Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Hol van az a Bibliában hogy...

Hol van az a Bibliában hogy nem lehet csak egy felesége a férfinek? Többnejűség volt isten választott népénél utána hol szerepel hogy nem lehet?

Figyelt kérdés
2012. jan. 31. 18:00
1 2 3
 1/25 Dr Watson válasza:
0%
Ott, ahol azt írják hogy férfinAk.
2012. jan. 31. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/25 A kérdező kommentje:
A férfinEk is helyes.
2012. jan. 31. 18:23
 3/25 anonim ***** válasza:

A teremtéskor kezdetben is egy feleséget adott Jehova az embernek, de Káin vonalán később azok több feleséget vettek maguknak. Nem Isten akarata volt, de később a Mózesi Törvényben szabályozta ezt a Teremtő.

A keresztényeknek viszont kizárólag egy feleséget engedett Isten. (1Timótheus 3:1, 2; Titus 1:6)

2012. jan. 31. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/25 A kérdező kommentje:
Káin vonalán?Ezt honnan lehet tudni? Azok is több feleséget tartottak akiket isten szeretett. Nem?
2012. jan. 31. 19:47
 5/25 anonim ***** válasza:
71%
Isten nem tiltotta meg nekik, mert nem olyan despota ám ő, mint amilyennek sokan szeretik elképzelni. De Jézus világosan megmondta, hogy az Úr akarata kezdettől fogva nem ez volt.
2012. jan. 31. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/25 anonim ***** válasza:

19:08-as kommenthez: az általad hivatkozott részek a püspökök kiválasztására vonatkoznak igazából.


I. Timóteus 3:2 "Szükséges annakokáért, hogy a püspök feddhetetlen legyen, egy feleségű férfiú, józan, mértékletes illedelmes, vendégszerető, a tanításra alkalmatos;"


Titus 1:5-7 "A végett hagytalak téged Krétában, hogy a hátramaradt dolgokat hozd rendbe, és rendelj városonként presbitereket, a miképen én néked meghagytam; Ha van feddhetetlen, egy feleségű férfiú, a kinek hívő, nem kicsapongással vádolt avagy engedetlen gyermekei vannak. Mert szükséges, hogy a püspök feddhetetlen legyen, mint Isten sáfára; nem akaratos, nem haragos, nem részeges, nem verekedő, nem rút nyerészkedő;"


Olyan szempontból persze jók, hogy a vezetőtől is ezt várják el, ezzel is példát mutatva a híveknek.


Ami szerintem jobban rávilágít a problémára, az Máté 3:3-19:


"És hozzá menének a farizeusok, kisértvén őt és mondván: Szabad-é az embernek az ő feleségét akármi okért elbocsátani?

Ő pedig felelvén, monda: Nem olvastátok-é, hogy a teremtő kezdettől fogva férfiúvá és asszonynyá teremté őket,

És ezt mondá: Annak okáért elhagyja a férfiú atyját és anyját; és ragaszkodik feleségéhez, és lesznek ketten egy testté.

Úgy hogy többé nem kettő, hanem egy test. A mit azért az Isten egybeszerkesztett, ember el ne válaszsza.

Mondának néki: Miért rendelte tehát Mózes, hogy válólevelet kell adni, és úgy bocsátani el az asszonyt?

Monda nékik: Mózes a ti szívetek keménysége miatt engedte volt meg néktek, hogy feleségeiteket elbocsássátok; de kezdettől fogva nem így volt. Mondom pedig néktek, hogy a ki elbocsátja feleségét, hanemha paráznaság miatt, és mást vesz el, házasságtörő; és a ki elbocsátottat vesz el, az is házasságtörő. "


Itt világosan szerepel, hogy az ember találmánya a válás is. Isten kezdetben férfinak és nőnek teremtette az embert, és ketten lesznek egy testté, nem több feleséggel, egyszer ezzel, egyszer azzal. Ketten eggyé, amit csak a halál oldhat fel. A feltámadás után pedig már nem lesz házasodás (lásd Máté 22:30).

2012. febr. 1. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/25 anonim ***** válasza:

Mondjuk Jézus kifejezetten a válásról beszélt, aki meg több feleségű, miért is válna el feleségeitől. De tegyük fel, valaki alapból többfeleségű, és mondjuk megtér. Mit tegyen a feleségeivel? Bocsássa el, és csak egy maradjon? És mi lesz a gyerekeivel? Dávidnak miért nem kellett elbocsátania feleségeit? És Jákóbnak? Pedig ők a hit hősei. Ha vétek lett volna a többfeleségűségük, Isten nyilván kijelentette volna prófétái által nekik. De pl. Dávidnak is csak a paráznaságot, Betshabe miatt szólt.


Persze nem azt mondom, hogy a több feleségűség ideális állapot (sok szempontból sem az), de hogy véteknek (mondjuk paráznaságnak, mint az elválás esetén) minősítené a törvény, vagy Jézus azt nem látom sehol Isten törvényében.

2012. febr. 1. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/25 anonim ***** válasza:

A válást is megengedte, Jézus mondta rá hogy nem helyes. A többnejűséget is megengedte, pedig az sem helyes szerintem. Kezdetben Ádám és Éva volt, nem több feleség, csak egy. Noénak is csak egy felesége volt, így szerintem ismét az lett a "kezdő modell". Szerintem nem véletlen, hogy őt választotta ki, egy feleséggel.


A Bibliában sok olyan dolgot tesznek még a választottak is ami nem helyes.


A példádról annyit, hogy ha több van neki és megtér akkor ne tegye ki az utcára, hogy na menj innen. A kereszténység nem a vallásoskodásról és a törvényeskedésről kell hogy szóljon, hanem a szeretetről.

2012. febr. 1. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/25 anonim ***** válasza:
Betsabé esete pedig azért különösen problémás, mert a férjét Dávid egy olyan feladattal bízta meg amibe biztos hogy belehal, lényegében megölte, hogy megkapja a feleségét.
2012. febr. 1. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/25 anonim ***** válasza:
Nem erről beszéltem. A bűn a törvény megrontása, és más feleségével hálni Isten törvénye szerint törvényszegés, ami halált von maga után, de Isten szava azt nem ítélte bűnnek, hogyha pl. Dávidnak több felesége volt, ezért nem szólt a próféta (holott azt is mondhatta volna neki Nátánel amikor hozzá ment), azért viszont igen, hogy más feleségét elvette (meg is mondta ezért mi az ítélet, a saját feleségeivel fog más hálni), és tetézte azzal, hogy a férjet meg is ölte. Persze mint mondtam, nem ideális állapot a többnejűség, de nem is parancsolatszegés.
2012. márc. 19. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!