Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Hogyan értelmezzem a János...

Hogyan értelmezzem a János 1,1-et?

Figyelt kérdés

Ján 1:1 Kezdetben volt az Ige, az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige.



Itt azt olvasom hogy az Ige=Istennel....


nov. 28. 20:43
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
38%

Az ige, cselekvést, történést kifejező szó.

Isten az "igét", arra használta fel, hogy megvalósítsa a szándékát. A az "ige", vagy is Jézus tettei, cselekedetei által állítja helyre Isten a földre és az emberiségre vonatkozó szándékát.

Jézus pedig, a Biblia teljes tartalmát figyelembe véve, nem egyenlő az Atyjával, Istenével. A származása égi, vagy is onnan való, ahol maga Isten is él, tartózkodik. Ezért a helyes fordítás szerint, isteni származású, nem pedig egy ugyanaz a személy Istennel.

Jézus szolgálatot teljesített, még pedig az atyja parancsát, akaratát hajtotta végre.

Ezért nevezi igének, vagy szónak, mert mindent amit az Atyja elhatározott, vagy a "száján kimondott" annak a megvalósításában kivette az Ő részét.

erre a feladatra jelentkezett, és az Atyja elfogadta, jóváhagyta.


Jézus nem nagy betűs mindenható Isten.

nov. 28. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Ezt elhiszed amit ide írtál vagy csak poén akar lenni??? biztosan a királyság teremben mondták.....
nov. 28. 21:50
 3/11 anonim ***** válasza:
32%

Ez Isten hármas természetére utal. (szent-háromság)

Jézus Isten egyik része, méghozzá "A Fiú". Nyilván egy olyan létformaként ami azt is nehezen érti, hogy hogyan tud a téridő megnyúlni meg össze menni, nehéz felfogni, hogy egy másik világban létezhet ilyen is... De ha hiszel a Bibliának, akkor ezt elkell fogadnod.

nov. 28. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
43%

Jelenlegi tudásom szerint másra nem is tudnék gondolni:

"ige" = INFORMÁCIÓ!

Az univerzum létrehozatalának pontos és részletes algoritmusa, terve.

tegnapelőtt 09:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
0%

Kedves Kérdező.

Igen elhiszem amit írtam, ellenben nem írtam volna le.

A királyság teremben is beszélünk erről, de első sorban maga Isten szava az, ami ezt kijelenti.

Jézus Istene és Atyja, a fia által valósítja meg a szándékát. Ahhoz hogy az emberiség siralmas állapota ne maradjon így, Jézus vállalta, hogy emberként éljen és meghaljon. Tette ezt azért, mert nem csak az Atyja, de Ő is szereti az embereket.

(Példabeszédek 8:31) 31 Örömömet leltem a földjében, mely lakható, és különösen az embereket szerettem.

Ezért Jézus tettei cselekedetei által valósulnak meg az atyja tervei a Földdel és az emberiséggel kapcsolatban.

tegnapelőtt 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

De ez csak a magyar fordításban működik, angolul Word, németül Wort, tehát csak "szó", nem feltétlenül a cselekvést kifejező (az mindkét nyelvben Verb lenne). Az eredeti görög logosz, ami egy elég összetett fogalom, lehet szó, de értelem, gondolkodás, bölcsesség is (meg fél tucat egyéb fordítása van). Biztos van még olyan nyelv a világon, ami a magyarhoz hasonlóan kifejezetten egy cselekvést jelentő szóval fordította, de nem olvastam a világ minden nyelvén.

Nekem azt jelenti, hogy Isten a szavával, az akaratával teremt, és ezt az akaratot küldte le hozzánk Jézus formájában, hogy visszavezessen minket hozzá. Szerintem egy nagyon szép gondolat, költői. Ha belegondolsz az Ószövetségben Isten mindig csak Szó, csak egy hang az égből, nem is mindig közvetlenül Ő szól (angyalok, próféták beszélnek a nevében), és legtöbbször kijelent, parancsol, utasít. Azzal, hogy ezt a szót emberi alakban küldte a Földre, lehetőséget adott párbeszédre, igazi beszélgetésre, tanításra, ami több, mint parancsok és törvények szigorú sora. Szerintem kicsit erre is utal János itt. De persze lehet, hogy tévedek, nem vagyok teológus.

tegnapelőtt 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

"(Példabeszédek 8:31) 31 Örömömet leltem a földjében, mely lakható, és különösen az embereket szerettem."


Ebben az idézetben az a fura, (a fordításon kívül) hogy ezek szerint szerinted Isten Bölcsessége nem egyenlő Istennel, hanem egy külön lény, akit teremtett? Nem tudom, hogy ebbe belegondoltál-e vagy sem. Mert ez azért elég fura elgondolás.


Egyébként Áriusz tanát már az I. nikaiai egyetemes zsinaton elvetették, mint újítást 325-ben. Jehova tanúi meg ehhez a tanhoz tértek vissza, miközben tisztán látszik, hogy az egyházatyák Áriusz előtt is Istennek tartották Jézust. Pl. Jusztinosz, Iréneosz, Tertulliánusz

Itt egy írás róluk: [link]

De még itt is csak peldák vannak.

Áriusz volt az, aki új tant hírdetet a szabellianizmus ellen.

Ezt csak azért írom, mert sokan nem tudják, hogy ez a vita már 1700 éve lezajlott.

tegnapelőtt 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Elkeztem olvasgatni a JW.org-ot.

Csak néhány hozzáfűzni valóm van:

[link]


"SOK éven át bibliai alapon erősen ellenezték azt a felfogást, hogy Jézus Isten." Kik? Én elmondom, Arius volt.

"csupán körülbelül 300 püspök volt jelen" Egész pontosan 318 volt jelen.

"Állítólag, életének egy későbbi szakaszában megtért, de csak a halálos ágyán keresztelkedett meg." Ebben az az izgalmas, hogy Konsatnin Áriusszal szimpatizált és meg vissza is akarta őt hivatni csak Arius meghalt. Valamint valószínüleg egy áriánus pap keresztelte. Szóval enyhe túlzás úgy beállítani, mintha Konstantin annyira Szentháromság hívő lett volna és ő erőltette a zsinaton a Háromságot.


"kettő kivételével — aláírták a hitvallást, pedig sokuknak nem tetszett.” Sokuknak annyira nem tetszett, hogy később amikor olyan császár jött, aki az arianizmist akarta eröltetni a püspökök teljes erejükből ellenezték.


"De ott Niceában egyetlen püspök sem emelt szót a Háromság mellett." És pl. Szent Atanáz?


"Ez a zsinat úgy döntött, hogy a szent szellem is azonos szinten áll Istennel és Krisztussal."

Igazából, már Niceában ki volt mondva, hogy "és hiszünk a Szent Lélekben" csak nem volt kibontva, mert nem kerültek elő olyan kérdések amik tagadták istenségét.


"Jól értesült tudósok egyetértenek abban, hogy nem Athanasius szerkesztette ezt a hitvallást." Kit érdekel? Mit számít ez?

Teljesen mindegy, hogy az Atanáznak tulajdonított hitvallás mikor készült. A keresztények az Apostoli Hitvallást vagy a Nicea-Konstantinápolyi hitvallást használják. Ezek meg egyértelműen nem a 12. században keletkeztek és senki nem gondolja, hogy Atanáz írta.


"Krisztus idejétől tehát évszázadoknak kellett eltelnie ahhoz, hogy széles körben meghonosodjon a Háromság a kereszténységben" Persze. Lásd a fentebbi idézeteket az Apologia oldalon.


Nem olvasom tovább. Ennyi elég volt és talán van aki számára elgondolkodtató, amit írtam.

tegnapelőtt 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
Ez is csak egy kiragadott részlet, a teljes cikket el kellene olvasni.
tegnap 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

Elolvastam a teljes cikket. Nem Alexandriából származik a Szentháromság-tan. Ezt már ki se fejtem. De pl. Iréneusnak semmi köze nem volt Alexandriához, Ariusnak viszont annal inkább. Egyébként amiről nem esik szó, hogy az örmények már az előtt keresztények lettek, hogy Nagy Konstantin összehívta a zsinatot és Háromság hívők voltak.

Te elolvastad az Apológia oldal írását, amit linkeltem? Úgy lenne fair.

tegnap 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!