Isten Jézust vagy az embert találta ki előbb??
13
Mi a háromságtan eredete:
A Britannica Hungarica ezt írja: „A »szentháromság« szó vagy az erről kifejezett tanítás hiányzik az Újszövetségből, de Jézus és követői sem kívánták tagadni az ószövetségi hitvallást (Semá): »Halld, Izrael! Az Úr, a mi Istenünk az egyetlen Úr!
Vagy is sem Jézus, sem az első tanítványok nem változtattak az Ó szövetségben írottak ezen részén.
Háromságokat más népek imádtak, Isten valamikori népe soha nem vetemedett erre. Sőt maga Isten utalt rá, hogy nehogy átvegyék más népek vallási szokásait.
A The Encyclopedia Americana így ír: „A keresztény hit a judaizmusból ered, a judaizmusra pedig szigorúan az egyistenhit jellemző. Az út, amely Jeruzsálemből Niceába vezetett, aligha mondható egyenesnek. A negyedik század háromságtana egyáltalán nem volt az isteni természetről szóló korai keresztény tanítás tükörképe; ellenkezőleg, eltérés volt attól a tanítástól” ([1956] XXVII. köt., 294L. o.).
A New Catholic Encyclopedia elismeri: „Az Úsz. [Újszövetség] legtöbb írásszövegéből az érezhető ki, hogy az Isten szelleme nem valaki, hanem valami; ez különösen az Isten szelleme és ereje közti párhuzamból ismerhető fel” (1967, XIII. köt., 575. o.).
A szent szellem nem lehet személy, mivel nem csak azt mondja róla az írás, hogy vigasztal, hanem azt is, hogy emberek ’beteltek’ szent szellemmel, ’megkeresztelték’ vagy ’felkenték’ őket szent szellemmel.
Egy személlyel nem kentek fel senkit, és nem is kereszteltek egy személybe senkit.
Ahhoz, hogy pontosan megértsük ezeket, minden írásszöveget figyelembe kell venni, nem csak kiragadni azt.
A Biblia kinyilatkozza Isten tulajdon nevét, a fiú nevét, de a szentszellem nevéről semmit nem ír.
István vértanú pedig egy szót sem említ arról,hogy a szent szellemet látta volna az Atya, és a fiú mellett.
(Cselekedetek 7:55, 56) . . .meglátta Isten dicsőségét, és Jézust, amint ott áll Isten jobbján. 56 Ekkor ezt mondta: „Látom az eget megnyílva, és az Emberfiát, amint ott áll Isten jobbján.”
A Theological Investigations című munkájában Karl Rahner, S. J., elismeri: „A Θεός-t [Istent] sohasem használják a Lélekre”, valamint „az ὁ θεός-t [szó szerint: az Istent] az Újszövetségben egyszer sem alkalmazzák a πνεῦμα ἅγιον-ra [szent szellemre]” ([Baltimore, Md.; 1961] németből fordítva, I. köt., 138., 143. o.).
Az az, a szent szellemre sehol nem írja a Biblia, hogy Isten volna.
Ugyanakkor Jézus egyszer azt mondta, hogy az örök élethez két személyt kell megismerni:
(János 17:2, 3) . . .. 3 Az örök élethez az szükséges, hogy megismerjenek téged, az egyetlen igaz Istent, és azt, akit elküldtél, Jézus Krisztust.
Ha a szentszellem egyenrangú örökké való Isten, akkor Őt miért hagyják ki az ilyesmiből?
Ezek pedig csak néhány dolgok, amik miatt a háromság, dogmának számít, nem Bibliai tanításnak.
Mivel Isten Jézus által testet öltött és megizlelte az emberi sorsot és megízlelte a halált, ezért Jézus nem csak Isten Fia, hanem embernek fia is. És mivel ez így van ezért adatott néki minden hatalom Mennyen és földön, még az ítélet tétel is. Ezért van Ő általa az örök élet. Ök nem külön álló 3 istenség, hanem egy Isten.
Ján.1;
1. Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge.
2. Ez kezdetben az Istennél vala.
3. Minden ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, a mi lett.
1Kor 8,6. Mindazáltal nekünk egy Istenünk van, az Atya, a kitől van a mindenség, mi is ő benne; és egy Urunk, a Jézus Krisztus, a ki által van a mindenség, mi is ő általa.
1Tim 3,16. És minden versengés nélkül nagy a kegyességnek eme titka: Isten megjelent testben, megigazíttatott lélekben, megláttatott az angyaloktól, hirdettetett a pogányok közt, hittek benne a világon, felvitetett dicsőségbe.
Jn 10,30. Én és az Atya egy vagyunk.
Jn 14,
6. Monda néki Jézus: Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, hanemha én általam.
7. Ha megismertetek volna engem, megismertétek volna az én Atyámat is; és mostantól fogva ismeritek őt, és láttátok őt.
8. Monda néki Filep: Uram, mutasd meg nékünk az Atyát, és elég nékünk!
9. Monda néki Jézus: Annyi idő óta veletek vagyok, és még sem ismertél meg engem, Filep? a ki engem látott, látta az Atyát; mimódon mondod azért te: Mutasd meg nékünk az Atyát?
Jn 14,23. Felele Jézus és monda néki: Ha valaki szeret engem, megtartja az én beszédemet: és az én Atyám szereti azt, és ahhoz megyünk, és annál lakozunk.
Mindez pedig az Isten Szent Szelleme által lehetséges, mert Ő az összekötő kapocs, az összetartó és egybeszerkesztő elem. Ezért jött el és áradt ki pünkösd napján, hogy az igaz hívek a kegyelem és bűnbocsánat révén, részesei legyenek Istennek. Részesüljenek isten kegyelmében és világosságában. Hogy elpecsételődjenek Isten számára, újjá-szülessenek általa. Így Isten bennünk és mi Istenben Jézus kegyelme és bűnbocsánata által, a Kegyelem és megbocsátás Szent Szelleme által.
Szentháromság (nem írom le újból): https://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__.. 4-es válasz.
Mivel Jézus Krisztus a Fiúisten, a második Isteni személy, ki öröktől fogva létezik, az idők kezdete előtt is volt, amint az Atya teremtett (a Fiú és a Szentlélek által), Jézus már létezett. Majd "Értünk emberekért, a mi üdvösségünkért, leszállott a mennyből. Megtestesült a Szentlélek erejéből Szűz Máriától és emberré lett." (Nicea-konstantinápolyi hitvallás) Az Isten Fia valóságos (=100%-ig) Isten, s valóságos (=100%-ig) ember.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!