Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Milyen bibliai alapja van...

Milyen bibliai alapja van annak, h csak i akkor vehet valak Ur vacsorat, ha ujszovetsegi bemeritesben reszesult?

Figyelt kérdés
Nem eleg az h higgyen?persze az Iras az irja, h aki hisz es bemeritkezik, az udvozul.Nem a bemerites ellen vagyok, de volt egy baratom akit eloszor vittem gyulekezetbe, ahol eppen Ur vacsorat osztottak. A pasztor mondta, ha akar venni vki ur vacsorat, meg nincs bemeritkezve, de szeretne beritkezni a kozeljovoben, nyugodtan vehet.Az en baratom meg vett.(persze az elejen mondtam neki, h csak a bemeritettek vehetnek, de o ennek ellenere vett)Helyes-e a mit a pasztor mondott?
2011. dec. 4. 13:05
 1/9 anonim ***** válasza:

Tulajdonképpen az Úrvacsora alkalmával a "vizsgálja meg mindenki ÖNMAGÁT" elv él. Júdás is úrvacsorázott Jézussal.

AZ Úrvacsora túl lett misztifikálva kicsit. A Biblia alapján az is Úrvacsorának minősül, ha áthívok egy családot grillezni, nem?

Ugyanakkor azt is érteni kell, hogy az a legbelső körnek szólt. Hiszen a páskát sem mindenkivel töltötték, csak a családdal. Jézus pl. a tanítványokkal.

Ezért jobb megoldás, ha gyülekezeti órán van az úrvacsora, ahol csak a tagok vannak ott.

2011. dec. 4. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Sehol nincs a Bibliában, hogy csak az vehet úrvacsorát, aki már be van merítkezve. Aki hisz, az vehet. Mert ilyenkor arról emlékezünk meg, hogy Jézus meghalt a bűneinkért és így kaptunk bűnbocsánatot. És ilyenkor is vihetünk bűnöket a kereszthez. A bemerítkezés kinyilvánítása a világ felé annak, ami a szívünkben már megtörtént, tehát, hogy megtértünk.
2011. dec. 4. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Emberi hagyományokon alapszik,hogy csak akkor merítenek be valakit ha már az élete megmutatja ,hogy hívő ember,és csak akkor vehet valaki részt az Úr vacsorán ha bemerítkezett.Gyülekezetenként eltérő a helyzethez való hozzá állás.A Biblia azt tanítja:hogyha teljes szívvel hiszed ,hogy Jézus a Krisztus,és feltámadt a halálból,vagyis te bűneid is megvannak bocsájtva ,Isten gyermeke vagy ,mivel újászülettél,akkor megteheted .

Az más dolog ,hogy tiszteletben kell tartani a gyülekezeti szokásokat,ha nemis értünk vele egyet.

2011. dec. 4. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Haaat...nagyon orulok a valaszoknak, es annak is orulok h a gyakorikerdesek oldalon is vannak komoly hivo emberek...
2011. dec. 4. 19:20
 5/9 anonim ***** válasza:
Aki nem keresztelkedett meg, annak a keresztelés során nem lettek eltörölve a bűnei. Így bűnös lélekkel fogadnák szívükbe Jézust, ami rosszabb mintha semmit se tenne, hiszen Isten szent és nem tűri a bűnt. Van egy igerész is ami ezt alátámasztja de most nem találom sajnos.
2011. dec. 5. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Utolsónak: nem a keresztség törli el a bűnöket. A keresztséggel csak kinyilvánítod, hogy már eltöröltettek a bűneid. Egészen pontosan azt, hogy már újjászülettél. Nem a keresztségtől szülteik újjá az ember.
2011. dec. 5. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Szia!


Nagyon egyszerű a bibliai alapja, csak olvasd el János evangéliuma 13. fejezetét. Itt a 10. verset ajánlom figyelmedbe: "Aki megfürödött, nincs másra szüksége, mint a lábait megmosni, különben egészen tiszta".


Az úrvacsora a szövetség-megújítás szertartása. Isten mindvégig tartó - az ember hitetlenkedései és hűtlenségei ellenére is megmaradó - szövetségi hűségének bizonysága. A megszentelődés belső lelki törvényszerűségeit kívánja az ember lelkébe vésni jelképes ábrázolással.


Olvasd el továbbá Máté evangéliuma 26:26-28 és az I.Kor. 11:26 és 29-30 verseket. Az intelem, mely szerint "erőtlenség, betegség és aluvás" lesz a keresztény közösségben, ha nem élnek helyesen az úrvacsorával, magában foglalja az ennek ellenkezőjére utaló tanúságtételt is: azoknak a tanítványoknak az életében, akik értelmesen, helyesen élnek az úrvacsorával mindig megújul az "első szeretet" (Jel 2,4), a szövetségesi hűség Krisztus iránt.


Az úrvacsora két része - amely valójában szétválaszthatatlan, szerves egységet alkot - a lábmosás és az úgynevezett szent jegyek (a kenyér és a szőlőlé) kiosztása. A lábmosást ugyanolyan "szereztetési igékkel" (háromszoros meghagyatkozással) rendelte el Jézus tanítványainak, mint a kenyér és a pohár vételét. Nyilvánvaló, hogy a jövőben is ismételendő gyakorlat alapjait fektette le.


Az alábbi ige tanúskodik arról, hogy az őskeresztény egyházban gyakorolták a lábmosást Krisztus rendelése szerint: I.Tim 5:10


Üdv. Péter

2011. dec. 5. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Es szerintetek, en mint ujjaszuletett tanitvany, tudok, pl csladban vagy hazikozossegben, gyulekezeti alkalmon kivul Urvacsorat osztani?Nem szakitom-e el magam a kozossegtol?Vagy mar a hazikozosseg is legalabb 2-3 ember, ahol az Ur garantalja a jelenletet, ha az o neveben gyulunk ossze?
2011. dec. 6. 08:51
 9/9 anonim ***** válasza:

"Utolsónak: nem a keresztség törli el a bűnöket. A keresztséggel csak kinyilvánítod, hogy már eltöröltettek a bűneid. Egészen pontosan azt, hogy már újjászülettél. Nem a keresztségtől szülteik újjá az ember."


Akkor úgy mondom hogy a keresztség során a megkeresztelt személy elfogadja azt hogy Jézus áldozata eltörli a bűneit.

2011. dec. 6. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!