. . . ahová akarja és szükség van rá. Fontos hogy sói legyünk a világnak és ne ízetlenüljünk meg, mert akkor már semmire nem jó az a só. :)
Kedves Kérdező!
"Amikor Jézus meglátta maga körül a sokaságot, úgy rendelkezett, hogy keljenek át a túlsó partra.
Egy írástudó odament, és így szólt hozzá: "Mester, követlek, akárhová mégy."
Jézus így válaszolt: "A rókáknak van barlangjuk és az égi madaraknak van fészkük, de az Emberfiának nincs hova fejét lehajtania." - Mt 8,18-20
A sokaság tülekedéséből Jézus gyakran igyekezett magát és tanítványait kivonni. Ehhez illeszkedve van szó a továbbiakban a követés (-> Jézus követése) témájáról, amely kimondottan a tanítványok körét (és később az egyházat) érinti. Egy kívülállónak, aki odafurakodik hozzá, egy tekintélyes pozícióval és biztos egzisztenciával rendelkező embernek (-> írástudó) tudtára adatik, hogy abban a teljes otthontalanságban és védtelenségben kell osztozni, amelynek -> Emberfia ebben a világban osztályrésze. Egy másiknak, aki már tanítványi körhöz tartozik, Jézus olyan módon tiltja meg, hogy elmenjen, amely beleütközik minden kegyességbe, szokásba, sót, magába a törvénybe is. Jézus tanítványának egész létével radikálisan az "életről" kell tanúbizonyságot tennie, amely Jézussal és a közeledő Isten országáról szóló üzenettel a világnak ajándékoztatik.
Áldás, békesség!
Mihály
Tévedsz, ha azt állítod, hogy elötte, utánna másról lenne szó.
Luk9 "57. Lőn pedig, mikor menének, valaki monda néki az úton: Követlek téged Uram, valahová mégy!
58. És monda néki Jézus: A rókáknak barlangjuk van, és az égi madaraknak fészkük; de az ember Fiának nincs fejét hová lehajtania.
59. Monda pedig másnak: Kövess engem. Az pedig monda: Uram, engedd meg nékem, hogy előbb elmenjek és eltemessem az én atyámat.
60. Monda pedig néki Jézus: Hadd temessék el a halottak az ő halottaikat: te pedig elmenvén, hirdesd az Isten országát.
61. Monda pedig más is: Követlek téged Uram; de előbb engedd meg nékem, hogy búcsút vegyek azoktól, a kik az én házamban vannak.
62. És monda néki Jézus: Valaki az eke szarvára veti kezét, és hátra tekint, nem alkalmas az Isten országára.
Luk10 "1. Ezek után pedig rendele az Úr másokat is, hetvenet, és elküldé azokat kettőnként az ő orczája előtt, minden városba és helyre, a hová ő menendő vala.
2. Monda azért nékik: Az aratni való sok, de a munkás kevés; kérjétek azért az aratásnak Urát, hogy küldjön munkásokat az ő aratásába."
Direkt elválasztottam négy felé. Az első követni akarta fizikailag, hogy ahová megy, oda megy ő is. De nem fizikailag kellett követni Krisztust. Erre ad magyarázatot a második csoport, mikor Krisztus azt mondta, hogy kövesse, de mégis azt mondta, hogy menjen el, hirdetni Isten országát.
Az első ember, ki fizikailag akarta csak követni Krisztust, felhívta a figyelmét, hogy nem a kényelemről szól Krisztus élete. Láthatjuk, hogy a történet itt megszakadt, gondolhatjuk, hogy az embernek nem fült a foga ilyenre.
A második embernek Krisztus mondta, hogy kövesse, de ő családi kötelezettségét hozta fel a késedelemre. Jézus elhessegette ezt tőle, és közölte, hogy mi az élő dolog és hogy halottakat és halott cselekedeteket ne kövessen, és azt tartotta sürgetőnek, hogy menjen el hirdetni Isten országát.
A harmadik kérte, hogy követhesse, itt viszont szinte visszatér Lót esete.
Leegyszerűsítve: Krisztus követése nem arról szól, hogy ott hajtsd le vagy ne a fejed, ahol Krisztus tette, hanem halld meg az elhívásd, és hirdesd Isten országát és ne tekints hátra. Ha követni akarod Krisztust, az nem a kényelmedről fog szólni.
Majd a hetvenet kiküldi ennek eleget tenni.
Szia
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!