Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Adventisták, milyen 'bibliai'...

Adventisták, milyen 'bibliai' ünnepeket tartotok meg a szombaton kívül, és hogyan?

Figyelt kérdés

Nagyon szimpatizálok az adventista egyház tanításaival. Eddig az ő tanításaikat tartom a legközelebb a bibliához.

Erre vonatkozóan nem találtam semmilyen információt (eddig).


2011. okt. 10. 14:04
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
67%

Tisztelt kérdező!


Nem összekeverendő Isten azon elrendelései amiket a Zsidóknak adott azokkal, amiket az egyetemes emberiségnek. A Zsidó néppel ugyanis Isten öröknek gondolta az Ő szövetségét, ezért rendelt el bizonyos dolgokat örökkévaló rendtartásul, azonban tudjuk azt, hogy Dániel próféciája alapján a Zsidó nép kiválasztottsága i.sz. 34-ben lejárt, és az Őskereszténységhez került át a stafétabot.


A Szombatról olvassuk az általam idézett igehelyen azt, hogy még az örök életben is megtartandó lesz, ez teljesen világos, nyílt prófécia.


Az általad idézett Ezékiel könyve 46. fejezet azonban, ha elolvasod a szövegkörnyezetet akkor továbbra is az áldozati rendszerről szól. Égőáldozatokról, ételáldozatról. Ezekre már nincs szükség, mivel Jézus Krisztus eljött, véget értek az áldozat rendszerek. Az Újhold ünnepéről sehol sem olvassuk azt, hogy az örök életben is megtartandó.


Az Úrvacsorát pedig azért tartsuk meg, mert Jézus Krisztus rendelte el. Az pedig, hogy csak Lukács evangélistánál jelenik meg a rendszeresség, nem kissebbíti az elrendelés tekintélyét, tekintettel arra, hogy az evangéliumok kiegészítik egymást.


Hogy pedig miért pont akkor van megtartva az Úrvacsora…Én tökéletes időpontnak gondolom, mivel a Szombatnap Bibliai alap. A (Mt 18,20)-ban például Jézus azt mondja, hogy ha összegyűlnek az Ő nevében ketten, hárman, akkor Ő ott van köztük. Itt sem adott időpontot hogy mikor lehet összegyűlni az Ő nevében ennyi embernek.


Minden jót!

2011. okt. 11. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 A kérdező kommentje:

1: Újholddal kapcsolatban: "És lesz, hogy hónapról-hónapra és szombatról-szombatra eljő minden test engem imádni, szól az Úr" -- Hónapról hónapra....


2: Miért gyűltök egybe szombaton. Az egybegyűlés "parancsa" szintén az áldozati rendszerről szól. Mind a teremtésnél, mind a tízparancsolatnál szó nincs egybegyűlésről, 'csak' a nyugalomról. Magad írtad:

"Nem összekeverendő Isten azon elrendelései amiket a Zsidóknak adott azokkal, amiket az egyetemes emberiségnek. "


3: Miért estétől estig tartjátok? Mindössze egy igehely foglalkozik az estétől estig gondolatával, a IIIMóz23-ban teljesen egyértelműen csak és kizárólag az engesztelési nappal kapcsolatban.

"A hónap kilenczedikének estvéjén, egyik estvétől a másik estvéig ünnepeljétek a ti ünnepeteket. "

Szintén:"Nem összekeverendő Isten azon elrendelései amiket a Zsidóknak adott azokkal, amiket az egyetemes emberiségnek. " Márpedig ez a fél mondat, ami az estétől estig való ünneplés alapja nálatok az pont abban a szövegkörnyezetben van, melyet teljesen eltöröltetettnek nyílvánítotok, a Törvénykönyv 23-ban.


4: "Hogy pedig miért pont akkor van megtartva az Úrvacsora…Én tökéletes időpontnak gondolom, mivel a Szombatnap Bibliai alap." Hogy is jön az Úrvacsora a szombathoz? Nem értem...


Ha nem bántalak meg, egy kicsit azért úgy tűnik, hogy van nálatok is olyan, hogy ami szimpatikus vagy a tanaitokkal vagy a hagyományaitokkal azt kiemelitek, ami nem azt áthúzzátok. Persze lehet, hogy felületesen és rosszul látom...

2011. okt. 12. 01:36
 13/22 anonim ***** válasza:

Tisztelt kérdező!


Az általad négy pont úgy gondolom világos és érthető - ha közelebbről megvizsgáljuk. Én azonban azt látom hogy kissé ellentétben van a kérédésed ahhoz, ahogyan az Adventistákhoz álsz, amiért természetesen nem neheztelek rád. Tudod, a kérdésed alatt arra hivatkoztál hogy szimpatizálsz a tanítással, illetve ezt tartod a legközelebb a Bibliához, mégis, többségében inkább kritikával illetted az Egyházat (Bocsáss meg ha rosszul látom)


Természetesen nekem nincs jogom megmondani azt, hogy mit gondolj a mi hitünről, a lelkiismereted alapján kell eldöntened ezt a kérdést, ám ha több előadást is meghallgattál, akkor ezek a kérdések amiket feltettél, gondolom előjöttek akkor is. Egyszerűbb lett volna tehát úgy kiírni ezt a kérdést, hogy ezzel lehessen számolni. ^^


A kérdéseid egy része egyébként feltűnően meglepő, O__o ilyen például a Szombat és az egybegyűlés, illetve az Úrvacsora kapcsolata...Nem szeretnék minden kérdésesre egy cáfolatot, mert úgy érzem, az lenne a vége, hogy több oldalas vitába torkollna ez a beszélgetés, nekem pedig nem célom másokat erőszakal meggyőzni a hitünkről.


Isten áldjon!

2011. okt. 12. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 A kérdező kommentje:

Én úgy gondolom, hogy egy hittételhez nagyon sok pont tartozik. Nem az ünnepkérdés, mely üdvösségkérdés lenne. Nagyon jó az egyházad megközelítése Krisztus személyéhez, a próféciákhoz, a pokol meghatározásához, a katolikus egyház mibenlétének meghatározásához, és még sorolhatnám nagyon hosszan. Nagyon is természetes, hogy vannak olyan pontok, amikkel nem értünk egyet, melynek tisztázásához írtam ki ezt a kérdést. Úgy gondolom, hogy az ünnepkérdés csak egy hajszálnyi szelete egy vallási gondolatvilágnak.


Én kötekedek, mert nem értek mindenben egyet? Ezt vitatkozásnak hívják, mikor mindkét fél az általa igaznak vélt álláspontot alátámasztani próbálva igyekszik bizonygatni igazát. Talán Pál nem dicsérte meg a gyülekezetet mikor Pál tanításainak utánnanéztek az írások alapján? Vagy ti elmentek a gyülekezetbe, és mindenre mosolyogva bólogattok? Minek és hogyan vizsgálhatnék meg dolgokat, ha "leborulok" az előadók, a presbiterek és a hagyományok előtt? Ez butaság. Ha te nem szereted kinyitva tartani a szemed, csak bólogatni, akkor kérlek tényleg ne válaszolj. Én kérdeztem, választ kaptam, megcáfoltam, és kötekszem. Ezt nem érzem fernek. Én nem veszkedni akartam és akarok, de igenis vitatkozni akarok mindenen, mellyel nem értek teljesen egyet. A vita egészséges helyzetben nem szülhet gyűlöletet, viszont a szeretethez nagyon is hozzátartozik. Akit Krisztus is szeret, azt megfeddi és megfenyíti. Persze neki nyílván még rálátása is van hozzá, ellentétben velem :)))

2011. okt. 12. 12:14
 15/22 anonim ***** válasza:
40%

Kedves Kérdező!


Én a magam részéről nem szeretek vitatkozni. Te kiírtál egy kérdést, amire válaszotlam én is, Péter is. Az, hogy te ezzel nem értesz egyet, az már a te lelkiismereteden múlik.


Én nem érzem szükségét annak, hogy bizonyítsam mindenáron az én igazamat. :-) Én elmondom az embereknek azt, amit én gondolok, de nem úgy, hogy vitába szállok velük. Neked is adtam egy linket az Ünnepekkel kapcsolatban, hogyha valamit nem értesz, akkor ha akarod, hallgasd meg, és rendezd ezt a kérdést.


Én emlékszem, amikor bementem egy Katolikus templomba, és megkérdeztem a papot a gyónásról, egyéb dolgokról, akkor meghallgattam azt amit mondott. Megköszöntem, majd amikor kijöttem onnan rendeztem magamban a dolgot. Pedig vitába is szállhattam volna vele, mert tudtam volna mire hivatkozni. De ez nem az én stílusom, sosem volt az. Viszont én kellőképpen nyitvatartom a szemem, erre is meg vannak a módszereim.


Köszönöm szépen a beszélgetést, Isten áldását kívánom Neked


Üdv ^^

2011. okt. 12. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszaidat!


Tévedsz, én elfogadom, hogy ti miképpen, mikor és hogyan ünnepeltek. Nyílván nincs ráhatásom erre, de nem is akarnám. Elmondtad a véleményedet, és az indokot nem értem. És itt közlöd, hogy legyen vége. Egészségedre.


Hogy te nem vitatkoztál a pappal, ez adott esetben lehet egy jó döntés is, de lehet egy rossz is.

Én azt tudom, hogy Krisztus ezt is üzente (bár nyilván nem erre vonatkozóan, csak a hangulatot adnám vissza.)

"De van valami kevés panaszom ellened, mert megengeded amaz asszonynak, Jézabelnek, a ki magát prófétának mondja, hogy tanítson és elhitesse az én szolgáimat..."

Nem biztos, hogy a tévdolgokra való felhívás helyett a struccpolitika lenne a mérvadó. Persze itt nem a tévtanításra akarom felhívni a figyelmet, hanem a biblikusság-nem biblikusság érdekelne, csak és kizárólag az igazság érdekel, és amit nem tartok igaznak, szóvá teszem. Az, hogy miképpen fogadom el mások tanításait, nem lelkiismeret kérdése, hanem döntés, mérlegelés, tudás, ihlet kérdése. Lehet, ez sem a legjobb döntés, de azért így is színes az élet, hogy egy kicsit különbözőek vagyunk.


De azért megválaszolhatnál, mert érdekel, hogy a szombat nap és az úrvacsora miképpen függ össze? Nem értem. De ha nem akarsz, ne válaszolj.


Téged is áldjon az Úr!

2011. okt. 12. 15:00
 17/22 anonim ***** válasza:
54%

Kedves kérdező!


Megértem azt hogy érdeklődsz, és örülök is neki, viszont úgygondolom hogy célszerűbb lenne több szelídséget belevinni az írásaidba, mert néhol ironikus jelzőket vélek felfedezni.


Én azt tudom neked tanácsolni amit én is tettem egy éve: Ha érdekel, akkor elmész ebbe a Gyülekezetbe, és beszélgetsz ott a tagokkal, lelkészekkel. Biztosan készségesen fognak válaszolni a kérdéseidre, nálam bölcsebbek is, hiszen én még csak a keresztségre készülök, és nem vettem át azokat a fejezeteket a könyvből amelyek a Szombattal és az Úrvacsorával kapcsolatosak. Egyébként még ha ajánlhatok egy weboldalt:


www.igemorzsa.hu Ezen az oldalon van egy fórum ahol a Hetednapi Adventista Egyház nyugdíjas lelkésze szokott válaszolni a kérdésekre.


Bár bevallom, bennem ilyen kérdés még sosem merült fel mint benned, mivel a Szombat az Úr napja, az Úrvacsorára pedig nincs pontos kijelentés hogy mikor kell megtartani, így természetesnek vettem azt, hogy a két dolog nagyon jól kiegészíti egymást. És én ezt így elfogadom. Másrészt az én figyelmemet az utóbbi időkben más Bibliai igazságok kötötték le, ezért csak alapszinten van tudásom erről a kérdésről.


Minden jót!

2011. okt. 12. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:

Szia!


Nem tudom, hogy visszanézel-e még, de feltettél egy kérdést az utolsó kommentedben:


"...a szombat nap és az úrvacsora miképpen függ össze? Nem értem."


Az előttem szólók már nagyrészt választ adtak pár általad feltett kérdésre a ceremoniális (és csak a zsidó népre vonatkozó, ideiglenes) törvényekkel ill. az embernek/emberiségnek adott lelki törvényekkel/tanácsokkal kapcsolatban.

Tudjuk, pl. hogy az állatáldozatok előremutattak Jézus keresztáldozatára, a megváltásra. Ily módon az áldozati törvényrendszer is felszegeztetett a keresztre. Tehát Jézus halála után már nincs erre szüksége az embernek. (Sokszor erre hivatkoznak tévesen a kényelmes atyafiak, hogy "De hisz a törvény eltöröltetett, mert Jézus magával vitte a keresztre..." stb.

Holott tudnunk kell, hogy az erkölcsi törvény örök, és egy jóta el nem múlik belőle, míg a világ meg nem szűnik.

Jézus maga mondja, hogy a parancsolatokat nem eltörölni jött, hanem betölteni. A Tízparancsolat örök érvényű, egy tükör, amibe, ha belenézek, látom a hibáim és eljuthatok általa a felismerésre, miszerint csak egy utam van a gyógyulásra, hisz az Út, az Igazság és az Élet nem más, mint az Üdvözítő Urunk Jézus Krisztus.

Tehát

01, vannak örök érvényű "rendeletek" amelyek (elnézést a szokatlan szóhasználatokért) az ember megfelelő működési elvén alapszanak és egyfajta karbantartó szerepet is betöltenek, akár a használati útmutatók. Ezek elengedhetetlenek az emberi harmonikus lét számára --> Tízparancsolatban leírt erkölcsi tanácsok


02, és vannak bizonyos időszakot felölelő, akár egészségügyi szempontból előírt törvények vagy jelképes tartalommal bíró, tanító szándékú törvények, melyek ha célhoz vezették a kor embereit, nem volt már többé szükséges azokat megtartani. Ezek olyan Isten által meghatározott rendelések voltak, melyek alacsonyabb rendűek a Tíz igénél, de ugyan úgy az ember javát szolgálták --> ezek az úgynevezett Mózesi kistörvények


A két halmazt ne keverjük össze...

Mindig vizsgáljuk meg a Biblia alapján, hogy maga Jézus hogy hagyta ránk ezeket a törvényeket. Mindegyiknek jelentősége van. Egyiknek üdvösség szempontjából, másiknak az ember figyelmének felhívása az üdvösségtervre, lelki felkészítése/ráhangolása, figyelmének jó irányba való terelése, testi egészségének megőrzése szempontjából. Az előző átsegít az életre, a másik megalapozza és segíti az előzőt. A Krisztussal való járás egy tanulási folyamat, ezért kell Őt követnünk úgy, ahogyan azt meghagyta nekünk az Írásokban. A kérdésedre is ez adhatja meg a választ, tehát hogy miért függ össze a szombat és az Úrvacsora.


Érdekes az a szó, amit a Biblia használ mindkét igerészben, amit olvashatunk:


"Megemlékezzél a szombatnapról, hogy megszenteljed azt." (Mózes)


"És minekutána a kenyeret vette, hálákat adván megszegé, és adá nékik, mondván: Ez az én testem, mely ti érettetek adatik: ezt cselekedjétek az én emlékezetemre." (Korintus)


Mind a két esetben az "emlékezés" szót láthatjuk.

A megemlékezés sokkal többet jelent, mint pusztán megtartani valamit.

A megemlékezéshez eszközöket használunk, ami emlékeztet arra a bizonyos dologra, amire megkértek. Ez azt is jelenti, hogy túlmutat a puszta szertartásos gyakorlatokon és a tartalomra helyezi a hangsúlyt, az emlékezés értelmére. Ebből azonnal leszűrhetjük, hogy nem elfeledett és jól begyakorolt tradíciókat kell követnünk, hanem fognunk kell az eszközt, amivel megvilágítjuk a lényeget és megtöltjük élettel. A szombat is egy eszköz, mely az Úrral/felebarátainkkal/önmagunkkal segít összhangba kerülni. Ezt az élő kapcsolatot ápolnunk kell hétről-hétre, erre hív el bennünket az Úr.

Erre monda azt Dr. Szigeti Jenő frappánsan, hogy a szombat nem a kikapcsolódás, hanem a bekapcsolódás napja... amikor újra feltöltődök energiával. A szombat önmagába tér vissza és önmagának ad értelmet ezáltal. De ez a kapcsolódási pont a szívben kezdődik el.


Ugyan ez a közösség építő szándék van meg Jézus úrvacsorai szimbolikájában. Itt is arra vagyunk felszólítva, hogy tartsuk meg az Ő emlékezetére.

Itt is az eszköz maga az alkalom. Együtt vagyunk a többiekkel, együtt részesülünk a lábmosásban, együttesen imádkozunk egymásért és újítjuk meg a kapcsolatunkat egymással, Istennel.

Ezeknek mind messzemenő lelki céljai vannak, amelyek egészen Jézus második eljöveteléig tartják bennünk a lelket.

Míg a szombat visszautal, addig az Úrvacsora előre, ugyanakkor mind a kettő reménységet ad az Úrban. Mind a kettő az Isten és ember kapcsolatát hivatott erősíteni és mindkettő megemlékezésével Istent dicsőítjük meg és elfogadjuk Őt mind Teremtőnknek, mind Megváltónknak.

Ha szeretjük a Teremtőnket, akkor nem vita tárgya, hogy mit tartunk meg, hanem Jézus kijelentéseire támaszkodva megvizsgáljuk, mi az, ami érvényben van és az Úrra tereli figyelmünket!


Bár a válaszom kicsit talán hosszúra sikeredett, de azért remélem tudtam valamit segíteni!


Minden jót!

Üdv!

S.

2011. nov. 18. 04:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 munyamunya ***** válasza:

Kedves Stellar!


Kicsit régi ez a kérdés, de talán még benézel ide.


Az volna a kérdésem, hogy ha a szombat és az Úrvacsora ilyen szorosan kapcsolódik szerinted egymáshoz, akkor te minden sabbatkor veszel Úrvacsorát?

2012. jan. 11. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 munyamunya ***** válasza:

Kedves Stellar!


Kicsit régi ez a kérdés, de talán még benézel ide.


Az volna a kérdésem, hogy ha a szombat és az Úrvacsora ilyen szorosan kapcsolódik szerinted egymáshoz, akkor te minden sabbatkor veszel Úrvacsorát?

2012. jan. 12. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!