A Szentírásnan Jézus Krisztus születése előtti részben egy helyen az van, hogy legyen a neve majdan Immánuel, máshol az, hogy Jézus. És mást is jelent a két név. Akkor melyik az igazi neve? És miért Jézusnak hívjuk, ha Immánuel?
Az Immanuel név jelentése: velünk az Isten. De ezt nem személyes névként, hanem "cím"-ként kapta.
Pl a miniszterelnök sem a személyes neve egy embernek, bár így is szólítható. Jézust soha nem szólították ezen a megnevezésen.
Azért illik rá ez a megnevezés, mert jól rávilágít Jézus szerepére, vagyis arra, hogy ő a messiási Mag, Dávid leszármazottja, és hogy ő az, aki bebizonyítja, hogy Isten az imádóival, a népével van.
A héberek a Jézus nevet úgy ejtették ki, hogy Jé·súʹaʽ vagy Jehó·suʹaʽ
jelentése: ’Jehova megmentés’
Vagy is Isten, Jézus által gondoskodik megmentésről, megváltásról, vagy is
a bűn és a halál eltörlését Jézus halála szavatolja.
Az ószövetségben mikor Ábrám ból lett Ábrahám akkor az új neve azt jelentette hogy sok népnek attya... az ábrahám az egy szóvolt amit használtak a mindennapokba de Ábrám nak a személyes neve lett
Ugyan ez Jétusnál... imánuel mint szó; Isten velünk; az az Jézus
Emmánuel = velünk az Isten
Ez, mint Jézus küldetésére utal
Kedves Hívek,
néha nem ártana ezeket a (Főleg Krisztus születésével!) kapcsolatos "jövendöléseket" teljes kontextusban (± 1-2 fejezet!) szemlélni!
Akkor egyesek rájönnek, hogy
- egész másról van ott szó,
- vagy túlontúl általánosak (homályosak...) ezek az "igék"!
#3#: "Emmánuel = velünk az Isten
Ez, mint Jézus küldetésére utal"
Ez így van teljes mértékben egyetértek. Ez a lényeg. Ez a profetikus rész nem a személyes tulajdonnévre vonatkozott, hanem a jelentésre. azaz "VELÜNK AZ ISTEN".
Ézs 7,14. Ezért ád jelt néktek az Úr maga: Ímé, a szűz fogan méhében, és szül fiat, s nevezi azt Immánuelnek,
Mt 1,23. Ímé a szűz fogan méhében és szűl fiat, és annak nevét Immanuelnek nevezik, a mi azt jelenti: Velünk az Isten.
Tim 3,16. És minden versengés nélkül nagy a kegyességnek eme titka: Isten megjelent testben, megigazíttatott lélekben, megláttatott az angyaloktól, hirdettetett a pogányok közt, hittek benne a világon, felvitetett dicsőségbe.
Ján.14;
8. Monda néki Filep: Uram, mutasd meg nékünk az Atyát, és elég nékünk!
9. Monda néki Jézus: Annyi idő óta veletek vagyok, és még sem ismertél meg engem, Filep? a ki engem látott, látta az Atyát; mimódon mondod azért te: Mutasd meg nékünk az Atyát?
Jn 10,30. Én és az Atya egy vagyunk.
Jn 14,23. Felele Jézus és monda néki: Ha valaki szeret engem, megtartja az én beszédemet: és az én Atyám szereti azt, és ahhoz megyünk, és annál lakozunk.
Isten megjelent köztünk testben. Isten kinyilatkoztatta magát Jézus személyében a teremtett világ számára. Jézus pedig kijelentette és kinyilatkoztatta számunkra az Atya Istent a saját személyében.
A Bibliábnan számos helyen van arra utalás, hogy Isten és Jézus nem tesben egyek, hanem szellemben, azaz szellemiségben. Amikor azt mondja, hogy aki enbem látta, az látta az Atyát, arra utal, hogy Jézus az Atyja tulajdonságaival, képességeivel rendelkezik. Ha Jézus és az Atyja egy személy lenne, vagyis valójában a Jézus ember nem is létezett, akkor a senki sem mehet az Atyához, csak általam verset hogyan kell értelmezni?
János 17:11: És nem vagyok többé e világon, de ők a világon vannak, és pedig te hozzád megyek. Szent Atyám, tartsd meg őket a te nevedben, a kiket nékem adtál, hogy egyek legyenek, mint mi! "HOGY EGYEK LEGYEK, MINT MI" Ha Jézus és az Atya valóban egy személy lenne, akkor ez a vers nem azt kellene, hogy jelentse, hogy a hívek sokasága is egy személy?
#7
Mikor írta bármely keresztény, hogy az Atya és a Fiú egy SZEMÉLY lennének. Következő ajánlott olvasmány: Szentháromság dogmája.
Hol lehet a bibliában olvasni olyat, hogy Isten egy Háromság egyik tagja lenne?
A dogma jelentése szerint ellenvetést nem ismerő, megkérdőjelezhetetlen, bizonyítás nélküli állítás (wiki). Tényleg kötelezően ajánlott ilyenről olvasni?
A tan többek közt azt fejezi ki, hogy Jézusban maga Isten testesült meg. Én ezt úgy értelmezem, hogy Jézus visszatükrözte Isten tulajdonságait, egyenlő Vele akaratban vagy képességben, de Ők két külön álló személy. A Példabeszédek könyve 8:22. versétől kezdődően, gyönyörűen bemutatja Jézust, aki Isten teremtéművének megalkotása előtt már megszületett, aki mindenek előtt teremtetett. "Az Úr az ő utának kezdetéül szerzett engem, az ő munkái előtt régen. Örök időktől fogva felkenettem, kezdettől, a föld kezdetétől fogva...Mellette valék mint kézmíves, és gyönyörűsége valék minen nap, játszva ő előtte minden időben. Játszva az ő földének kerekségén, és gyönyörűségemet lelve az emberek fiaiban..."
#9
Miért hazudsz? Minden dogma bizonyított a Szentírásból.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!