Ha keresztények három Istenben hisznek, miért állítják, hogy egy Isten van?
A keresztények szerint három Isten van: Atya, Fiú és Szentlélek
Ennek ellenére állítják, hogy egy Istenben hisznek.
De ez összesen 3 Isten akárhogy nézzük.
@ "Jézus nem megkülönböztette magát Istentől, amikor az egyetlen Istenről beszélt?"
De igen. Amikor például az "egyedül igaz Istenről" (Jn 17,3) beszél, akkor természetesen az Atyjáról beszélt, s nem magáról. Az Atya és a Fiú valóságosan különböző személy, s aki ezt tagadja az eretnek.
Az Atya pontoson olyan értelemben egyedüli Isten, amilyen értelemben például egyedül csak ő jó. (Mk 10,18). Ha tehát csak egyedül Isten jó, akkor a Fia már nem lehet jó? Már hogyne lenne az Isten Fia is jó! Az Atya ugyanis olyan értelemben egyedül jó, hogy Ő minden jóság egyedüli és kizárólagos forrása, még a Fiú jóságának is, hiszen a Fiú is tőle származik, tőle született, éppen mert a Fia.
Ha az Atya az egyedüli Isten, akkor a Fia már nem Isten? Már hogyne lenne a Fiú is Isten, ha egyszer minden hatalom neki adatott a mennyben és a földön! Ha minden, ami az Atyáé az ténylegesen az övé is, beleértve a teremtő hatalmat! Hogyne lenne Isten az, aki által és akiért a világ lett? Azokat szokás ugyanis Istennek vagy isteneknek nevezni, akikről feltételezzük, hogy részt vett a világ megteremtésében. És hogyne lenne Isten a Fiú is, ha egyszer így nevezi a Biblia: az "Egyszülött Isten".
A Fiú tehát Isten, de istensége teljes egészében az Atyától származik, éppúgy mint a jósága, ezért az Atya az egyedüli Isten és az egyedül jó. Az Atya a Fiú Istene is (Jn 20,17), tehát az Atya úgymond Isten az Istenben, a Szentháromság forrása, s ha csak annyit mondunk, hogy "Isten", akkor általában csak őt értjük alatta. Ugyanakkor a Fiú az Újszövetségben teljesen az Atya mellé rendelődik, olyannyira, hogy úgymond ott ül az Isten jobbján, s akiket közösen imádnak a mennyei seregek. (Jel 5,13)
Pál apostol írja:
"Mert ha vannak is úgynevezett istenek, akár az égben, akár a földön, amint sok isten van és sok úr, nekünk mégis egy Istenünk van, az Atya, akitől minden van, s akiért vagyunk; és egy Urunk van, Jézus Krisztus, aki által minden van, s aki által mi is vagyunk." (1Kor 8,5-6)
Ugye a pogányoknak sok istene és sok ura van, a keresztényeknek pedig egy Istene és egy Ura, mert ugye az angyalok milliói nem említhetők az Atyával és a Fiúval egy sorban, azok úgymond nem a mi isteneink és uraink. Hogy meri Pál Krisztust az Atya mellett ebben az összefüggésben említeni? S főleg hogy meri Krisztust egyetlen Úrnak nevezni? Ki más Úr, mint az Isten?
Nos mivel az Atya maga is Úr, s a Fiú is Isten, hiszen mind a ketten teremtők, akkor most két isten, két úr és két teremtő van? Nos Jehova tanúi szerint nagyjából igen, az ősi keresztény meggyőződés szerint azonban nem, mert bár az Atya és a Fiú két különböző személy, de nem két különböző Isten, nem két különböző Úr, s nem két különböző teremtő, hanem a Szentlélek által csak egyetlen Isten, egyetlen Úr, s egyetlen Teremtő.
Az Atya lelke-szelleme egy az egyben Krisztus lelke-szelleme, nincs külön lelkük-szellemük, hiszen mindenük közös. Az Atya és a Fiú a lelkük által tökéletesen egy, sőt annyira egyek, hogy még a személyük is eggyé lesz, aki se nem Atya, se nem Fiú, se nem egy személytelen erő, hanem az Atya és a Fiú tökéletes egysége, egy harmadik módfelett titokzatos személy: a Szentlélek. A Szentháromság titka, hogy az Atya és a Fiú egyszere két különböző és egyszerre tökéletesen egy a harmadikban.
A Szentháromság oka az Isten legfőbb tulajdonságában a szeretetben gyökerezik. A szeretet mindig egy másik személyre irányul, a kölcsönössége pedig egységet eredményez. Isten tökéletes szeretet és az isteni személyek tökéletes egysége a Szentháromság.
„Ugyebár Isten azt is mondta: "Rajtam kívül nincs szabadító." (Hós 13,4) Akkor az Isten Fia nem lehet szabadító? Dehogynem, csak nem egy másik független szabadító, hanem nagyonis Istentôl jövô, Istentôl származó szabadító. Vagyis ahogy a szabadító Fiú nem számít Istenen kívül levônek, pontosan úgy nem számít az "Egyszülött Isten" (Jn 1,18) sem Istenen kívülinek.”
Sikeresen forgatod ki a Bibliát, de ez hasznos, mert azonosítod magadat azokkal, akik a saját vesztükre teszik ezt: 2Pét 3:16 Szinte minden levelében is, amikor ezekről beszél azokban; amelyekben (a teljes Bibliában ugyanígy) vannak némely nehezen érthető dolgok, AMIKET A TUDATLANOK ÉS ÁLLHATATLANOK ELCSŰRNEK-CSAVARNAK, MINT EGYÉB ÍRÁSOKAT IS, A MAGOK VESZTÉRE.
Tehát, az Isten Fia nem lehet szabadító?
2Móz 18:10 10 És monda Jethró: Áldott legyen az Úr, AKI MEGSZABADÍTOTT titeket az egyiptombeliek kezéből és a fáraó kezéből; aki megszabadította a népet az egyiptombeliek keze alól.
Ez 34:11 Mert így szól az Úr Isten: Ímé, ÉN MAGAM keresem meg nyájamat, és magam tudakozódom utána.
Ez 34:12 Miképpen a pásztor tudakozódik nyája után, amely napon ott áll elszéledt juhai között; így tudakozódom nyájam után, és KISZABADÍTOM ŐKET minden helyről, ahova szétszóródtak a felhőnek s borúnak napján.
Mit mond Hóseás szövege? Hogy a Isten a népét kiszabadította akkor, amikor még Jézus fellépése sehol nem volt (tehát Istenen kívül nem volt más szabadító), tehát a Hóseás szövegébe ne keverd bele Jézust, te romlott, nyálas filozófus, aki összeelegyít mindent, ahogy neki tetszik.
És még mit nyáladzol itt? „nem számít az "Egyszülött Isten" (Jn 1,18) sem Istenen kívülinek. »
Nem? Mit olvasunk?
Jak 1:13 Senki se mondja, mikor kísértetik: Az Istentől kísértetem: mert az Isten GONOSZSÁGGAL NEM KÍSÉRTHETŐ, ő maga pedig senkit sem kísért
Zsid 4:15 Mert nem oly főpapunk van, aki nem tudna megindulni gyarlóságainkon, hanem aki MEGKÍSÉRTETETT MINDENEKBEN, hozzánk hasonlóan, kivéve a bűnt.
Ha nem számít Istenen kívülinek, akkor benne Isten is megkísértetett, mert Ő Isten az Istenben – persze, a hazug görög filozófiád szerint, amellyel mindent széjjelnyálazol, sziszeged az egylényegűséget, amely az ostoba agyadban fészkel, de a Bibliában nincsen.
Ha nem Krisztus a Mi Istenünk, és a Jézus Istene nem háromszemélyes, márpedig nem, akkor nyugodtan elkönyvelheted a saját hazugságaidért járó büntetést. És nyilván nem fogok vitázni veled, hogy a barbárságaidat itt terjesszed, mert olyan szinten vagy manipulált és olyan szinten manipulálsz, hogy menthetetlen vagy!
Ján 20:17 17 … menj az én atyámfiaihoz és mondd nekik: Felmegyek az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, és az én Istenemhez, és a ti Istenetekhez.
Akkor kicsoda a mi Istenünk? Neked más, te hazudozó, aki nem tartozol Jézus szellemi testvéreihez!
2Ján 1:9 Aki félrelép és nem marad meg a Krisztus tudománya mellett, annak egynek sincs Istene. Aki megmarad a Krisztus tudománya mellett, mind az Atya, mind a Fiú az övé.
Neked nincs istened, mert nem maradsz meg a Krisztus tanítása mellett, hanem átkozott vagy, az Ördög az istened, aki a szentháromság filozófiáját árulók által megfogalmazta!
Gal 1:8 De még ha mi magunk vagy egy mennyből való angyal hirdetne is nektek evangéliumot azonkívül, amit hirdettünk, átkozott legyen.
9 Ahogy előbb mondtuk, most ismét mondom: Ha valaki nektek más evangéliumot hirdet azonkívül, amit elfogadtatok, átkozott legyen.
Mit hirdettek az apostolok, mit fogadtak el tőlük a Jézus tanítványai? Háromságistent? A hazugságod a saját sírod, de ez így van megjövendölve, hogy a bálványimádó hazugok sorsa a itt lészen:
Jel 21:8 A gyáváknak pedig és hitetleneknek, és útálatosoknak és gyilkosoknak, és paráznáknak és bűbájosoknak, és bálványimádóknak és minden hazugoknak, azoknak része a tűzzel és kénkővel égő tóban [lesz], ami a második halál.
#52
Benned aztán annyi gonoszság és gyűlölet van, hogy ha bankot nyitnál, sokan kölcsönözhetnének is tőled.
52#
Én nem bánnám, ha vagy Isten vagy Jézus megszabadítana Téged, de Szent Szellem tűze is jó lenne.
Amúgy minek húzod fel magad már? Menj sétálj egyet és ne bánts senkit.
@ "amikor még Jézus fellépése sehol nem volt (tehát Istenen kívül nem volt más szabadító), tehát a Hóseás szövegébe ne keverd bele Jézust,"
Ha jól értem, akkor szerinted Jézusig Isten kívül nem volt más szabadító. Nos ez meglehetősen ostoba érvelés, az igazság ugyanis az, hogy a Biblia számos szabadítóról beszél, például:
"Ekkor Izráel fiai segítségért kiáltottak az ÚRhoz, és az ÚR szabadítót támasztott Izráel fiainak, hogy megszabadítsa őket: Otníélt, Káléb öccsének, Kenaznak a fiát." (Bír 3,9)
Ezek a szabadítók természetesen Istentől küldött szabadítók, vagyis amikor Isten azt mondja, hogy "rajtam kívül más szabadító nincs", azt nem úgy kell érteni, hogy Isten személyén kívül senki nem nevezhető szabadítónak, hanem hogy senki sem képes szabadítást véghezvinni Isten ereje és támogatása nélkül.
@ " az Isten GONOSZSÁGGAL NEM KÍSÉRTHETŐ ...
Ha nem számít Istenen kívülinek, akkor benne Isten is megkísértetett,"
Isten természetesen nem kísérthető a gonoszságra. Az isteni Fiú azonban megtestesülésével emberré lett, s mint ember valóságosan megkísérthetővé vált. Tehát nem isteni mivoltában, nem "Isten formájában" (Fil 2,6) lett megkísértve, ez szörnyű butaság lenne, hanem mint ember.
@ "Ha nem Krisztus a Mi Istenünk, és a Jézus Istene nem háromszemélyes,"
Én Uram, én Istenem" mondja Tamás apostol Jézusnak (Jn 20,28). Krisztus Istene azonban valóban nem háromszemélyű, mert az Atya csak egyetlen személy. Nekünk embereknek van háromszemélyű egyetlen Istenünk.
"Felmegyek az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, az én Istenemhez és a ti Istenetekhez."
Ugye nem ezt mondja: Felmegyek az Atyánkhoz az Istenünkhöz. Ugyanis neki máshogy Istene az Atya, nem velünk azonos értelemben.
@ "És nyilván nem fogok vitázni veled, hogy a barbárságaidat itt terjesszed,"
Nagy kár, pedig annyira szeretek értelmes és jó indulatú emberekkel beszélgetni.
„Az ünnep utolsó nagy napján felállt Jézus, és így kiáltott: Ha valaki szomjazik, jöjjön hozzám, és igyék! Aki hisz énbennem, ahogy az Írás mondta, annak belsejéből élő víz folyamai ömlenek!” (János 7,37-38)
Jézus „felállt és kiáltott”. Ez merőben szokatlan volt. Akkoriban nem volt ugyanis rabbi Izraelben, aki állva tanított volna. Az emberek pedig a rabbik körül álltak, a tiszteletük jeleként. Általában Jézus is ülve tanított, például a Hegyi Beszédet is ülve mondta el. Itt viszont nem mint rabbi lépett fel, hanem mint király, aki egy új dekrétumot hirdet ki. Mert amikor Jézus beszélt, „amit mondott az meglett, és amit parancsolt, előállott” (Zsolt 33,9). Az ő szavára lettek az egek, és most az ő szavára lett egy ÚJ NAP, az áldás és csodák napja, és kezdetét vette egy új szellemi korszak: a Szent Szellem, a Szentháromság harmadik személye kiáradt a Földre mindazokra, akik engedtek neki (ApCsel 2,1-4). Ebben a dicsőséges korban élhetünk! „Ha valaki szomjazik, jöjjön hozzám, és igyék!”
Isten áldjon benneteket!
A kérdező rágalma alaptalan!
Aki keresztény,az egy Istenben hisz és nem háromban!
Aki 3 istenségben hisz az pogány és nem keresztény,legfeljebb kulturális keresztény.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!