János Próféta könyve az Ószövetség története hogyan viszonyul az Újszövetséghez?
csak tippelem : elírtad és nem János, hanem Jónás . :)
őt nyelte a cethal...
Szia!
Hát ha ez életmentő, akkor lehet, hogy meghalsz. Az Ószövetségben ugyanis nincs János Próféta, valószínűleg te Jónás prófétára gondolsz, neki van könyve az Ószövetségben. Az első válaszoló keresztlő Jánosról írt, de ő sem ószövetségi, hanem újszövetségi személy!
Nos akkor - hogy ne kapj egyest - Jónás próféta úgy kerül képben az Újszövetségben, hogy több hivatkozás is van rá:
1. Mt 12,39-41. JÉZUS pedig felelvén, monda nékik: E gonosz és parázna nemzetség jelt kiván; és nem adatik jel néki, hanemha Jónás prófétának jele. Mert a miképen Jónás három éjjel és három nap volt a cethal gyomrában, azonképen az embernek Fia is három nap és három éjjel lesz a föld gyomrában. Ninive férfiai az ítéletkor együtt támadnak majd fel ezzel a nemzetséggel, és kárhoztatják ezt: mivelhogy ők megtértek a Jónás prédikálására; és ímé nagyobb van itt Jónásnál.
2. Mt 16,4 E gonosz és parázna nemzetség jelt kíván; és nem adatik néki jel, hanemha a Jónás prófétának jele. És ott hagyván őket, elment Jézus.
3. Lk 11,29-32 Mikor pedig a sokaság hozzá gyülekezett, kezdte mondani: E nemzetség gonosz: jelt kíván, de jel nem adatik néki, hanem ha Jónás prófétának ama jele. Mert miképen Jónás jelül volt a Ninivebelieknek, azonképen lesz az embernek Fia is e nemzetségnek. Ninive férfiai az ítéletkor együtt támadnak majd fel e nemzetséggel, és kárhoztatják ezt: mivelhogy ők megtértek a Jónás prédikálására; és ímé nagyobb van itt Jónásnál."
A dolgozatodban leírhatod Jézus hivatkozását, ahogyan 3 napig halála után a sirban volt, ez a hasonlóság az ószövetségi történettel.
Üdv. Péter
Kedves Péter!
Keresztelő János nem újszövetségi próféta,csak annak az előfutára,ugyanis az újszövetség Krisztus halálával kezdődött meg,amikor Jézus azt mondta bevégeztetett.
Sziasztok!
Maga a szövetség valóban Krisztus halálával teljesedett be. Ennek ellenére pl. Jézus Krisztus apja József és a többi szereplő, akikről Krisztus halála előtt olvasunk nem ószövetségi szereplők, hanem újszövetségiek.
Ráadásul a Biblia két része között eltelt időszakot intertestamentális kornak hívjuk, ami értelmetlen lenne, ha Keresztelő Jánost még ószövetségi prófétának minősítenénk. Úgy gondolom helytelen ez alapján ez a besorolás.
Üdv. Péter
Mivel az intertestamentális kornak semmi köze ahhoz,hogy János nem az új szövetség életbelépése idején élt,továbbra is az a véleményem,hogy NEM újszövetségi próféta.Jézus azt mondta:Máté 11:13 Mert a próféták mindnyájan és a törvény Jánosig prófétáltak vala.
Az evangélium nagy része még ószövetségi emberekről szól,akik később Újjászülettek.Keresztelő János nem született újjá,ez pedig feltétele az új szövetségbe való belépésnek.
Máté 11:10 Mert ő az, akiről meg van írva: Íme én elküldöm az én követemet a te orcád előtt, aki megkészíti előtted a te utadat.
Máté 11:11 Bizony mondom néktek: az asszonyoktól szülöttek között nem támadott nagyobb Keresztelő Jánosnál; de aki legkisebb a mennyeknek országában, nagyobb nálánál.
Sajnos Péter egy újabb buktató ,János újszövetségi szereplő, de ószövetségi prófétának tartják:) de ez egyébként a te problémád is, hogy oké -az renben van, hogy eljutottál egy bizonyos szintre,de az újjászületés előtt megtorpantál, mint Jánosnak sem volt meg teljesen, csak hitt az üdvözítőben - mindazáltal hiszem,hogy János is a mennybe kerül, de nem mindegy az életminőségben és ha be tudod venni: Isten akaratában sem mindegy, ha már egyszer ott a kezedben a biblia.
Krisztus követője vagy az rendben van, de újjászületés lépcsői: megtérés , vízbe alámeritkezés, szentlélek (szellem) keresztség)
Istené a kegyelem ez világos, de érthetetlen miért állsz ennyire ellene bizonyos igazságoknak.Te, aki ennyire szorgos bibliakutató, hogy nem tudod ezeket még mindig kiolvasni belőle?
Sziasztok!
Átcsúsztatok szépen a személyeskedésbe, ahelyett, hogy a lényegről beszélnénk, de nem baj, én szívesen válaszolok erre is.
Volt szerencsém megfordulni jópár pünkösdi, karizmatikus, és harmadik hullámos gyülekezteben, és nem csak istentiszteleti, de házicsoportos és bibliaóra jellegű alkalmakon is. Nagyon rossz volt. Nem éreztem egyáltalán a szeretetet, mindenki magával volt elfoglalva, mindenki érezni akart, mindenki kapni akart, főképp a nyelvekenszólásos és nyelveken dícsérős részeknél.
Aki fel tud szabadulni ezeken az alkalmakon és képes az önálló érzelmi "bummra", az bizonyára Isten Szentlelkét (vagy divatosabban Szellemét) érzi és tapasztalja, aki azonban kivülálló marad az nagyot csalódik. Én ez utóbbit tapasztaltam. Megértettem miről beszélt Pál apostol a korinthusi első levél 14. fejezetében, mitől akarta megóvni a korinthusiakat, hogyan akart nagyon finoman és tapintatosan, de ugyanakkor határozottan állást foglalni ebben a kérdésben. Akinek van füle, hallja...
Üdv. Péter
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!