Jézus Isten volt? (Kérdésed túl rövid, hívőktől kérem a válaszokat. )
Az egyik szülője Isten, ezért az Istenség- másik szülője(anyja)ember, ezért az emberi természet.
Egy személyben ember fia (ember)és Isten fia (Isten).
Ez persze kicsit bonyolultabb, de röviden ennyi.
Emberré kellett lennie, hogy meghalhasson értünk. Ezt hívjuk megváltásnak.
"Végül is ezt sem értem nagyon, hogy most Isten=Atya-Fiú-Szentlélek akkor arról van szó, hogy ezek szét váltak külön külön testbe-szellembe?"
Nem. A dolgot más aspektusból kell nézni. Jézust a jánosevangélium logosznak, igének = szónak nevezi. Az Atya szavát a Biblia a teremtés egyik eszközének tartja. Tehát a Fiú összekapcsolódott mindig is az Atyával és a teremtett világgal. Mi pedig a teremtés csúcspontja vagyunk, tehát mi képviseljük a "teremtést". Ez az összekapcsolódás akkor kulminált, jutott el a legfelsőbb csúcsra, amikor emberré lett, így benne összekapcsolódott az ember és az Isten. Az Atya igéje Jézus Krisztus. Nem egy külön szó, hanem maga a szó, amit az Atya kimond.
De a kettő isteni személy, tehát az Atya és a Szó közötti kapcsolat kisugárzása önmaga a Lélek.
Isten szellem, legfelsőbb, láthatatlan és halhatatlan lény, valóságos személy, Aki teremtője, fenntartója és kormányzója az egész világmindenségnek (láthatóknak és láthatatlanoknak egyaránt). Székhelye a mennyben van, de mindenütt jelen van.
Legfőbb tulajdonságai:
örökkévaló, mindenható, mindentudó, szent, igazságos, hűséges, irgalmas, kegyelmes és féltőn szerető. Isten egy, Aki az emberi értelmet és befogadóképességet túlhaladja, de természetes és kegyelmi kinyilatkoztatásán keresztül megismerhető. Három személyben jelentette ki magát: ő az Atya, a Fiú és a Szent Szellem.
Az Atya
Az Atya tökéletes és jó Isten, aki minden létező gondviselője. A Fiún keresztül ismerhető meg: ő nyilatkoztatta ki az Atya természetének lényegét, a szeretetet. Az Atyától származik a Fiú és a Szent Szellem, Akik Vele egylényegûek, úgy, hogy az Atya elsőbbséggel bír közöttük.
A Fiú
A láthatatlan Isten képmása és egyszülött Fia, örökkévaló Isten, egy az Atyával. Minden teremtmény előtt született, a földi, mennyei dolgok és létezők őbenne, Általa és Érte állnak fenn. A Mindenható akaratának engedelmeskedve megüresítette magát, emberi természetet vett fel. A Szent Szellem által fogantatott, a szûz Máriától megszületett és itt élt a földön.
Mindenben hasonlóvá lett az emberhez, kivéve a bűnt. Földi életében és szolgálatában is engedelmes volt az Atyának, egészen a kereszthalálig. Ezért az Atya feltámasztotta őt a halálból, és dicsőséggel, tisztességgel koronázta meg, úrrá tette kezeinek minden munkája fölött, és a maga jobbjára ültette. "Ajándékozott Néki oly nevet, amely minden név fölött való, hogy Jézus nevére minden térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és föld alatt valóké. És minden nyelv vallja, hogy Jézus Krisztus Úr az Atya Isten dicsőségére." Ő az új és örökkévaló szövetség szerzője, közvetítője az Atya és a világ között.
A Szent Szellem
A Szent Szellem valóságos személy, Aki az Atyától és a Fiútól származik. Azért jött, hogy az Egyházban Jézus Krisztus személyét fölmagasztalja, és minden hívőt elvezessen a Fiúval való személyes közösségre, valóságos Isten ismeretre és imádatra. A Szent Szellem Úr és Isten. Az ellene elkövetett bűnökre nincs bűnbocsánat. Ő kente fel a názáreti Jézust, hogy betegeket gyógyítson, démonokat űzzön, halottakat támasszon és hirdesse Isten országát. ő munkálja ki az emberekben - az Igével egységben - a megtérést, újjászületést, és teszi valóságossá a hívőkben a megváltás ajándékait. Legfontosabb tevékenységei: vezet, tanít, vigasztal és bizonyságot tesz Jézus Krisztusról.
Kérdezd meg magadtól: Miért csak egyszerűen "beleértendő" lenne a Bibliába annak legfontosabb tanítása - hogy ki Isten? A Biblia világos más alaptanításokat illetően, ezt a tanítást, a legfontosabbat illetően miért ne lenne az? A világegyetem Teremtője vajon nem szerzett volna olyan könyvet, amely világosan rámutatna arra, hogy Ő egy háromság-isten, ha ez lenne a helyzet?
Egyszerű az oka annak, hogy a Biblia miért nem tanítja világosan a Háromság tanát: Mert ez nem bibliai tanítás. Ha Isten egy három személyű Isten lenne, akkor bizonyosan nyilvánvalóvá tette volna ezt azért, hogy Jézus és a tanítványai ezt taníthassák másoknak. És ezt az életfontosságú felvilágosítást Isten ihletett Szavának tartalmaznia kellene. Nem lehetett egyszerűen tökéletlen emberekre bízni, hogy évszázadokkal később küszködjenek vele.
Itt találsz erre a kérdésre alapos választ (a két utolsó választól):
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__1..
Teljesen igaza van "eric_one"-nak.
Jézus nem más, mint a megtestesült Krisztus, aki szellemben már a világ teremtése előtt is létezett, mégpedig az Atyával egylényegűen. Vagyis Jézus mint teremtő Isten van jelen ma is az Atya jobbján, hatalommal és dicsőséggel bírva.
Vagyis Jézus nem Isten "volt", hanem ma is az, mégpedig Megváltó, közbenjáró főpapunk nekünk, aki esedezik miérettünk az Ő szelleme által, kimondhatatlan fohászokkal.
Kedves kérdező!
Jézus Isten volt, most is az, és mindig az is lesz. A szentháromságra pedig már a Biblia elején a teremtéskor található utalás.
1Móz 1:26 "És monda Isten: Teremtsünk embert A MI KÉPÜNKRE és hasonlatosságunkra..."
1Móz 3:22 "És monda az Úr Isten: Íme az ember olyanná lett, MINT MI KÖZÜLÜNK EGY, jót és gonoszt tudván..."
Egy kis összefüggés az Ó és ÚSZ között:
Zakariás 11,12-13: "És mondám nekik: Ha jónak tetszik néktek, adjátok meg az ÉN BÉREMET; ha pedig nem: hagyjátok abba! És harminc ezüst pénzt fizettek BÉREMÜL.
És monda az Úr nekem: Vesd a fazekas elé! Nagy jutalom, amelyre BECSÜLTEK ENGEM. Vevém azért a harminc ezüst pénzt, és vetém azt az Úrnak házába, a fazekas elé."
Máté 26,14: "Akkor a tizenkettő közül egy, akit iskariótes Júdásnak hívtak, a főpapokhoz menvén, monda: Mit akartok nekem adni, és én kezetekbe adom őt? Azok pedig rendelének neki harminc ezüst pénzt."
Valamint Jézus második eljövetele így lesz:
Zakariás 14,3-4: "Mert ELJÖN AZ ÚR, és harcol azok ellen a népek ellen, amint harcolt vala ama napon, a harcnak napján.
És azon a napon az OLAJFÁK HEGYÉRE VETI LÁBAIT, AMELY SZEMBEN VAN JERUZSÁLEMMEL, napkelet felől, és az Olajfák hegye közepén ketté válik, kelet felé és nyugat felé, igen nagy völggyé, és a hegynek fele észak felé, fele pedig dél felé szakad."
Apcsel 1,10-12 "És amint szemeiket az égre függesztették, mikor ő(Jézus) elméne, íme két férfiú állott meg mellettük fehér ruhában,kik szóltak is: galileabeli férfiak, mit állotok nézve a mennybe? EZ A JÉZUS, aki felviteték tőletek a mennybe, AKKÉPPEN JŐ EL, AMIKÉPPEN LÁTTÁTOK ŐT FELMENNI a mennybe. Akkor megtérének Jeruzsálembe a hegyről, mely hívatik OLAJFÁK HEGYÉNEK, MELY JERUZSÁLEM MELLETT VAN, egy szombat [napi] járóföldre."
Zakariás 14,5: "...Bizony eljő az Úr, az én Istenem, és minden szent vele."
1Thessalonika 3:13: "...amikor eljő a mi Urunk Jézus Krisztus minden ő szentjeivel egyetemben."
Ézsaiás 45,23: "Magamra esküdtem és igazság jött ki számból, egy szó, mely vissza nem tér: hogy minden térd nekem hajol meg, rám esküszik minden nyelv!"
Filippi 2,10: "Hogy a JÉZUS nevére minden térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és föld alatt valóké."
Az eredeti pontos fordítás szerint így hangzik:
(Zakariás 11:12-13) Ekkor ezt mondtam nekik: "Ha jónak tűnik szemetekben, adjátok meg béremet; de ha nem, akkor ne tegyétek." Ők pedig kifizették béremet: harminc ezüstöt. Jehova erre ezt mondta nekem: "Vesd azt a kincstárba, a fenséges értéket, amelyre becsültek engem." Vettem hát a harminc ezüstöt, és Jehova házának kincstárába dobtam.
Zakariás ebben a szövegösszefüggésben megbízást kap a nyáj legeltetésére, amelyet az irgalmat nem ismerő pásztorok mészárszékre adtak, s így szóltak: "Áldott legyen Jehova, míg gazdagságom van" (11:5). A próféta két pálcát vesz magához, s az egyiket "Kellemességnek", a másikat "Egységnek" nevezi (11:7). A "Kellemesség" eltörésével a szövetség megrontását szemlélteti, azután kéri tőlük a bérét és ők harminc ezüstpénzt mérnek ki részére. Jehova azt parancsolja Zakariásnak, hogy a pénzt dobja a kincstárba és felülmúlhatatlan gúnnyal ezt mondja: "Nagy érték az, amelyre becsültek engem!" (11:13).
Ez lenne a háromság bizonyítéka? Ugyan kérem! Egyetlen hiteles bizonyíték sincs a háromság mellett, hiszen nem is lehet.
Vanna-e a Héber Iratoknak olyan részei, amelyek egyértelműen Jehovára vonatkoznak, az ihletett bibliaírók mégis Jézus Krisztusra alkalmazzák őket?
Igen, vannak. A te példád is bizonyíték erre, de ez valamiféle háromszemélyű istenséget takar? Dehogyis.
Miért idézi a János 1:23 az Ézsaiás 40:3 szavait, és miért alkalmazza arra a szituációra, amikor Keresztelő János előkészítette az utat Jézus Krisztusnak, noha az Ézsaiás 40:3 egyértelműen kijelenti, hogy az utat Jehova számára készítik elő? Azért, mert Jézus az Atyját képviselte. Ő az Atyja nevében jött, és biztos volt benne, hogy az Atyja mindig vele van, mivel azt tette, ami az Atyjának tetszik (Ján 5:43; 8:29).
Miért vonatkoztatja a Zsoltárok 102:26–28 (102:25–27, ÚV) szavait a Héberek 1:10–12 a Fiúra, holott a zsoltáríró azt Istennek szánta? Mivel Isten a Fiú révén valósította meg a zsoltáríró által megfogalmazott teremtési munkát. (Lásd: Példabeszédek 8:22, 27–30; Kolosszé 1:15, 16.) Ne kerülje el a figyelmedet, hogy a Héberek 1:5b idéz a 2Sámuel 7:14-ből, és Isten Fiára alkalmazza. Bár ez az írásszöveg első ízben Salamon esetében teljesedett be, később pedig Jézus Krisztuson is, ez mégsem jelenti azt, hogy Salamon és Jézus azonosak. Jézus ’nagyobb Salamonnál’, s olyan munkát végez, amelyet Salamoné árnyékolt elő (Luk 11:31).
Tehát a logika és maga a Szentírás cáfolja meg az olyan tanokat, melyek idegenek tőle!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!