Nem tudom jól értelmezem-e a Bibliát. Arra értette, hogy a szerelem valójában szeretet, vagy hogy a szerelem nem is létezik, vagy hogy a szerelem csak testi vágy? , mert ez a beleesős stb.sor félreérthető. Nem tudom értelmezni.
Annyi az egy különbség, hogy a szerelmedet meg is akarod d.gni. A szeretteidet nem.
De olvasd el az énekek énekét. Az azért elég szépen szemlélteti a szerelmet is. Az is a Bibliában található.
Itt egy kis kedvcsináló:
Kedves kérdező!
A Szentírást végtelenféleképp lehet értelmezni. De mindössze EGY Igazság van, a többi max. annak a részigazságait tartalmazza (elég csak megnézni a millió gyülekezetet, mind mást vall, sokszor egy másik gyülinek teljesen ellentmondó dolgokat is, mind a Biblia alapján). És én katolikusként azt mondom, hogy van Szenthagyományunk, mely Krisztustól, s az apostoloktól ered, s mi eszerint értelmezzük a Szentírást. Továbbá van egy Egyházunk, mely Krisztus földi képviselete (bár gyarló emberekből áll), s tanításait a Szentlélek vigyázza.
Először is felhívnám a figyelmedet egy dologra: “Isten a szeretet.” (1Jn 4,8) S ezáltal a szeretet önmagában egy teljesen jó dolog, hiszen Tőle származik. De az nem mindegy, hogy mi hogyan éljük meg, milyen cselekedetekre inspirál ez minket.
A szeretet NEM érzés. Tudsz úgy is szeretni valakit önzetlenül, krisztusi módon, hogy a legnagyobb ellenséged. Érzésekkel jár, igen, de nem az érzés. A szeretet valóban egy döntés.
Mint korábban írták, a szeretetnek több fajtája van, a görög nyelvben 8 szó van rá, az Újszövetségben ebből hetet találunk meg (a μανία nem feltétlenül pozitív értelmű). Erre alapozva katolikus hittanon hetedikben vagy nyolcadikban tanítják a “szeretet lépcsőfokait.” Ez nem egy tökéletes rendszer, de azért van egy üzenete; a lépcsőfokok nevei nem teljesen fedik rgymás görög jelentésükkel. A lépcsőfokok egyszerre egymás mellett is megférnek.
Van a sexus (ez latin szó, de így tanítják). Ez testi vonzalmat jelent. És mégpedig szeretetet, nem a teljes állatiasságot. Itt az illető alapvetően kapni akar, de mégis szeret.
A következő az ερος (ejtsd: erósz). Itt valamely tulajdonság váltja ki a szeretetet. Ez valamilyen szinten csodálat, de mégis szeretet.
A φιλοια (ejtsd: filia), a kölcsönös, feltételes szeretetről szól. “Szeretlek, ha te is szeretsz.” Sokszor ez a baráti kapcsolatok vagy a párkapcsolatok kezdetének szeretete. Ez nemesítheti meg a sexust.
Az utolsó fokozat az αγάπη (ejtsd: ágápé). Ez a tökéletes szeretetről szól. “Szeretlek, mert szeretlek.” Az Isten is így szeret bennünket, nekünk is így kéne szeretnünk Őt és egymást.
Remélem, ez a része segít egy kicsit osztályozni a szeretetet, s annak megfelelően megélni.
A szerelemről írtál. Nekem első alkalommal úgy tűnt, hogy ez egy érzés, nem lehet ellene mit tenni, ha nem szeret viszont megszívtad. S én ennek minden következményét — a keresztény, szeretetközpontú világnézetem miatt — jónak gondoltam. És olyan fájdalmas volt elválni attól a személytől, pedig ő nem is szeretett viszont, hogy azt én senkinek sem kívánom. Ezért mondom, hogy a szerelem döntés. Józan fejjel vizsgáld a körülményeket, mert a szeretet alapesetben jó, csak a TE cselekedeteid, melyeket az inspirál, nem biztos, hogy jók; mert kárt okozhatnak benned, s a társadban is! S ebben a helyzetben egyvalakire van szükséged: Istenre. Ő tudja mi a jó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!