Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Van valahol szó a Bibliában...

Van valahol szó a Bibliában az abortuszról, a "ne ölj" parancsolaton kívül?

Figyelt kérdés
2011. júl. 21. 11:54
 1/8 napietus ***** válasza:
30%
nem tudok róla, hogy lenne. a bibliai időkben egyébként az élet kezdetét a születéstől számolták.
2011. júl. 21. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim válasza:
100%
Érdekességként hozzátenném, hogy az eredeti Hippokratészi esküben szerepel, hogy "nem végzek magzatelhajtást".
2011. júl. 21. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

"Ha férfiak veszekednek és meglöknek valamely terhes asszonyt, úgy hogy idő előtt szűl, de egyéb veszedelem nem történik: bírságot fizessen aszerint, amint az asszony férje azt reá kiveti, de bírák előtt fizessen.

De ha veszedelem történik: akkor életért életet adj."


(II. Mózes 21:22-23)


Ez az igeszakasz erőszakos vetélésről szól. Az "egyéb veszedelem nem történik" azt jelenti, hogy a csecsemő nyilván idő előtt, tehát koraszülöttként megszületik, de nem hal meg. Ekkor az Ószövetségben pénzbüntetést kellett kiszabni arra, aki által a koraszülés történt. Ha viszont veszedelem történt, ez azt jelenti, hogy az erőszakos vetélés következtében a csecsemő, magzat meghal, akkor halállal kellett büntetni azt, akin keresztül a tragédia történt.


Ez egyértelműen az abortuszra vonatkoztatható Isten által rendelt örökkévaló törvény, és természetesen ma, újszövetségi időkben senkit nem kell az abortuszért halállal büntetni, de jól mutatja ez az ige, hogy Isten szemében az abortusz halálos bűnnek, gyilkosságnak számít. Amiből természetesen Isten ad kegyelmet és bűnbocsánatot annak, aki esetleg korábban elkövette, de megbánja, és hittel, őszintén megtér belőle!

2011. júl. 21. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
72%

"Ez egyértelműen az abortuszra vonatkoztatható Isten által rendelt örökkévaló törvény, és természetesen ma, újszövetségi időkben senkit nem kell az abortuszért halállal büntetni, de jól mutatja ez az ige, hogy Isten szemében az abortusz halálos bűnnek, gyilkosságnak számít."


Nem csak hogy gyilkosság, de ráadásul az anya beleegyezésével történik, előre megfontolt szándékkal, és a saját gyermekét öleti meg, aki attól még hogy mi nem látjuk egy nagyon kicsi ártatlan lény.

2011. júl. 21. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:

Ha valaki nagyon fiatalon veti magát alá abortusznak, abban a tudatban, hogy nem "öl", mert tévesen úgy gondolja, hogy a néhány hetes magzat még nem ember, akkor azt Isten ugyanolyan kegyetlen gyilkosnak tartja, mint azt, aki mondjuk 30 évesen, és abban a tudatban teszi ezt meg, hogy tudja, hogy egy embert öl meg, a saját gyerekét, aki már képes érezni és egy Istentől született lélek?


Mentség-e a tudatlanság, vagy a tudatlanság egyenlő azzal mikor a homokba dugja valaki a fejét? Hiszen amit nem tud az ember, annak könnyen utána járhat, ha akar, nem?


Isten, amikor ítél figyelembe veszi a körülményeket, akár enyhítőek, akár súlyosbítóak, vagy csak a puszta cselekményt nézi minden esetben?

2011. júl. 21. 15:51
 6/8 A kérdező kommentje:

12:08


Honnan tudod?

2011. júl. 21. 15:52
 7/8 napietus ***** válasza:
0%

onnan, hogy az ókorban nem sok fogalmuk volt még az embereknek a magzati fejlődésről.


egyébként a bűn feltétele, hogy TUDATOSAN kövesd el.

2011. júl. 21. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Nem értek egyet azzal, hogy a születéstől számították az élet kezdetét, legalábbis a bibliai társadalomban nem. Pontosan többek között az előbb idézett ige miatt úgy gondolkodtak a bibliai kultúrában, hogy a magzat a fogantatás pillanatától élő ember. (Másképp nem lett volna bűn, ha egy koraszülött erőszakos módon elvetél, hiszen még meg sem született.)


Másrészt azzal sem tudok egyetérteni, hogy a bűn feltétele a tudatosság, ezt a Biblia sem így tanítja, és a modern társadalom büntetőjogában is az áll - nagyon helyesen és bölcsen -, hogy a tudatlanság nem mentesíti a vétkezőt a tettei súlya alól. De Isten kegyelmes és igazságos, ezért azt mondja az Ap. Csel. 17:30, hogy "E tudatlanságnak idejét azért elnézvén az Isten, mostan parancsolja az embereknek, mindenkinek mindenütt, hogy megtérjenek." Viszont ehhez az igéhez fontos megjegyezni, hogy a megtéréssel vonja párhuzamba a tudatlanság idejének elnézését, vagyis ha valaki tudatlanul vétkezik is, például fiatalkorban abortuszt követ el, és nem tudja, hogy ez Isten szemében bűn, de később erről megbizonyosodik, és megtér, akkor Isten meg fogja bocsátani, és el fogja nézni azt, amit tudatlanul elkövetett.

2011. júl. 21. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!