A Szentírásnan Jézus Krisztus születése előtti részben egy helyen az van, hogy legyen a neve majdan Immánuel, máshol az, hogy Jézus. És mást is jelent a két név. Akkor melyik az igazi neve? És miért Jézusnak hívjuk, ha Immánuel?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#9
Látom se Denzingert, sem Katekizmust, sem CIC-t sem más egyházi dokumentumot nem olvastál életedben. Ha érvelni próbálsz valami ellen, nem árt, ha tudod mit állít a másik. Ezért is utálok pl. jehovásokkal vitatkozni. Nem is tudják, mit tagadnak, csak az Ördögtornyot ismerik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#12
A "korai kéziratokban" annyi vélemény volt, mint égen a csillag az apostolok halála után. A Niceai Zsinaton fogalmazták meg az első és egységes hitvallást, a Szentírás alapján.
De persze ezt te tagadod, nincs miről beszélni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#3
Kifejteném ezt bővebben:
"Ezért az Úr maga ad nektek jelet: Íme, a szűz fogan, fiút szül, és Immánuelnek nevezi el." (Iz 7,13-14)
Ez arra utal, hogy a Fiú képében az Isten lesz velünk. Hisz a Fiú Isten.
"Mert gyermek születik, fiú adatik nekünk, s az ő vállára kerül az uralom. Így fogják hívni: Csodálatos Tanácsadó, Erős Isten, Örök Atya, Béke Fejedelme." (Iz 9, 5)
Itt Izajás próféta olyan nevekkel illeti Jézust (a születése előtt évszázadokkal), amelyeket eddig csak a יהוה-ra használtak. Nem beszél ez ékesen a Fiúisten természetéről?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ezt nem hiszem el, hogy ez egy ekkora problémát jelent megérteni. De nem csodálkozom, hiszen Isten megbocsátó kegyelmi Szent Szelleme nélkül ez lehetetlen. Aki Istenben van abban Isten lakozik a Szent Szellem által. Aki bűnbocsánatot nyert Jézus által abban Jézus lakozik a Szent Szellem által.
Jn.14,23. Felele Jézus és monda néki: Ha valaki szeret engem, megtartja az én beszédemet: és az én Atyám szereti azt, és ahhoz megyünk, és annál lakozunk.
Jan.1;
1. Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge.
2. Ez kezdetben az Istennél vala.
3. Minden ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, a mi lett.
14. És az Íge testté lett és lakozék mi közöttünk (és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét), a ki teljes vala kegyelemmel és igazsággal.
Kol. 1,16. Mert Ő benne teremtetett minden, a mi van a mennyekben és a földön, láthatók és láthatatlanok, akár királyi székek, akár uraságok, akár fejedelemségek, akár hatalmasságok; mindenek Ő általa és Ő reá nézve teremttettek;
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!