Nem igéreteseb Jézusnak hinni és a lelki test feltámadsásában? Azt írja az ige Korintusz 15:44 "Elvettetik érzéki test, feltámasztatik lelki test. Ha van érzéki test, van lelki test is". Ezek alapján lehetetlen a reinkarnáció
Kérdező!
Kicsit részleteznéd, hogy miért lehetetlen ezek szerint a reinkarnáció?
#2
Úgy érted Pál, azaz egy halandó egyetlen kiragadott mondata szemben a "keleti kultusz" egész logikusan felépített, összefüggő "lélek", tudat és világnézet rendszerével szemben?
Hát, nekem továbbra is az utóbbi áll szilárdabb lábakon, ha választani kellene.
De nem gondolom, hogy kellene:
A keleti filozófiák tanítása szerint ugyanis épp a reinkarnációs körforgásból való kilépés a cél.
Az a pont azonos a Krisztusi "lélekben" feltámadással.
A reinkarnáció testi halál és testi feltámadás. Ami téged megzavar szerintem az, hogy Krisztus csak a végső testi halálról tanít, ami után nincs testi feltámadás. Azért mert ez az egy különbözik, ez az egy szamít.
A keletiek reinkarnációs tanok szerint sem támad fel a test azonos személyiséggel, de más testben sem születik újjá ugyan az a személyiség. Az, amit mi magunkként azonosítunk a keleti tanok szerint sem születik újjá. Nem az kerül új testbe. A személyiséget csak mi keverjük össze a lélekkel. Lelkünk önvalójáról vajmi keveset tudunk.
Amiről Krisztus tanított az ugyan az mint a keleti tanítás:
"ami testől született test az, és ami Lélektől született, lélek az." János 3:6
- a személyiség amivel magunkat azonosítjuk a testhez kötött.
Ez nem támad fel. Jézus ilyet nem tanít, csak mi szeretnénk azt hinni.
Lélekben akkor születünk, ha felismerjük, hogy testi valónkhoz kötött személyiségünk nem azonos a halhatatlan "lélek"-kel.
Szóval nem, a menyországban nem találkozunk szeretteinkkel, barátainkkal, és nem fogunk örülni nekik, mert "mi" sem azok leszünk akik itthagyják a porhüvelyt.
Azt kell megérteni, hogy a test melyen keresztül a lélek tapasztal ezen anyagi valóságban, saját tudatot épít. Mivel külső és belső érzékszerveink mind anyagi létezők, és csak az anyagi valóságot észlelik, ezért a test fentartását szolgáló tudat ezen anyagi létezéssel azonosítja magát. És mivel nincs más tapasztalása, azt elképzelni is nehezen tudja, hogy önmaga azaz "éntudata" kapcsolódhat nem testi valóságához is.
"ami testől született test az" - ez maga a reinkarnáció
A reinkarnáció körforgásából pedig az anyagi testhez kötött tudat elhagyásán keresztül lehet kilépni. Vagy másként fogalmazva tudatunk anyagi valósághoz kötözöttségét leoldva jutunk a lélekben való (Krisztusi) feltámadáshoz.
Az emberi lét különlegessége az, hogy tudata képes önamga meghaladására. És ez nem önmegváltás! Ez az anyagi valóság gyarló kísértéseibe veszett tudat megtisztítása, azaz felkészítése a Krisztusi kegyelem befogadására!
Krisztus erre is példát mutatott, mikor megkísértett negyven napos böjtje során. A kísértés a test akarata. A böjt a test akaratának leigázása.
"ami Lélektől született, lélek az."
Mivel minden testi tapasztalásunk az anyagi világban való túléléshez kötődik, így gyermekkorunktól tanult nyelveink is az anyagi viszonyok leírására alakultak. Pontosabban mi a szavakat és fogalmakat e szerint értelmezzük. Mivel gondolkodásunk alapvetően beszédszerű, ezért a nem anyagi valóságról is gyakorlatilag csak anyagias elvek szerint tudunk spekulálni.
A szakrális tanítások nyelvezete ezt az akadály hivatott áthidalni. Ezért praktikus idegen, ismeretlen nyelven át tanulmányozni a transzcendens tanokat. Így van esély rá, hogy a szakrális tartalom nem szennyeződik a hétköznapi élet képzeteivel.
Bocsánat
Természetesen Jézus nem megkísértett, hanem megkísértetett
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!