Fontosak-e számotokra, a csodás jelenségek, gyógyulások?
Minden vallásban vannak csodálatos események. A buddhizmusban pl. a szivárványtest megvalósítása, a tudatosan végigvezettet halál (pho-wa), a test csodálatos uralása, a vipassszána meditáció hatására fellépő gyógyulások, a maguktól szaparodó gyöngy-ereklyék melyeket a megvilágosodott mesterek hagynak maguk után.
A kereszténységben és az iszlámban is továbbá más vallásban is vannak ilyenek. Sokan ezekkel próbálják vallásuk elsőbbségét igazolni. Lehetséges-e ez? Fontos-e egyáltalán?
Csodás gyógyulások mindig is voltak és lesznek, és hiszek abban, hogy vannak olyan emberek, akiknek ilyen képesség megadatott.
Hogy a vallásban fontos-e? Nem. Egyrészt ellenőrizhetetlen (nagyon rég volt), másrészt nem attól vallás a vallás, hogy bizonyítékokat sorol fel. Az ige kell hogy maga legyen a bizonyíték: kell egy olyan megragadó, átformáló erő, amitől úgy érzed, hogy igazságtartalma van.
Szia. Én hiszek abban, hogy vannak csodák, de amint a nevük is mutatja: csodák. Tehát ritka madarak ebben a tompa, súlyos létezésben. Én Jézust a csodái nélkül is tökéletesen szeretem és elfogadom (bár hiszek a csodáiban) és én magam nem keresem a csodákat, mert az a tapasztalatom hogy az igazi hitet nem mozdítják elő.
(Jézus egy csomó embert meggyógyított. Hol voltak ezek akkor, amikor a tömeg azt követelte hogy feszítsék meg Jézust, és inkább Barabbást engedjék el?)
Még egy gondolat Müller Pétertől: " A félelemnek és a szenvedésnek mély érelme van, és az emberiséget nem kellene tőlük csodákkal megmenteni."
Szép napot,
Freya
Nekem fontosak a csodák, főleg ha megtérést hoznak vagy a hitben erősítenek meg. De én keresztény vagyok és a buddhista meditációkkal kapcsolatban nagyon óvatos lennék mert nem tudom megítélni hogy milyen módon tesznek csodát és honnan szerzik a hatalmukat (Istentől vagy a patástól).
A pho-wáról írnál kicsit többet? Ez nekem kicsit ijesztőnek tűnik.
A pho-wa a 6. században élt misztikus mester Narópa hat fő hagyománya közül az egyik (álomjóga, misztikus hő, szivárványtest stb.) Ennek a gyakorlatnak az elsajátítása teszi lehetővé, hogy a lámák tudatosak maradjanak a haldoklás folyamata közben. Meditációs tartást vesznek fel, és bizonyos vizualizációs gyakorlatokon keresztül és magszótagok helyes kiejtése által a tudatukat a koponyatetőn keletkező nyíláson keresztül kivezetik a testből, majd egy Tiszta-föld (anyagtalan) terében a Mérhetetlen Fényességet megszemélyesítő Amitábha Buddhával egyesítik tudatukat. Egy bizonyos magszótag kiejtésével elvágják a testhez kötödést, és ekkor beáll a fizikai halál. A jelei a helyes pho-wanak: a fejtetőn nyílás keletkezik, a szív napokkal megállása után is meleg marad, a test rendkívül sokáig ép marad, valamint hajlékony, nem áll be hullamerevség és nem kellemetlen, hanem kellemes illatokat áraszt, majd kb három nappal a testből való kilépés után el kezd önmagától zsugorodni. (ezen önmaguktól, kb gyermekméretűre zsugorodott testekből Kudungot egyfajta múmiát készítenek). Természetesen csak a nagy tudású és a gyakorlatra felhatalmazást kapott gyakorlók végezhetik a pho-wát. Ehhez beavatáson kell részt venni és a gyakorlatot egy bizonyos szakaszig, a tudat testből való kiemeléséig el kell végezni, viszont tilos onnan folytatni. Egészen közönséges jelenség, hogy akik phowa-beavatáson részt vesznek, azoknak az első meditáció elvégzésekor (bár a pho-wát csak korlátozva szabad gyakorolni) egy kis vérhólyag keletkezik a fejtetőn. Ez annak a jele, hogy elsajátította a gyakorlatot. Természetesen a pho-wát a maga teljességében akkor végzi el a gyakorló, amikor már a haldoklás folyamata elkezdődött. (Pl. Őszentsége a XVI. Karmapa, számos áttéttel nehezített rákkal élt együtt és egy Texasi kórházban töltötte utolsó napjait, az orvosok megdöbbentek, mert iszonyú fájdalmainak kellett volna lennie, de neki nem voltak, illetve a labor eredmények alapján nem kellett már volna élnie, ám ekkor a szerzetesek értésükre adták, hogy a halálra kedvezőbb napot, /vallási ünnepnapot választott Őszentsége/ . A jeleket és a folyamatot az orvosok is végig kísérhették és ennek hatására megszűntek megrögzött materialisták lenni.)
Hát hozzávetőleg ennyi. Azért fontos ez a gyakorlat, mert így az egyén irányíthatja születését, hogy az minden lény hasznára szolgáljon.
A Kudungból, vagy ha elhamvasztják akkor a hamvakból kis tiszta, színes, ragyogó gyöngyök kerülnek elő. A buddhizmusban ezeket hívjuk ereklyéknek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!