Mit szólsz ezekhez a történetekhez, vallási szempontból?
Abdullah bin Szelem meséli el ezt a történetet, aki egy zsidó fő rabbi, és vallástudós volt. Így szólt: "Mikor megérkezett hozzám Mohamed híre, felismertem a jellemzőiről, a nevéről, és az időről, amit tudtuk, hogy akkor kel eljönnie. Titokban tartottam ezt, és nem beszéltem erről senkinek, egészen addig, amíg meg nem érkezett Mohamed Medínába, és le nem telepedet. Ekkor jött egy férfi, aki hozta a hírt, hogy Mohamed megérkezett Medínába, és én pont egy datolyapálma tetején volta, és dolgoztam, a termésen, mi közben nagynéném a fa aljában ücsörgöt. Mikor meghallottam a hírt, egy hatalmasat kiabáltam(Allahu Akbar!), örömömben, mire nagynéném felszól, hogy azt a hírt kaptad volna, hogy Mózes érkezett volna meg, akkor sem kiabáltál volna nagyobbat! Erre én azt válaszoltam neki, hogy az Istenre esküszöm, Ő bizony Mózes "testvére"(mint próféta), és ugyan azzal a hittel jött(ugyan az az Isten küldte). Ekkor megkérdezte a nagynéném, hogy Ő az a próféta, akiről tudjuk, hogy jönnie kell, és az Ítélet napjához közel, fog eljönni? Így válaszoltam, Igen. Azt mondta nagynéném, Hát Ő az! Majd ezek után elmentem Mohamedhez, és felvettem az Iszlámot, majd visszamentem a családomhoz, és megmondtam nekik, hogy legyenek, muszlimok, és ők is azok lettek.
Majd ezek után titkoltam a zsidók előtt a hitem, és elmentem Mohamedhez, és elmondtam neki, hogy a zsidók(ő is közülük való eredetileg), hazug nép, és én azt szeretném tőled, hogy bújtass el engem az egyik lakásba, majd kérdezd meg őket, hogy mit gondolnak rólam, mi előtt kiderülne, hogy muszlim lettem. Mert bizony, ha megtudják, hogy muszlim lettem, meghazudtolnak, és szidalmazni fognak. Mohamed elbújtatta Abdullah bin Szelem-et, és meghívta a zsidókat magához látogatóba, akikkel beszélgetett, majd Mohamed megkérdezte őket, hogy mit gondoltok Abdullah bin Szelem-ről? Azt válaszolták, hogy közölünk való uraság, főrabbi, és vallástudós. Ekkor kimentem(Abdullah bin Szelem ) elébük, és így szóltam: "Ó zsidók! Féljétek az Istenetek, és fogadjátok el Őt prófétátoknak, mert az Istenre esküszöm, bizony ti tudjátok, hogy Ő az Isten küldötte, megtaláljátok Őt a Tórában leírva, a nevét, a jellemzőit, és ezt ti is tudjátok! Én bizony tanúsítom, hogy az Isten küldötte(jelentősége, hogy ő volt a rabbi), és hiszek benne, és igaznak tartom, és felismertem."
Így válaszoltak: "Hazudsz!", majd elkezdték szidalmazni!
Majd mondtam Mohamednek, hogy hát nem megmondtam, hogy ők hazug, bűnös nép?!
----
"Huyayy ibn Akhtab", aki a Banu Nadir zsidó törzs feje volt Medínában.
"Szafijje meséli el a történetet, aki Huyayy ibn Akhtab lánya. - A legszeretettebb gyermeke voltam az apámnak, és a nagybátyámnak, Abu Yeszir-nak. Amikor megérkezett a hír, hogy Mohamed megjött Yethribbe, apám(Huyayy ibn Akhtab), és nagybátyám(Abu Yeszir), elmentek, hogy kikémkedjék. Csak este, a naplementével tértek vissza, és rettenetesen meg voltak törve. Mikor bementek a házba, kihallgattam őket, és nem vettek észre, mert annyira megvoltak törve, és szomorúak voltak. Majd halottam nagybátyámat(Abu Yeszirt), így szól apámhoz(Huyayy ibn Akhtab):
- Ő az, a várt Messiás?
Huyayy ibn Akhtab: - Igen! Az Istenre esküszöm!
Abu Yeszir: - Felismerted, biztos vagy benne?
Huyayy ibn Akhtab: - Igen!
Abu Yeszir: - És mit érzel most iránta?
Huyayy ibn Akhtab: - Az Istenre esküszöm, hogy ellenségem, amíg élek!"
(ez milyen Tóra lehetett? Nem rasszista kérdés!)
forrás:
Őszintén? Semmit nem jelent. Honnan az idézet? Mohamed soha -tudtommal- nem hívatta magát messiásnak. Maga az általa alapított vallás bár istenként tisztelik, de nem állítják róla, hogy Isten felkentje lett volna.
Mohamed írásaiban 'csak' egy nagy probléma van, hogy mivel nincs benne sem beteljesűlt, sem be nem teljesűlt prófécia, így nehezen tudnánk megállapítani, hogy egy fikarcnyit is Istentől származik-e. Csak elvakultság, elhitetés kérdése, hogy mennyire tartja valaki valós üzenetnek. A Bibliában szereplő írások világosan bizonyítják Istentől eredeteztetett voltát. Hogy ki volt Mohamed, sejtem, de hogy ki a franc az az "Abdullah bin Szelem", vagy "Huyayy ibn Akhtab" vagy "Abu Yeszir" arról fogalmam sincs, tehát nem is érdekel, hogy kivel mit beszélgettek.
Szia! Az iszlám szerint allah sohasem tesz igazzá eredetileg hitetlen, istentelen embereket. Az igazhívők iránt viszont kegyet gyakorol, könyörületet mutat, istenfélőkké teszi. A hitetleneket ellenben nem pártfogolja, nem mutat irántuk szánalmat, és nem vezeti őket a helyes útra. Ellenkezőleg, azt akarja, hogy maradjanak hitetlenek. Az iszlám a totális eleve elrendelésben hisz, a szabad akaratot teljes mértékben tagadja, nézete szerint minden emberi sors és tett, a rosszak éppúgy, mint a jók, allahtól származnak, minden az ő akaratából előre meghatározottan történik. A Róma 4,3-5. viszont ezt állítja:
"Hiszen mit is mond az Írás? Ábrahám pedig hitt Istennek, és ez igazságosságként számíttatott be neki. Márpedig annak, aki dolgozik, nem kegyelemből számítják fel a bérét, hanem mert tartoznak neki; aki viszont nem dolgozik, hanem hisz Abban, aki igazzá teszi az istentelent, annak a hite számíttatik be igazságosságként."
A kereszténység lényege, hogy minden ember istentelen, hitetlen és bűnös Isten szemében, aki azonban minden embert kész kegyelemből igazzá tenni, aki hisz Jézus Krisztusban. Allah esetében ezt a tulajdonságot kizárja az iszlám. Az iszlám tagadja az eredendő bűnt is. Nem ugyanarról az Istenről beszél a két könyv. A másik. Mohamed azt állítja,hogy Jézus egy próféta volt,aki nem szenvedett a világ bűneiért kereszthalált,nem halt meg,és nem támadt fel,hanem még életében felvitetett a mennybe. pf... A harmadik. Valóban szerepel allah neve az Ószövetségben. Csak éppen Isten itéletének egy következményeként. Az átoknak egy fajtája. Ne kérdezd hogy hol,mert egy izraeli zsidó Krisztushívő előadásán hallottam,és sajnos nem jegyzeteltem. De tényleg benne van a biblében csak nem Isten neveként. A negyedik. Az iszlám szerint a "könyv népe",azaz Izrael,valóban isteni kinyilatkoztatásokat kapott,csak azokat meghamisították,elferdítették,és a korán nyilatkoztatta ki pár ezer éves késéssel az igaz isten beszédeit. Ezen kívül még rengeteg anomália van,pl hogy az iszlám megengedi a fegyveres védekezést,és uralom alá hajtást is. Izrael is honfoglaló háborúban foglalta el a szentföldet,de ezt a bible történelmi eseményként írja le,és nem parancsolja sehol sem,hogy Izrael fegyverrel térítsen át más népeket zsidó vallásra. Mohamed viszont egy hadvezér volt,és az iszlám nevében hódított.
Először azt mondod, hogy:
- "Az iszlám szerint allah sohasem tesz igazzá eredetileg hitetlen, istentelen embereket."
- "A hitetleneket ellenben nem pártfogolja, nem mutat irántuk szánalmat, és nem vezeti őket a helyes útra."
- "Ellenkezőleg, azt akarja, hogy maradjanak hitetlenek."
Aztán meg azt, hogy:
- "az iszlám megengedi a fegyveres védekezést,és uralom alá hajtást is."
- "Izrael is honfoglaló háborúban foglalta el a szentföldet,de ezt a bible történelmi eseményként írja le,és nem parancsolja sehol sem,hogy Izrael fegyverrel térítsen át más népeket zsidó vallásra."
- "Mohamed viszont egy hadvezér volt,és az iszlám nevében hódított."
Nem vélsz felfedezni önellentmondást a mondandódban? :D
Hisz ha a muzulmánok Istene, nem téríti meg a hitetleneket, és az a célja, hogy hitetlenek maradjanak, akkor, minek térítteti meg őket Mohamed által, ráadásul erőszakosan?
:/
Vagy ez, vagy az!
A kérdésre nem válaszoltál!
9. szúra 5. vers: „Ha tehát a szent hónapok letelnek, akkor öljétek meg a pogányokat, ahol csak föllelitek őket! Fogjátok el őket! Ostromoljátok meg őket! Állítsatok nekik csapdát az összes leshelyről!”
„Ti hívők! Harcoljatok azok ellen a hitetlenek ellen, akik a szomszédságotokban vannak, hadd érezzék a keménységeteket.” (9. szúra, 123. vers)
Megkerestem azt az igét,amire hivatkozik Abdullah Bin Szelem. Az Újszövetség is idézi,de benne van a Tórában is:
apcsel. 3,22.:" Mózes azt mondta: Prófétát fog támasztani (úgy is fordítható hogy feltámasztani) nektek az Úr,a ti Istenetek,testvéreitek közül,olyat mint én,őrá hallgassatok mindenben,amit csak mondani fog:MINDEN LÉLEK,aki nem hallgat arra a prófétára,irtassék ki (vagy úgy is fordítható hogy ki fog írtatni) a népből." Hát ez nem Mohamed,hanem Jézus Krisztus. Ő egy személyben volt a Próféta,tanító,gyógyító,és szabadító. A Szent Szellem teljes kenete és ajándékai működtek rajta keresztül jelekben,csodákban. Halottak feltámasztásában,démonűzésekben,bölcsességben,gyógyításban,erőben,tudományban,prófétálásban,szellemek megkülönböztetésében. Aztán Ő valóban vissza is jött a halálból.
Azt mondtad:
- "Ellenkezőleg, azt akarja, hogy maradjanak hitetlenek."!!!
Aztán meg azt, hogy:
- "Izrael is honfoglaló háborúban foglalta el a szentföldet,de ezt a bible történelmi eseményként írja le,és nem parancsolja sehol sem,hogy Izrael fegyverrel térítsen át más népeket zsidó vallásra."!!!
Vagyis az Iszlám áttérít másokat, az Iszlámra!
Ezt az ellentétet nem veszed észre? Csak mert a kettő üti egymást! Most akkor hogy van, hogy azt akarja, hogy maradjanak hitetlenek, de közben meg térjenek is meg??? :/
Na mindegy... már nem is érdekel.
Viszont tudnál valami bizonyítékot mutatni, mind a két állításodra?
1. Hogy az Isten azt akarja, hogy hitetlenek maradjanak
2. Hogy erőszakosan térít
kösz!
"A zsidók és a keresztények,Ők azok, akiket Allah megátkozott. Akit pedig Allah megátkozott, annak nem fogsz találni segítőt.” – Korán 4,52.
„Akik fegyvert fognak Allah és a küldötte ellen … azoknak az a jutalma, hogy megöletnek, vagy keresztre feszíttetnek, vagy egymással ellentétesen a kezük és a lábuk levágatik, vagy elűzetnek a földről.” – Korán 5,33.
„Ti hívők! Ne kössetek testvérbarátságot zsidókkal és keresztényekkel … Allah nem vezeti az igaz útra a bűnös népet.” – Korán 5,51.
„ … Öljétek meg a pogányokat, ahol csak föllelitek őket! Fogjátok el őket! Ostromoljátok meg őket! Állítsatok nekik csapdát az összes leshelyről.” – Korán 9,5.
„És ne engedelmeskedj a hitetleneknek és harcolj ezzel ellenük keményen tusakodva!” – Korán 25,52.
„Amikor összetalálkoztok a hitetlenekkel, akkor vágjátok el a nyakukat!” – Korán 47,4.
„Ó próféta! Szállj harcba a hitetlenek és a képmutatók ellen és légy kemény velük szemben! A gyehenna lesz a lakhelyük.” – Korán 66,9.
Néhány idézet a iszlám hádeszokból.
-Egy átharcolt nappal és egy átharcolt éjszaka a végvidéken jobb, mint egy átböjtölt és átimádkozott hónap.
-A hangya csípése jobban fáj egy vértanúnak, mint a fegyver ütötte seb, ez ugyanis üdvösebb számára, mint az édes, hideg víz egy forró, nyári napon.
-Aki anélkül hal meg, hogy részt vett volna egy hadjáratban, valamiképpen hitetlenségben hal meg.
-A Paradicsom a kardotok árnyékában van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!