Igaz, hogy csak 14 ezren üdvözűlnek, a többi megy a lecsóba?
Ma az utcán két Jehova tanúja felvilágosított, hogy jó lesz megtérni hozzájuk, mert kevés hely van. Csupán 14 400 ember jut a menyországba, a többi meg megy tüzifának a pokolba.
Milyen kalkuláció előzte meg azt a kijelentést ? Mi az alapja ennek ?
A Jel 20,6 ("királyok és papok") nem sajátlag a 144000-ről szól, hanem mindazokról a vértanúkról, akiknek részük van az első feltámadásban: Az ÖSSZES igaz keresztények tágabb értelemben Istennek és Krisztusnak papjai, mert életük állandó jóillatú áldozat Isten előtt. Más-más ismérvek vonatkoznak rájuk. A száznegyvennégyezerről írva van, hogy szűz férfiak, izraeliták, az egyház zsengéje. A nagy sokaság pedig minden nemzetből, és a nagy nyomorúságból jövet megmosta ruháját a Bárány vérében. Ha valakire illik a Jel 20,4 ("azoknak lelkeit, akiknek fejöket vették a Jézus bizonyságtételéért" stb), akkor ez inkább a nagy sokaság, mint a 144000.
Persze megértem, hogy kendtek mindent elkövetnek, hogy mégis összekössék a két csoportot, de ezen igyekezetük nem éri el a konkrét bibliai bizonyíték szintjét, hanem sok emberi összekötőszöveget igényel. Ilyenformán nem bizonyítja bibliai hitelességgel, hogy a 144000-et joggal nevezik kendtek felkenteknek. A kendtek Bibliára támaszkodónak hírlelt teológiájában e kettő mégis összeér - hát erre mondtam én azt, hogy ugyanilyen jogon nevezi a niceai teológia az Istent háromszemélyűnek anélkül, hogy e hármas szám az Újszövetségben le volna írva róla (a trinitárius keresztelési formulán kívül).
Ama minden népből való nagy sokaság (5,9sk) is királyok és papok népe: az ő királyságukat miért nem mondod éginek? A mondott igehely csak annyit mond: "És tettél minket a mi Istenünknek királyokká és papokká; és uralkodunk a földön." Hogy pedig csak emberek fölött lehetne uralkodniuk, az merő önkényes feltételezés, hiszen Ádámnak és Évának sem kellett emberi alattvaló, hogy ezt megtegyék. De írva van, hogy angyalokat fogunk ítélni, valamint hogy ők szolgáló szellemek: hát mi szükség még embernek emberen való uralkodásáról fantáziálni, különösen az egyházban, amelyben ez deklaráltan tilos?
A kicsiny nyáj csak akkor volt kicsiny, aztán Isten szaporította számukat az üdvözülőkkel. A 144000-ről azt olvassuk, hogy zsengeként vétettek meg, azaz ugyanabból a típusból még több is akad idővel. Aztán meg ők a királyiszék előtt énekelnek, s ugyanott a nagy sokaság is (Jel 7,9). Az "enópion" szó is ugyanaz, szemérmetlenség volna az egyik helyen elerőtleníteni a szokásos "Isten látókörében" félremagyarázással, míg a másik helyen érvényben hagyni. A korinthusi levélben a mennyei és földi test közti különbséget Pál nem a két kaszt között, hanem a mostani lelki testünk és a leendő dicsőséges testünk között állítja fel. Az "uralkodunk a Földön" nem jelenti, hogy létezne olyan emberkaszt, amely csak a Földön kap üdvösséget. Ádám is tudott úgy uralkodni a Földön, hogy kifejezetten a teremtett (állat)világot vetik az uralma alá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!