Bűn, ha sokszor nem vállalom fel a hitemet, hanem elhallgatom vagy leplezem azt, hogy komolyan vegyenek az újateisták, antiteisták, harcos ateisták is?
Sokszor egyébként pont akkor teszem ezt, amikor kiállok a hitem mellett. Nem vallom magam ateistának vagy más vallásúnak soha, nem tagadom meg Krisztust, de ködösítek. Például szándékosan agnosztikus teistának nevezem magam, abból a megfontolásból, hogy nem vagyok fundamentalista, nem gondolom, hogy biztos tudásom lenne arról, amit még senki nem látott a tanítványokon és a prófétákon kívül, Jézus is mondta Tamás apostolnak, hogy azok a legboldogabbak, akik tudnak hinni anélkül is, hogy láttak volna, vagyis biztos tudással rendelkeznének.
Mivel bár még diák vagyok, hallgatok, többek között történettudományt, fizikát és teológiát tanulok, emiatt gyakran irritál a puszta megtévesztés miatt is a sok esetben áltudományos Zeitgeist-hipotézisek és hasonlók tudománytalan elméletek tényként való közlése ezeken a harcos ateista platformokon, így nem csak a hitemet védve, hanem pusztán tudományos szemmel, a tényeket is védve, teljesen objektíven, a hitemet mellőzve szeretek helyreigazításokat közzétenni. És mivel az írásaim objektívek, nem keresztény apologétaként írok benne, hanem tudományos tényeket közlök, gyakran ateista, nonteista, agnosztikus, zsidó vagy más nem keresztény, akár a kereszténységgel ellentétes hitű stb. kutatókra hivatkozom, akiknek egyáltalán nem állna érdekében a kereszténységet mosdatni vagy védeni - én sem ezt teszem, csak szeretném, ha akkor már legalább legitim érvekkel támadják a kereszténységet -, emiatt borzasztóan zavart, hogy sok keresztényellenes rá volt pörögve arra, hogy keresztény vagyok, emiatt azonnal leszavazták a válaszaim, senkihez nem jutott el, mivel megkaptam, hogy fundamentalista valláskárosult lehetek, aki képtelen elfogadni a tényeket, meg, hogy a megrögzült gyermeki hitvilágom védelmében mindent képes lehetek bebizonyítani stb. Pedig kettőnk közül ők azok, akik képtelenek elfogadni olyan tényeket, mint hogy létezett egy történelmi - nem természetfeletti - Jézus, akinek a létét a tudóstársadalom kb. egyhangúan elfogadja, aki a Kr. e. 1. és a Kr. u. 1. században élt Júdeában, egy zsidó vallási tanító, vándorprédikátor, filozófus volt, akinek a radikális és újszerű nézeteit nem kedvelte a korabeli vallási vezetés és részben emiatt is fektethette le a kereszténység alapjait, még akkor is, ha később az apostolok, Pál apostol, a niceai zsinat, majd az azt követő zsinatok jócskán még hozzátettek. Nem állítok mást a Biblia történetisége kapcsán, mint mondjuk az agnosztikus Bart D. Ehrman vagy a nonteista William G. Dever, akik egyébként radikálisan mérsékelt, centrista nézeteket vallanak a Biblia hitelességéről és még csak meg sem közelítik a bibliai literalizmust. Még ők is, sőt, a tudóstársadalom egy jelentős része is megkapta sokszor, hogy rejtett módon keresztények, pusztán amiatt, mert nem gondolják, hogy a Biblia még pusztán a megírás korának történelmi eseményeit és emlékeit sem tükrözi minimális mértékben sem. De ugyanezt az objektív megközelítést alkalmazom akkor is, amikor a harcos ateisták a világvégeváró szektákkal karöltve kezdik el azokat a nevetséges konteókat, minthogy a pápa süvegét a bűnös filiszteus vallás halistenéről mintázták, meg hogy az úrvacsora a Mithrász-kultuszbl származik, a Szentháromság a hinduizmusból van lopva stb. stb., a végére már odáig eljutva, hogy a kereszténység kb. a kor bahá'í hite volt és a világ összes vallását magába foglaló szinkretizmus lett, csak nem felvállaltan.
Bűn, ha amiatt elhallgatom a hitem, hogy egyáltalán komolyan vegyenek?
Szia
Ez talán segít helyre rakni a gondolataidat: "Mert aki szégyell engem és a szavaimat ebben a házasságtörő és bűnös nemzedékben, azt az Emberfia is szégyellni fogja, amikor megérkezik Atyjának dicsőségében a szent angyalokkal.” Márk 8:38
vagy
Máté 10:33
"De aki megtagad engem az emberek előtt, azt én is meg fogom tagadni égi Atyám előtt."
Nem minden esetben vagyunk kötelesek elmondani, hogy milyen vallásúak vagyunk, pláne, ha nem kérdeznek. Én pl. ebben a kommentben nem írom meg a vallásom, pedig a Vallás kategóriában van.
Letagadni nem szabad a hitet, még annak érdekében sem, hogy a másiknak ne legyenek előítéletei, mivel az hazugság lenne.
Az ilyesféle internetes, személytelen, idegenekkel történő tudományos vitákban egyébként nem kéne, hogy számítson, ki milyen vallású, hiszen a vita lényege érvek és tények ütköztetése, nem a vitázó személyes meggyőződése. Nem lehet érveket aszerint mérlegre tenni, hogy akinek a szájából származik, milyen vallású.
#5.
Csakhogy sokszor nem ismerik fel, hogy ez tudományos kérdés, nem pedig hitbéli. Sokan képesek olyan nyíltan angosztikus, ateista vagy nonteista tudósokra is rámondani, hogy apologéta, mint Bart D. Ehrman. Hiába nem kellene, hogy számítson, számít, mert az érveimtől függetlenül, ha keresztény vagyok, akkor az érveim a hitemet védik stb. stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!