Miért ölte meg Isten a kisgyermekeket a bűnös emberekkel együtt? Ezt válaszoljátok meg ti vallásos emberek!
A megválaszoláshoz nem csak a vallás tanai, hanem a gondolkodás is kell. "Ésszel" olvasgasd a Bibliádat és rakd össze magadnak az értelmes dolgokat.
Nekem a következő jön le:
- Isten(ek) olyan élőlények, akik nálunk sokkal fejlettebb technikai tudással rendelkeznek, különböző égi járművekkel itt jártak, készítették a Föld nevű bolygót és az élőlényeket (saját képmásukra) - lásd Ezékiel próféta,
- Ádámot földi porból gyúrták és lelket (energiát) lehelve bele, oldalbordájából elkészítve Évát, sokasodásra biztatták őket,
- szeretetből kitalálták a tiltást, büntetéssel egybekötve és mivel mindenhatók, tudták, hogy úgyis megszegik - nekem még senki sem tudta értelmesen megválaszolni, hogy az Isten miért akarta tudatlanságban tartani az első emberpárt és miért nem akarta, hogy örök életű legyen,
- szaporodásban szót fogadtunk, mert 2 emberből ma már 6 milliárd van és közte kb. 18 milliárd élt eddig a Földön - de minek?
Ezeken az oldalakon olvastam egy érdekes eszmefuttatást és nagyon tetszett - ezzel lehetne magyarázni a kérdésedre adandó "egyik" választ.
Nevezetesen: az Istenek a Földön egy lélektenyészetet (bioenergia) hoztak létre ember fogmájában. A "lelket" kölcsönadva az emberi élet lefolyása alatt finomítjuk, vagy csak szaporítjuk. Haláloddal a testből a teljes energia (lélek) mennyisége kiszabadul és visszakerül az Istenekhez. Ha teremtőknek sok energiára van szükségük akkor könyörtelenül (hívők szerint szeretetből) elpusztítják az embereket, nem kímélve az általad említett kisdedeket is (özönvíz, járvány, sóeső, tsunami és más formákban).
A bibliai Isten sem nem szerető, sem igazságos. Találtam egy honlapot, ahol sorba szedik a bibliai ellentmondásokat:
Ha érdekel érdemes elolvasni és lehet felette elgondolkozni.
Egyébként igazság sincs, erre a saját nyelvünk "játéka" a legjobb példa: I' - gazság!
Isten egyáltalán nem úgy állt az első emberpárhoz, hogy "úgy is megszegik"! Arra készítette fel őket, hogy tartsák be az egyetlen tiltást, melyet állított eléjük. Ezzel messze nem tartotta tudatlanságban őket, sőt!
"az Isten miért akarta tudatlanságban tartani az első emberpárt és miért nem akarta, hogy örök életű legyen,"
Ha elolvastad az ide vonatkozó részt, abból világosan kiderül, hogy Isten szándéka az örök élet élet ajándéka lett volna (ez a mai napig is, csak kis kitérővel).
Utolsó:
".Ezzel messze nem tartotta tudatlanságban őket, sőt!
Ha elolvastad az ide vonatkozó részt, abból világosan kiderül, hogy Isten szándéka az örök élet élet ajándéka lett volna (ez a mai napig is, csak kis kitérővel).
"Tudod, ha öregapámnak nincs p@cse, akkor az az öreganyám!"
Hogy mi lett volna azt te sem és Isten sem tudja!
Gondold el, hogy az általad említett "kis hibáért" kb 12 ezer éve meg van büntetve az ember. Szerinted ez normális? Te is bűnben fogsz meghalni, hiába imádkozol egész életedben.
Szerinted (nem a bibliai idézetek szerint) mit értesz "sőt" alatt, kifejtenéd?
16:30! Köszönöm hozzászólásodat! Megnéztem a linket amit mondtad hogy nézzek meg. Érdekes ellentmonsásokat találtam, de azt hiszem hogy nem mindegyik ellentmondás, vagyis nem mindegyik mond ellent a másik versnek, csak jól kell értelmezni. Viszont egy valami nagyon megfogott, és most remélem hogy a vallásos emberek meg tudják mondani nekem hogy ezek miért vannak így:
2 Móz. 20,5 "... mert én, az Úr a te Istened, féltőn-szerető Isten vagyok, a ki megbüntetem az atyák vétkét a fiakban, harmad és negyedíziglen" (Megismételve: 5Móz 5,9)
2 Móz. 34,6-7 "Az Úr, az Úr, irgalmas és kegyelmes Isten ... de nem hagyja a bűnöst büntetlenül, megbünteti az atyák álnokságát a fiakban, és a fiak fiaiban harmad és negyedíziglen."
1 Kor. 15,22 "Mert a miképen ádámban mindnyájan meghalnak..."
EZEL SZEMBEN:
Ezék. 18,20 "a fiú ne viselje az apa vétkét"
5 Móz. 24,16 "Meg ne ölettessenek az atyák a fiakért, se a fiak meg ne ölettessenek az atyákért; kiki az ő bűnéért haljon meg."
Na, emberek ezek hogy vannak??? Akkor most ezek nem ellentmondások? És ha azt írja az uccsó kettő hogy ne szenvedjen a fiú az apja miatt és fordítva is igaz...
A társadalom nem büntethet meg fiút az atyjáért. De Isten igen, a kérdés az, hogy miért.
Ádám bűnéért mi nem vezeklünk, hanem annak következményeit éljük. Én is szenvedhetek apám bűnének a következményeitől, akárcsak természetes módon. Ha az apám bűnöző, és belőlem is azt nevel, akkor arról én nem tehetek, de viselnem kell a következményeit.
De ez alól van megváltás! Ez azért van így, mert az emberiség egységes egészet alkot. Olyan ez, mint egy hálózat, ahol egyetlen rossz döntés harminc másik ember sorsát befolyásolhatja. Ezért kell bűntelenségre hajtani, nem pusztán holmi szabályoknak való megfelelés miatt.
kedves rockerboy800. :)
2 Mózes.
20,5 Ne imádd és ne tiszteld azokat; mert én, az Úr a te Istened, féltőn- szerető Isten vagyok, a ki megbüntetem az atyák vétkét a fiakban, harmad és negyediziglen, a kik engem gyűlölnek.
Eredetileg így néz ki ez az igehely...itt láthatod, hogy azok kapják a büntetést, akik gyűlölik az Urat, tehát azon fiak és azok fiaik, akik a gyűlöletet táplálják magukban...de azon fiak, akik megbánják bűneiket, vétkeiket, azok nem kapják meg a büntetést, hiába vétkezett apjuk, és ezt pedig ez az igehely támasztja alá, amit később hozol fel példának.
Ezék.
18,20 A mely lélek vétkezik, annak kell meghalni; a fiú ne viselje az apa vétkét, se az apa ne viselje a fiú vétkét; az igazon legyen az ő igazsága, és a gonoszon az ő gonoszsága.
ahogyan ez is:
5 Móz.
24,16 Meg ne ölettessenek az atyák a fiakért, se a fiak meg ne ölettessenek az atyákért; kiki az ő bűnéért haljon meg.
a továbbiakban is hasonlóképpen zajlik a dolog, csupán érdemes az olvasás idejére mélyebb figyelmet fordítani.
2 Móz.
34,6 És az Úr elvonula ő előtte és kiálta: Az Úr, az Úr, irgalmas és kegyelmes Isten, késedelmes a haragra, nagy irgalmasságú és igazságú.
34,7 A ki irgalmas marad ezeríziglen; megbocsát hamisságot, vétket és bűnt: de nem hagyja a bűnöst büntetlenül, megbünteti az atyák álnokságát a fiakban, és a fiak fiaiban harmad és negyedíziglen.
itt ugyanezt példázza, miszerint, aki megtartja a "parancsolatokat", az nem szenved el büntetést...viszont ha egy Apa vétkezik, akkor az bizony kihathat gyermekére, de az apa vétke miatt...gondolom nem kell hétköznapi példát írjak...és ez igazság szerint óvva intés, vagyis figyelmeztetés, nem fenyegetés...:)
és az utolsó példád következik.
1. Kor.
"15,22 Mert a miképen Ádámban mindnyájan meghalnak, azonképen a Krisztusban is mindnyájan megeleveníttetnek"
Ádám jelentése ember, az első ember aki öntudatra ébredt, és ezzel a bűnt érvényre juttatta, vagyis a gondolkodó ember által nyert teret a bűn(önzés), mivel az ember tapasztalásánál tévedésbe esett, azt hitte a dolgokról, hogy nem önmaga, így automatikusan saját érdeket vett előre, azt hitte Istenről nem önmaga, így "megkérdőjelezte" hatalmát...tulajdonképen különállónak tekintette a létezőket, így képtelen volt az egység szolgálatára...De Krisztus eljött, hogy megmutassa ez tévedés, mivel az emberi értelem, elme(pneuma, ruah) egy az Istennel, és a világ csupán illúzió...ezt csodatetteivel be is bizonyította, ahogyan azt is, hogy az elme nem vész halálkor, ugye Krisztusunk is feltámadt, ahogyan mást is feltámasztott...vagyis az anyagi megjelenéssel szemben elsődleges az elme.
"Ne a teremtett dolgokat(fizikai világ) istenítsük, hanem a Teremtőt(Elme, Szellem)."
üdv
26/F
LastOne.Left
A biblia azt írja, Isten szerető, igazságos, és könyörületes. Amit a biblia ír, az vagy igaz, vagy nem. Ha ez nem igaz, a többi sem, tehát akkor felesleges a különböző történetekkel foglalkozni, azok sem igazak benne, pl. Sodoma története.
Ha viszont Isten igazságos, szerető, és könyörületes, de mi nem ilyennek látjuk, az azért van mert mi nem vagyunk igazságosak, szeretőek és könyörületesek, ezeknek a definíciója is el van bennünk torzulva, ezért nem látjuk Őt ilyennek. Ez egyébként összhangban van a biblia többi részével, miszerint mind bűnösek vagyunk. Emiatt nem ítélkezhetünk mi Isten felett, nem ő torz ezekben a kategóriákban, hanem mi.
Egy félreértést tisztázzunk. Nem azért vagyunk bűnösek, mert bűnöket követünk el, hanem fordítva. Azért követünk el bűnöket, mert eleve bűnösek vagyunk. Ilyen értelemben a csecsemők is bűnösek, a bűn gyökere bennük is megvan, csak még nem volt lehetőségük vétkezni. De a bűnt nem tanuljuk, természetesen eljutunk oda, hogy bűnt követünk el.
Ezért nem az az igazságtalan, hogy Isten a csecsemőkre is lesújtott, hanem az, hogy nem sújtott le mindenki másra, pl. ránk, ezért tudunk itt beszélgetni. Ez a kegyelem miatt van, helyettünk Jézusra sújtott le. De ránk is teljesen jogos lenne lesújtania.
Bizonyításképpen egy ige: (Lukács 13)
"Voltak ott abban az időben néhányan, akik hírt adtak neki azokról a galileaiakról, akiknek a vérét Pilátus az áldozatukéval elegyítette. 2Jézus megszólalt, és ezt mondta nekik: "Azt gondoljátok, hogy ezek a galileai emberek bűnösebbek voltak a többi galileainál, mivel ezeket kellett elszenvedniük? 3Nem! Sőt - mondom nektek -: ha meg nem tértek, mindnyájan hasonlóképpen vesztek el. 4Vagy azt gondoljátok, hogy az a tizennyolc, akire rádőlt a torony Siloámban, és megölte őket, vétkesebb volt minden más embernél, aki Jeruzsálemben lakik? 5Nem! Sőt - mondom nektek -: ha meg nem tértek, mindnyájan ugyanúgy vesztek el."
Lehet megbotránkoztat téged, de a csecsemők a biblia szerint nem ártatlanok. Ha meghalnak, a mennybe jutnak, DE csakis Jézus engesztelő áldozata miatt. Mivel nincs lehetőségük választani, Isten úgy veszi, mintha Jézust választották volna. De Jézus nélkül ők sem mehetnének a mennybe.
Még a pokolról egy ige bizonyításképp. Itt Jézus egy ószövetségi igét idéz, egymás után többször is, nyomatékosítva, hogy a pokol létezik. Na ha pont Jézusnak nem hiszünk, akkor tényleg nincs értelme a biblia többi részét sem komolyan venni. Ha viszont komolyan vesszük, van pokol is: (Máer 9:43-től)
" És ha megbotránkoztat téged a te kezed, vágd le azt: jobb néked csonkán bemenned az életre, mint két kézzel menned a gyehennára, a megolthatatlan tűzre.
44
Ahol az ő férgök meg nem hal, és tüzök el nem aluszik.
45
És ha a te lábad botránkoztat meg téged, vágd le azt: jobb néked sántán bemenned az életre, mint két lábbal vettetned a gyehennára, a megolthatatlan tűzre.
46
Ahol az ő férgök meg nem hal, és tüzök el nem aluszik.
47
És ha a te szemed botránkoztat meg téged, vájd ki azt: jobb néked félszemmel bemenned az Isten országába, mint két szemmel vettetned a tüzes gyehennára.
48
Ahol az ő férgök meg nem hal, és tüzök el nem aluszik."
(Mielőtt bárki megcsonkítaná magát, nem a tagjaink, hanem a szívünk, a bűnös szívünk az, ami megbotránkoztat minket. Ezt Jézus tudja kivágni belőlünk, a megtérés által. Legalábbis ez az én olvasatom.)
Ez a pokol história nagy-nagy hazugsága volt az egyháznak, meg persze most is az.
Amit a Biblia a gyehennáról ír - itt és máshol is - azt szó szerint kell vennünk, vagy jelképesen?!
"Ahol az ő férgök meg nem hal, és tüzök el nem aluszik."
Ez szó szerinti, vagy jelképes?
És mit jelentett a gyehenna Jézus hallgatóságának? Élő személyt dobtak-e oda "kínoztatni"?
Nem gondolod, hogy Jézus kortársai, akik hallották ezt a szemléltetést, pontosan tudták, hogy NEM SZÓ SZERINT kell értelmezni? Már a "vágd le" téma sem szó szerint értendő! Vagy gondolod, hogy Jézus öncsonkításra célzott?
Ilyen álérvekkel akarsz minket szédíteni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!