Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Szent Grál titka. Előre...

Bölcsek köve kérdése:

Szent Grál titka. Előre elrendeltetett volt Jézus kereszthalála?

Figyelt kérdés

Kezdésnek célszerű tisztázni, hogy mit is jelent tulajdonképpen az istenember (Deus homo) kifejezés. Azt az anya szülte hús-vér embert nevezhetjük istenembernek, aki úgymond egy keveréklény, mivel Isten inkarnációja, azaz megtestesülése. Annak ellenére, hogy az Ezsdrás által i.e. 445-re megalkotott Tórában az van lefektetve, hogy Isten az embert úgymond a saját képmására teremtette (Mózes I. 1,27), mégse neveznek valamilyen meggondolásból mindannyiunkat istenembernek. De vajon miért nem, amikor a Tóra szerint "Isten megteremtette az embert, saját képmására, az Isten képmására teremtette őt"?


Ennek megértéséhez elengedhetetlen a zsidó kabbala titkos tudományának, a Schemhamphoras-sal, azaz "Isten (JHVH) 72 szellemével" kapcsolatos helyes ismerete. Ennek lényegét a Németországban élő és eredményesen tevékenykedő mitológiakutató, Klaus L. Matefi ( [link] ) derítette fel, ami alapján a vallások misztériumainak kozmikus hátterei maradéktalanul feltárhatók, függetlenül attól, hogy egyesek kellő ismeretek hiányában, vagy pedig a misztériumok védelme érdekében igyekeznek ezt negálni, illetve nevetségessé tenni...


A Názáreti Jézus a keresztény magyarázatok értelmében egy bűntelen születési adottságokkal világra jött istenember volt, azaz JHVH inkarnációja, és ezért egy személyben volt valóságos Isten és valóságos ember is, amit hüposztatikus egységnek neveznek.

A Magyar Katolikus Lexikon szerint

"Krisztus embersége azért nem személy, mert nem önmagában, hanem az Ige személyében létezik, vagyis teljesen arra támaszkodik és nincs független léte." ( [link] ).


A Mózes I. 1,27 alapján mindannyian Isten inkarnációi kellene legyünk kivétel nélkül... Ezsdrás biztosan nem úgy képzelte, hogy a teremtő Isten egy hús-vér ember lett volna és ezért teremtette a saját képére az embert is, hanem itt egyértelműen a születendő gyermek lelki adottságára kellett gondoljon, a mindenkori isteni szellemi hatás leképeződésére az újszülöttben, amire Menachem Mendel Schneerson (1902? - 1994) rebbe, a lubavicsi chászid mozgalom vezetője is rámutat:

"De hát miért ünneplünk, mikor még nem is tudjuk, mi lesz belőle, ha felnő? –kérdezte a Rebbe.– A születés az a pillanat, amikor a testbe lélek költözik – válaszolta meg saját kérdését."

"A lélek a születéskor hatol a testbe, s teremt ez által életet, önálló embert. A magzat természetesen működő aggyal, szívvel és tagokkal rendelkező, eleven szervezet. Mindazonáltal, bár eleven, csupán az anyaság része. Tartalmaz ugyan életet, de nem önálló, nem önmaga erejéből fenntartott életet." ( [link] )


Minden ember egyedi és megismételhetetlen teremtmény úgy testi, mint lelki tulajdonságok terén is, de csak kevesek számára adatik meg, hogy a Schemhamphoras egyik kozmikus forrásának égisze alatt jöjjön a világra. Természetesen Jézus esetében ez volt a helyzet, de mint tudjuk, Ő valamilyen okból bűntelen lelki adottságokkal lett felvértezve születése pillanatában.


Jézus abban az időben született, amikor Augustus császár az egész Római Birodalom területén a római polgárok (cives Romani) számára népszámlálást (lustrumot) tartatott, és ugyanekkor hajtatta végre Publius Sulpicius Quirinius a népszámlálást (cenzust) a nem római polgárok (no cives Romani) részére is (Lukács 2,1-6). Ez a kombinált népszámlálás i.e. 8-ban történt. Ezt onnan tudjuk, hogy az Ankarában található Augustus templomának előcsarnokában egy kőbevésett ténybeszámoló (Monumentum Ancyranum; Res gestae divi Augusti - Az isteni Augustus tettei) hirdeti az utókor számára azt, hogy i.e. 63 - i.sz. 14 között 3 lustrumot tartatott Augustus császár, nevezetesen ab urbe condita 726-ban (i.e. 28-ban), a. u. c. 746-ban (i.e. 8-ban) és a. u. c. 767-ben (i.sz. 14-ben).


Jézus tehát az i.e. 8-ban megtartott cenzus idején született Betlehemben, amit valamiféle égi jelenség (betlehemi csillag) is jelzett úgymond a "napkeleti bölcsek" számára Máté evangéliuma (2,1-12) és a Jakab-féle apokrif evangélium 21. fejezete szerint. De mi lehetett vajon az az égi jelenség, aminek égisze alatt Jézus a JHVH bűntelen lelki tulajdonságokkal felvértezett ormuzdi inkarnációjává válhatott?


Erre a kérdésre egyedül és kizárólagosan csak Klaus L. Matefi mitológiakutató alapos és átfogó tanulmányából ( [link] ) kaphatunk helyes és kielégítő választ. Az általa feltárt Schemhamphoras kozmikus forrásait felépítő égitestek együttállása, a még nem tekergő "kozmikus kígyó" lehetett kizárólagosan csak alkalmas arra, hogy Jézus úgymond bűntelen lelki adottságokkal jöhessen a világra, ami i.e. 8.02.10-én ( [link] ) kellett megvalósuljon. Ezt megelőzően ugyanez a konstelláció többek között i.e. 280.12.09-én ( [link] ) realizálódott Mithrász születését jelezve, Jézus születését követően pedig i.sz. 264.05.13-án ( [link] ) Szt. Györgyét, i.sz. 400.12.31-én ( [link] ) Attiláét, 808.11.21-én ( [link] ) Álmosét, 1489.12.22-én ( [link] ) David Reubeni-ét, 1624.08.14-én ( [link] )Sabbatai Cví-ét és 1897.11.24-én ( [link] ) Jiddu Krishnamuri-ét jelezve.


Hogy mi a különbség ehhez képest az említett égitestek által felépített kozmikus kereszt szellem hatásának értelmezésében, ahhoz a legszemléletesebb példa erre a szabadkőműves skót ritus 33. fokozatába beavatott Aleister Crowley ( [link] ) esete, aki 1875.11.13-án ( [link] ) kellett a világra jöjjön, ugyanis nem ok nélkül tartotta magát a Sátán inkarnációjának ("The Beast 666")...


Jézus ugyanúgy egy biológia anya és apa leszármazottja volt mint Álmos annak ellenére, hogy az Újszövetség szerint Máriát a Szentlélek, Álmos édesanyját, Emesét pedig egy sólyom-forma madár (turul) termékenyítette meg...


Az egyházatyák által az Újszövetségből kihagyott Fülöp evangéliuma szerint

"Egyesek azt mondták: "Mária a Szent Szellem által fogant." Ezek tévedésben vannak. Nem tudják, hogy mit beszélnek. Mikor fogant valaha is asszonytól egy asszony?" (fordította Klaus L. Matefi)


Valójában és értelemszerűen nem Jézus és Álmos megfogamzására, hanem a világra jövetelükre vonatkoznak a fent említettek, azaz a bűntelen születési adottságukat kölcsönző isteni konstellációkra. Jézus esetében mégis annyi a különbség, hogy testi megfogamzása is a Schemhamphoras egyik kozmikus forrásának égisze alatt történt meg i.e. 9.05.20-án ( [link] ), aznap, amikor Mária a jeruzsálemi Templomba vitte az általa elkészített függönyt, amit az ottani főpap korábbi kérésére csinált a Templom számára (Jakab-féle apokrif evangélium 10. és 12. fejezet). Ezt követően látogatott el Erzsébetékhez (Lukács 1,39-56), amit a kővágószöllősi középkori rk. templom főoltárát díszítő festmény szemléletesen ábrázol ( [link] ). Mária, Erzsébet és Zakariás fölött az égen a "Szentlelket" jelképező galamb mellett egy másik, egy sárkánynak tűnő mennyei lény is látható, ami az éppen bemutatott T-keresztre kell utaljon.


A középkori úgynevezett "Szegények Bibliájában" (Franz Laib: Biblia pauperum, Zürich, 1867, Tab. 1.) az alábbi mondat olvasható:

"Vipera vim perdit sine vi pariente puella.", azaz "A kígyó elveszti erejét, amikor a szűz (*Mária) szül." (Klaus L. Matefi fordítása)


Jézus születésekor tehát az itt is említett kozmikus kígyó úgymond ERŐTLENNEK számított! Ekkor égette el magát a Napban az egyiptomi mitológia mitikus szent tűzmadara, a főnix (egyiptomiaknál: benu; a zsidóknál: chol ; a görögöknél: Φοινιξ; a perzsáknál: szimurg; a törököknél: kerkes; etc.)!

Az I. század végén vértanúhalált halt I. Kelemen pápa a korintusiakhoz írt levelében arról írt, hogy amikor ez a mitikus madár a halála közeledtét érzi, fészket (máglyát) készít tömjénből, mirhából és egyéb fűszerekből, ezt követően pedig elégeti magát a Napban. A hamvaiból egy hernyó születik, amiből idővel ismét főnixmadár lesz. Ez valójában egy örökké tartó és periódikusan ismétlődő kozmikus, asztronómiai történéssorozat. A főnixmadár "élethosszára" vonatkozóan igen eltérő, de alaptalan adatok láttak eddig napvilágot (100, 216, 461, 532, 540, 600, 651, 654, 660, 1000, 1461 év...). A főnixmadár tényleges "élethossza" ∼136/272/1089 év.


A Magyar Katolikus Lexikon is említést tesz az itt tárgyalt kozmikus kígyóról:

"A gyűrűzve tekergő, saját farkába harapó kígyó (a →körhöz hasonlóan) az örökkévalóságnak és az →idő körforgásának ókori jelképe."


A farkába harapó kígyó ( [link] ) a Schemhamphoras kozmikus forrásait felépítő égitestek által létrehozott különböző konstellációk (72 féle!) kialakulására hivatott utalni, ami periódikusan ismétlődik az idők folyamán.


Jézust a kereszten gyakran ábrázolják egy keresztre feltekeredett, vagy felszögezett kígyóként:

[link]

[link]


Ferenc pápa 2016.03.15-én tartott "Jézus szeretetből megsemmisül és legyőzi a kígyót" ( [link] ) című említésre méltó bibliamagyarázatában többek között Jézusnak és a kígyónak a kapcsolatáról beszélt:

"Olyan állat a kígyó, mely a Szentírásban a pusztító hatalom jelképe, de egyúttal a megváltás titokzatos szimbóluma is"

""A kígyó a bűn jelképe, a kígyó öl. De a kígyó másfelől megment. És ez Krisztus titka. Pál, amikor erről a titokról beszél, azt mondja, hogy Krisztus kiüresítette önmagát, megalázta magát, semmivé lett, csak hogy megmentsen bennünket. De még ennél is erősebb ez a kifejezés: "Értünk bűnné lett." Az előző képet használva, így lehetne mondani: értünk kígyóvá lett. Ez a prófétai üzenete a mai olvasmányoknak. Az Emberfia, mint kígyó, bűnné lett és felemeltetett, hogy ezáltal üdvözítsen bennünket""

"Ez a megváltás története, ez Isten szeretetének a története. Ha mi meg akarjuk ismerni Isten szeretetét, akkor nézzünk a Keresztrefeszítettre, a megkínzott emberre, aki kiüresedett az istenségéből, hagyta magát beszennyezni a bűnnel. De az Isten, miközben megsemmisül, valójában ekkor pusztítja el a rosszat, amit a Jelenések könyve "őskígyónak" nevez."


Most itt nem szándékozom ezeket a sorokat elemezni, de felhívnám arra a figyelmet, hogy a kozmikus kígyó nem csak a gonosznak, hanem a jónak is a szellemi forrása a misztériumok értelmében, hiszen Jézus születésekor ez a kozmikus kígyó ERŐTLEN volt, azaz nem tudta kifejteni a neki tulajdonított negatív szellemi hatását, ellenben amikor ez egy X-keresztet, egy T-keresztet, vagy egy szabályos keresztet (†) alkot a zodiákusban, abban az esetben ERŐBEN van, azaz kifejti a neki tulajdonított megfelelő negatív hatást.


Ézsaiásnál találunk utalást a kígyó különböző megjelenési formáira:

"Ne örüljetek annyira, filiszteusok, hogy összetört a titeket verő bot! Mert a kígyó gyökeréből vipera sarjad, és gyümölcse repülő sárkány lesz." (Ézsaiás 14,29)


Ugyanez a mondat Károli Gáspár 1867-ben Kőszegen kiadott Bibliájából:

"Ne örvendezz te Filiszteusoknak egész országa, hogy annak veszszeje megromlott a` ki téged ver vala: mert a` kígyónak magvából basiliskus származik, és annak magva lészen tüzes szárnyas sárkány!"


Nagyszombati Káldi György (1573 - 1634) jezsuita szerzetes és bibliafordító által először 1626-ban Bécsben kiadott, majd 1732-ben ismét megjelentetett Bibliájában ez eképpen hangzik:

"Ne örvendezz te egész Filistæa, hogy meg-törettetett a`téged verönek veszszeje: mert a`kígyónak gyökeréből basiliskus származik, és a`magva a`madárnak el-nyelője."


A szabályos kozmikus keresztet (†) a mitikus sárkány, vagy pedig a farkába harapó kígyó is jelképezi:

[link]

[link]


Biztosan már mások is láttak ehhez hasonló szentképet:

[link]

Ez Józsefet ábrázolja a kis Jézussal, aki egy keresztet tart a kezében. Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy miért ábrázolta az alkotó a kis Jézust egy kereszttel a kezében, hiszen keresztre csak a 33. életévében (Babiloni Talmud, Szanhedrin 106. b.) feszíttették?


A keresztény megváltás alapfeltétele Jézusnak a kereszten kiontott vére ("Megváltásunkat vére árán nyertük el." - Magyar Katolikus Lexikon, krisztológia) úgymond, amit számos képzőművészeti alkotás meg is mintázott az idők folyamán:

[link]

[link]

[link]

Az első képen a keresztre feszített Jézus négy sebhelyéből kifolyó vért angyalok fogják fel egy-egy kehelybe, a második képen egy medence telítődik Jézus vérével, amiből a körülötte lévők isznak, a harmadikon pedig szintén egy medencében gyűlik a Jézusból patakzó vér, melyben emberek mártóznak meg.


folytatás következik!



#Jézus #szent grál #JHVH #misztérium #kereszt Isten ereje #kígyó és a sárkány
ápr. 5. 13:07
1 2
 1/16 A kérdező kommentje:

folytatás:


A Katolikus Egyház Katekizmusának állítása értelmében "Krisztus egész élete misztérium" (forrás: [link] ).

Nagy hiba lenne ezt bárki részéről megkérdőjelezni!

Mit jelent a misztérium kifejezés?

A Magyar Katolikus Lexikon eképpen definiálja:

"titok, melynek természetfölötti vonatkozásai is vannak, ezért megértése meghaladja a pusztán emberi képességeket.".

A mondat utolsó része azt igyekszik sugallni, hogy az átlagember ezt a titkot úgyse képes felfogni, megérteni, amiben igazat kell adjak, hiszen saját tapasztalatom is az, hogy legyenek azok akár egyetemet végzett emberek, professzorok, kutatók, mégse képesek felfogni, hogy Jézus születését és kereszthalálát nagy titkok, nevezetesen kozmikus titkok övezték, ami az átlagember számára valóban értelmezhetetlennek, SŐT "TUDOMÁNYTALANNAK" tűnhet, ezért a többség idegenkedik és elhatárolódik ennek tüzetesebb korrekt és konstruktív megvitatásától.


"A kereszt tehát igazán kozmikus jelkép, mégpedig a szépség, az erő és a dicsőség látható jele." ( [link] ).


A "Szent Kereszt" felmagasztalásával kapcsolatosan olvashatjuk az alábbiakat:

"Lyoni Szent Ireneusznál a kereszt, mint üdvtörténeti mozzanat jelenik meg, elsősorban „fa”-ként emlegeti, de nála is kozmikus jelentősége van, akárcsak Jusztinosznál.

Aranyszájú Szent János fentebb idézett homília-részletében is a kereszt „csak” eszköz, amely megnyitja a Mennyei Szentélyt. Szent János az apsis szót használja, amely azt a szokást tükrözi, hogy a templomok apsisába keresztet festettek, ill. raktak ki mozaikból, hiszen az apsis az ég megjelenítése volt a templomban, az a hely, ahol megnyílik az ég, ahol alászáll a Mennyei Jeruzsálem." ( [link] )


Joseph Ratzinger (1927 - 2022) bíboros (a katolikus hitért felelős vatikáni Kongregáció néhai vezetője), a későbbi XVI. Benedek pápa 2005-ben a nagypéntek esti meditáció folyamán a keresztút 12. állomásánál azt hangoztatta, hogy "Jézus keresztje egy kozmikus esemény." ("Das Kreuz Jesu ist ein kosmisches Ereignis" - forrás: [link] ), ("La croce di Gesù è un avvenimento cosmico." - forrás: [link] ).


Pál szerint "A keresztről szóló tanítás azoknak, akik elvesznek, balgaság ugyan, de nekünk, akik üdvözülünk, Isten EREJE." (Korintusiakhoz írt első levél 1,18)


A Tórában azt találjuk, hogy "Csak arra ügyeljetek, hogy vért ne fogyasszatok; mert a vér a lélek, s nem szabad a hússal a lelket is elfogyasztanod." (Mózes V. 12,23)


Az eddig felsoroltak alapján nyugodt lelkiismerettel ki lehet jelenteni a korábban bemutatott képekkel kapcsolatosan, hogy nem a Jézus testéből kifolyt vér élvezetére, fogyasztására kell gondolnia bárkinek, hanem egy olyan kozmikus esemény szellemi hatására, ami Jézus keresztre feszíttetésével egy időben az égben valósult meg.

Ezt látszik alátámasztani a Magyar Katolikus Lexikon "krisztológia" rovatában található alábbi mondat is:

"Így a megtestesült Krisztus egyúttal „kozmikus Krisztus”, vagyis biztosítéka és forrása annak, hogy a teremtett világ Isten életének és dicsőségének hordozója legyen."


Ez közérthetőbben azt jelenti, hogy a Schemhamphoras, azaz "Isten 72 szelleme" kozmikus forrásait felépítő égitestek együttállásakor i.e. 8.02.10-én ( [link] ) világra jött Názáreti Jézus egyúttal a "Kozmikus Krisztus" (YHVH) egyik szellemi hatásának volt értelemszerűen a testetöltése, akinek a kereszthalálát előre vetítette a majdan, 33. életévében, a Peszách ünnep előkészületi napján, i.sz. 25.04.01-én realizálódó T-kereszt ( [link] ), ami szintén a Schemhamphoras kozmikus forrásának számított.

A népi hagyományok szerint Júdás április 1-én lett öngyilkos, Jézus keresztre feszítésének napján. A Bermuda szigetcsoportokon a keresztények minden év nagypéntekén sárkányfesztivált tartanak, aminek keretén belül sárkányeregetéssel töltik a napot.


A fenti idézet eképpen folytatódik:

"A megtestesülés nemcsak a megváltás végrehajtásának eszköze, s ezért a Fiú a kereszthalál után nem vetette le emberi természetét, hanem az lett minden kegyelem forrása, és mi mindnyájan az ő teljességében részesedünk (Jn 1,16). - Végül a megtestesülés által lett Krisztus igazi közvetítő Isten és ember között (1Tim 2,5). Mint Istenember képvisel bennünket az Atyánál és képviseli az Atyát nálunk."


Ebben a részben a Magyar Katolikus Lexikon azt állítja, hogy a hús-vér Jézus megszületése isteni inkarnáció gyanánt eszköze volt a megváltásnak, már mint annak, hogy a közel 33 évvel később létrejövő "Isten 72 szellemének" kozmikus forrásakor, nevezetesen a már említett T-kereszt létrejöttekor az égi mechanika ismeretével rendelkező beavatottak ("Isten munkatársai", Szanhedrin) akaratából (Máté 26,3-4; 27,1; Márk 14,1; 15,1; Lukács 22,2; 23,1; János 11,45-53; 18,14) be kellett következzen a bűntelenül született hús-vér Názáreti Jézusnak a keresztre feszítése abból a célból, hogy az égi történéseknek feleljen meg a sorsa, amivel maga Jézus is tisztában volt (Máté 26,2), hiszen rokona, keresztelő János a leghíresebb esszénus volt, akik az ókori chásszideusoktól megörökölt kabbala titkos ismereteit birtokolták:

"Mégis a titkos tanokkal való foglalkozás, melynek jegyében a Kabbala megszületett s amely az egész Tórának csak keveseknek érthető misztikus jelleget adott, már az ókori zsidóságnál, főképpen a chásszideusoknál meglehetett.

Josephus szerint az esszénusok őrizték a titkos tant (De bell. Jud. 2.8), de Philo (De Vita Contemplavita 3.), úgyszintén a modern K.-kutatók közül A. Jellinek, Plessner, Hilgenfeld, Eichhorn, Gaster és Kohler és még sok más tudós is, szintén őket tartják a K. megalapozóinak. Hogy a titkos tanokat azok őrzői titkolják, azt már Ezra is állítja (14.45-46, v. ö. Szóta 15.3)." (forrás: Magyar Zsidó Lexikon 439-440. old. - [link] )


Valószínűleg nem véletlenül lett kihagyva a kanonizált Újszövetségből többek között a Jakab-féle apokrif ősevangélium, ugyanis ennek 7. fejezetében az olvasható, hogy a 3 éves Máriát, amikor a szülei átadták Zakariás papnak abból a célból, hogy JHVH szolgálatára nevelkedjen tovább a jeruzsálemi Templomban, a Zakariás pap (keresztelő János édesapja) ezekkel a szavakkal fogadta:

"Az Úristen naggyá tette nevedet a Föld minden nemzedéke között: az utolsó napokban nyilvánvalóvá teszi benned az Úristen, Izrael fiainak megváltását." (Klaus L. Matefi fordítása)


Tehát Máriának már 3 éves korában el volt döntve az, hogy i.e. 8.02.10-én világra kell hozza bűntelen lelki adottságokkal felvértezett gyermekét abból a célból, hogy az majdan i.sz. 25.04.01-én, a Peszách ünnep előkészületi napján páskabárányként (A korinthusiakhoz írt I. levél 5,7; Péter I. 1,19) véres áldozat céljából "az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (A zsidókhoz írt levél 9,15) kereszthalált haljon, mivelhogy a "törvény szerint majdnem mindent vérrel tisztítanak meg, a vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat" (A zsidókhoz írt levél 9,22).

ápr. 5. 13:08
 2/16 anonim ***** válasza:
71%
Szerinted az erre járók hány százaléka fog egy ilyen hosszú mindenséget egyáltalán elolvasni?
ápr. 5. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:

Szia

Én rövidebb leszek, és egyszerűbb.


A JHVH, nem egyenlő Jézussal, ezért Jézus nem a Teremtő Istenének, Atyjának az inkarnációja. Az égi életét, természetét teljes mértékben fel kellett adnia, hogy Ádámmal legyen egyenértékű ember.

Isten E G Y Isten, vagy is mindenható, ami azt jelenti, hogy kizárólag egyedül birtokol minden hatalmat.


Jézust maga JHVH hozta létre, mint égi életformát, elsőként, minden segítség nélkül. Teremtőként nem szorul rá plusz isteni személyekre, mivel egyedül birtokolja azt a képességet, hogy alkotni, teremteni, életet létrehozni tudjon.


Isten szava, de maga Jézus is elmondja több helyen, hogy Ő az újszövetség követeként jött. Jézus isteni, vagy is Istentől származó személy, de nem egyenlő vele sem személyben, sem hatalomban.

A "teremtsünk embert aki hasonlít hozzánk" kifejezés azt jelenti, hogy az ember kap némi hatalmat Istentől, illetve olyan tulajdonságokat, amivel Isten is rendelkezik. Jézusnak is van némi hatalma, amit az atyjától kapott, még pedig Ő az angyalok egyetlen fejedelme Mihály arkangyal.

Hatalmat az ember a föld, a növény és az állatvilág felett kapta.


Jézus pedig nem istenemberként született meg. Ugyan is az ember nem az égből származik, és Ádám egy teljes értékű emberként lett megteremtve.

Ahogy Jézus meg is mondta, Ő az egyetlen, aki ugyan ilyen emberként az égből származik, a többiek nem.

Ahhoz hogy megfelelő áldozat legyen, mindenben Ádámmal kellett, hogy egyenértékű ember legyen. Tehát nem lehetett istenember.

Jézus amikor hazament, vissza kapta azt a hatalmát, amivel rendelkezett, sőt, nagyobb hatalmat gyakorolhat majd, az ezer éves uralom alatt.

Ezért is mondja, hogy valamivel nagyobb hatalmat kap, mint amivel azelőtt rendelkezett.

ápr. 5. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
Talán még annyit, hogy ez nem eleve volt elrendelve, hanem Ádám butasága miatt kellett valakinek áldozatot bemutatnia, hogy Isten szándéka ne maradjon meghiúsítva a földdel és az emberekkel kapcsolatban, és az utódok, akik elfogadják ezt az elhatározást, és összhangban élnek vele, majd örökösei lesznek Ábrahámnak tett ígéretére, itt a Földön.
ápr. 5. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
0%

4


Nem tartom Ádám tettét butaságnak! Nélküle sem te, sem én, sem egyikünk utódjai nem születhettek volna meg! Én örülök Ádám minden egyes szabad döntésének!

ápr. 5. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
38%

"Nélküle sem te, sem én, sem egyikünk utódjai nem születhettek volna meg!"

Miért nem?


"Én örülök Ádám minden egyes szabad döntésének!"

Mi örülnivaló van egy rossz döntésen? Ha Isten mellett döntött volna, az is szabad döntés lett volna.

ápr. 5. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 A kérdező kommentje:

"A JHVH, nem egyenlő Jézussal, ezért Jézus nem a Teremtő Istenének, Atyjának az inkarnációja."


JHVH-nak a kabbala titkos tudománya 72-féle szellemi hatást tulajdonít a Schemhamphoras alapján. Erről már Martin Luthernél ( [link] ) is olvashatunk. A hús-vér Jézus természetesen nem lehetett Isten (JHVH), hanem annak az ormuzdi megtestesülése.



"Isten E G Y Isten, vagy is mindenható, ami azt jelenti, hogy kizárólag egyedül birtokol minden hatalmat."


Ezzel a megállapítással nincsen semmi gond, de azzal sem, hogy a zsidó kabbala ennek az Istennek (JHVH-nak) 72-féle szellemi hatást tulajdonít.



"Jézust maga JHVH hozta létre, mint égi életformát, elsőként, minden segítség nélkül. Teremtőként nem szorul rá plusz isteni személyekre, mivel egyedül birtokolja azt a képességet, hogy alkotni, teremteni, életet létrehozni tudjon.


Ez kissé ellentmond az első megállapításodnak. Jézus nem egy égi életforma volt, hanem egy halandó, anya szülte hús-vér ember, aki JHVH, kozmikus Krisztus egyik szellemi hatásának inkarnációjaként hozott a világra i.e. 8.02.10-én Mária, a Schemhamphras kozmikus forrásait felépítő égitestek együttállásakor, akit már kisgyermek kora óta erre a feladatra készített fel Zakariás. Ennek következtében válhatott csak egy hibátlan (bűntelen) páskabáránnyá (A korinthusiakhoz írt I. levél 5,7; Péter I. 1,19), ami alkalmassá tehette arra, hogy i.sz. 25.04.01-én, egy T-kereszt létrejöttekor a Peszách ünnep előkészületi napján véresáldozat gyanánt feláldozzák Istenüknek, JHVH-nak "az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (A zsidókhoz írt levél 9,15), mivelhogy a "törvény szerint majdnem mindent vérrel tisztítanak meg, a vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat" (A zsidókhoz írt levél 9,22).



"Isten szava, de maga Jézus is elmondja több helyen, hogy Ő az újszövetség követeként jött. Jézus isteni, vagy is Istentől származó személy, de nem egyenlő vele sem személyben, sem hatalomban."


Jézus Isten negatív hatásoktól mentes(bűntelen) szellemi hatásának inkarnációjakén jött a világra, aminek következtében érthető módon lépett fel az Ezsdrás által i.e. 445-re megalkotott Tórában lefektetett, az emberiség többségére nézve sok esetben nem éppen megnyugtató jellegű tanításokkal szemben.



"A "teremtsünk embert aki hasonlít hozzánk" kifejezés azt jelenti, hogy az ember kap némi hatalmat Istentől, illetve olyan tulajdonságokat, amivel Isten is rendelkezik. Jézusnak is van némi hatalma, amit az atyjától kapott, még pedig Ő az angyalok egyetlen fejedelme Mihály arkangyal."


"Isten megteremtette az embert, saját képmására, az Isten képmására teremtette őt"

Ugyanez Nagyszombati Káldi György (1573 - 1634) jezsuita szerzetes 1732-be kiadott Bibliájából: "És teremté Isten az embert az ö képére: az Istennek képére teremté ötet,". A folytatást inkább nem prezentálom, mivel szerintem a hölgyek vérig sértődnének...


Jézus nem volt arkangyal, hanem egy anya szülte földi halandó, akit több mint valószínű, hogy Pál kezdeményezésére támasztottak fel utólag Jézus tényleges apostolai is. Mihály arkangyal szoros kapcsolatban van Luciferrel, az ószövetségi kozmikus misztérium keresztjének szellemi hatásával.



"Jézus pedig nem istenemberként született meg. Ugyan is az ember nem az égből származik, és Ádám egy teljes értékű emberként lett megteremtve."


Az ember lelke származik az égből, Ádám viszont olyan mitikus szereplője a Tórának, mint Ábrahám, Mózes, etc..



"Ahogy Jézus meg is mondta, Ő az egyetlen, aki ugyan ilyen emberként az égből származik, a többiek nem."


Fogalmunk sincsen arról, hogy szegény Jézus valójában miket mondott pontosan, hiszen kínhalála után sok év elteltével kezdték írásba foglalni annak a Pálnak a kezdeményezésére, aki soha nem találkozott Jézussal, ellenben a legádázabb üldözője volt Jézus követőinek. Jézushoz hasonlóan mindannyian az égből származunk úgymond a lelki adottságainkat tekintetében, de például Szt. György, Álmos, Jiddu Krishnamurti, etc. pont ugyanolyan kritériumok mentén származtak az égből, mint Jézus.



"Jézus amikor hazament, vissza kapta azt a hatalmát, amivel rendelkezett, sőt, nagyobb hatalmat gyakorolhat majd, az ezer éves uralom alatt."


Ebben lehet és szabad hinni, amihez bárkinek szuverén joga van...

ápr. 5. 17:33
 8/16 anonim ***** válasza:
53%
Nem olvastam végig a sok hülyeséget, de igen, a megváltás, Jézus kereszthalála már előre el volt rendelve, már az Ősevangéliumban találkozunk a megváltás tényével, a próféták sora pedig sorra tárja fel ennek mikéntjét.
ápr. 5. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 A kérdező kommentje:

A Szent Grál témához elengedhetetlen még nem megemlíteni azt a kozmikus keresztfajtát, amire Ezsdrás az Ószövetség kozmikus misztériumát alapozta. Ez a típusú kozmikus kereszt az elmúlt 4000 év folyamán összesen 14 alkalommal jött létre a zodiákusban. Első alkalommal i.e. 1811.02.23-án ( [link] ), amihez Ezsdrás az Ábrahám-féle gyermekáldozat kísérletet utalta, második alkalommal pedig i.e. 1336.10.16-án ( [link] ), amihez pedig a Sínai szövetségkötés elgondolását párosította.


Az említett 14 azonos felépítésű kozmikus kereszttel kapcsolatosan még kettőt feltétlenül érdemes itt megemlíteni, nevezetesen az i.e. 451.05.18-án ( [link] ) kialakultat, ami több mint valószínű, hogy a Tóra megalkotására motiválhatta Ezsdrást, amit aztán 6 évvel később, i.e. 445. év őszén, Nehemiás könyve (7,72-8,2) szerint a hetedik hónap (tisri) 1-én, újhold alkalmával ismertetett meg a néppel és fogadtatott el velük alkotmány gyanánt. Ez lett aztána a polgári újév első napja és Ros Hásána gyanánt ünnepelik meg sófár megszólaltatásának kíséretében. Ekkortrájt jött létre a Szanhedrin is.


Az említett kozmikus keresztek sorát az 1999.08.11-én ( [link] ) realizálódott, teljes napfogyatkozással hatásfokozott kozmikus kereszt zárja egy jó időre, ami az ószövetségi messianisztikus elképzelések Messiásának, Immánuelnek a világra jövetelét szignálta. További részletek: https://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__..


1999.08.11. után 1089 év elteltével 3088.08.09-én ( [link] ) fog majd ismét létrejönni az itt bemutatott kozmikus kereszt, méghozzá ismét teljes napfogyatkozással hatásfokozva és ezzel fog véget érni a bibliai "ezeréves béke".

ápr. 5. 18:30
 10/16 anonim ***** válasza:
Nem olvasom végig, de nyílván eleve elrendeltetett volt hisz eleve a megváltás miatt volt betervezve Jézus
ápr. 5. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!