A hinduk maszturbálhatnak?
Én eddig úgy tudtam, hogy a főáramban ott sem nézik jó szemmel, mivel úgy gondolják, hogy pazarolja az életerőt, amit a magvesztés, meg a nemi váladékok távozása okoz, emellett meg hasonló szempontokat hoznak fel, mint a többi vallásban (önzővé tesz, lejjebb, állati szintre visz, nem feljebb és nem tanít önmegtartóztatásra, nem ösztönöz pártalálásra, mert egyedül is kiélheti stb.).
De nemrég találkoztam néhány hindu lánnyal, akik azt mondták, hogy csinálják. A Legfelsőbb azért adott szájat, hogy együnk és azért adott a lányoknak puncit, a fiúknak meg farkat, hogy nemi gyönyört élhessenek át, de szerelmet, meg izgalmat nem csak párkapcsolatban érez az ember.
Akkor most mi is az igazság?
#10.
A buddhizmusban, ha jól tudom ezeket nem alkalmazzák szó szerint, max. vizualizációra, meg szimbolizmusra, ábrázolásokra, ahol a nő a bölcsesség, a férfi a módszer megtestesülése. De az önkielégítést, házasságon kívüli szexet, anális közösülést stb. a vadzsrajána buddhizmusban különösen elítélik.
Az aghori nem egy extrém aszketikus és szélsőséges irányzata a saivizmusnak, aminek a követői szerzetesi éltet (tehát cölibátust is fogadnak) élnek és rituálisan halotti hamvakkal kenik be a testüket? Én azt hallottam, hogy magas szinten álló hindu szerzetesek gyakorolják, nem a hétköznapi embereknek van.
Milarepa bódhiszattva vagy buddha életéről hallottam anno, hogy volt egy varázslómester, akinél fekete mágiát és varázslást és hasonló tanokat tanult és gyakorolta is ezt, még gyilkos korában a buddhizmusra való megtérése előtt és mielőtt szent, meg buddhai életre váltott volna. Későbbi bölcs mestere és "fogadott, szellemi apja" rá is szólt, hogy vigye ki a házból minél hamarabb a mocskos és bűnös varázskönyvét, mielőtt még beszennyezné a szenttárgyait. Aminek a buddhizmusra térése előtt ő is egy ilyen heterodox irányzatot tanult és követett? Én inkább a buddhizmust, meg az ábrahámi vallásokat ismerem...





Gyűjtőnevén amire célzok az a "balkezes út" (vamamarga vagy vamachara). Hogy miért "bal", annak megvan a maga szimbolikája, és nincs köze a nyugati boszorkányként larpolókhoz.
A vamamargát különböző módokon szétbonthatjuk, ezek közül az egyik az az iskola, ahol a panchamakara csak szimbolikus értelmezésre kerül (néhányan újonnan ezt az irányt egyfajta "balkezes úton belüli jobbkezes útnak" nevezték, ennek nem sok értelme van, tekintettel arra hogy vannak valóban "jobbkezes" Védikus Agamák), a másik pedig ahol szószerinti értelmezése van.
Egyesek szerint a szimbolikus értelmezés az egy sterilizált, modern, korrupt, vagy legeslegalább kevésbé hatásos értelmezés, amivel egyesek azért próbálkoznak, hogy megfeleljenek a civilizált társadalomnak. A szó szerint értelmezők számos idézetet tudnak hozni az Agamákból, amikből kitűnik, hogy a "szimbolikus" értelmezés és a szimbolikus jelentések amiket ez a csoport nekik tulajdonít, nem állja meg a helyét. Én is azon a véleményen vagyok, hogy eredetileg ezeket szó szerint értették, és persze vannak is, akik ezeket szó szerint gyakorolják (ezért is nem egyeztethetők össze a Védákkal). Persze ez nem azt jelenti, hogy egyáltalán nincsen szimbolikus nyelv az Agamákban, vagy hogy bárki aki elolvassa őket az megérti hogy miről van szó (attól függetlenül, hogy az 5M szó szerint érvényes, még "alkonyat nyelven" íródtak az Agamák, különösen a heterodox Agamák).
Az Aghoriknak nincs köze a Védikus Saivizmushoz a néven kívül. A Saivák heterodox szektaként tartják őket számon, avaidikam (nem-Védikus), nastika szektaként. Hogy ők azt állítják, hogy Sivát imádják, az egy dolog. Egyébként számos Saiva acharya vitázott velük és térített meg közülük párat a Védikus Saivizmusra (Saiva Sziddhanta + annak változatai, köztük Vedantikus Saivizmus is, nem minden szekta dualista itt sem). A Vaidikam Saiváknak általában az a véleménye ezekről az emberekről, hogy a saját minőségüknek és befogadóképességüknek megfelelő vallást követnek, és ha ez éppen mondjuk nekromanciával vagy szellem-imádattal van összefüggésben, hát lelkük rajta, szó szerint (Bhagavad Gita 9.25). Véleményem szerint az ilyen utak tulajdonképpen csak olyan dolgok, amiket itt nyugaton egyszerűen "fekete mágiának" neveztek volna, és nem sok közük van a tényleges transzcendenciához, mivel még csak nem is teisták.
A Buddhizmus és a vamamarga összefonódása nagyon sokrétű dolog, de kölcsönös szimbiózisban voltak nagyon sokáig / vannak most is. Például a muszlim pusztítás során nagyon sok eredetileg indiai gyakorlat csak a Buddhizmusban maradt fenn (akár még Kína területén is), és végül onnan került vissza Indiába, ahol most egyesek azt gondolják, azok eredetileg Buddhista Agamák / tanítások. Ez pl. Nepálban nagyon érezhető és köztudott.
#12.
Mondjuk a vadzsrajána, avagy tantrikus buddhizmust már egy csomóan - beleértve Gampopát, Milarepát vagy majd később Congkapát - megtisztították a buddhizmussal összeegyeztethetetlen tanoktól, amelyek beszivárogtak a nyingma hagyományba, ami a legkorábbi és az ő fellépésükig egyetemes, bár nem homogén irányzat/szekta volt. Ott még a szerzetesség sem cölibátusi és a fej leborotválása sem előírás, a szerzetesi csuhával együtt. Volt, hogy a szerzeteseknek nagyobb háremük volt, mint a világiaknak és kb. szerelemközösségek lettek a kolostorok. Sőt, a mágiának a nem teljesen tiszta irányzatai is beszivárogtak.
Aztán a kagyü, a szakja és a gelug (ehhez tartozik a pancsen és a dalai láma is) iskolák/szekták ezeket már kiszűrték és mintegy "ellenreformációként" a nyingma szekta is megvált ezektől nagyjából (ma már van cölibátusi szerzetesség is, meg családos "szerzetesség" is, de nincsenek szerelemközösségek a kolostorokban, míg a másik három irányzat szigorú cölibátust ír elő, mint a buddhizmus minden más irányzata), bár van néhány himalájai szekta, ami egyes elképzelések szerint a 20. században is gyakorolt sok mindent, de ezek eretnek irányzatok és nem a vadzsrajána többségi tanítása. A húsevés ott egyébként nyilvánvaló, mivel növény nincs nagyon a hegyekben, a zord, kietlen hegygerincen, meg a fűnek éppen elégséges sziklás talajon (még a letelepedett városokban sem), max. fűszernövény, meg csalán, de a szerzetesek ennek ellenére is tejtermékeken, meg csalánon élnek és még a tojást is kerülik. A buddhizmus a kereszténységgel és az iszlámmal együtt nem etnikai vallás, így még csak felületesen sincs kizárólagosság etnikailag, így magától következik, hogy mindig megváltozott egy kicsit a helyi "lehetőségekhez" megfelelően. De ennek ellenére is a kagyü iskola valamelyik rinpocséja kihangsúlyozta, hogy amíg nincs valakinek buddhákról, bódhiszattvákról, szellemekről látomása, meg hasonlók, addig jobb, ha narancslevet, meg kekszet iszik, meg eszik és nem tibeti sört (az egyik növény, ami megél azon a talajon a komló), meg jakhúst, ezért egy időben tiltott is volt. A mongolok ezt vették át, mivel ők meg félsivatagos országban éltek és ráadásul főként nomádok voltak.
#12.
Én úgy tudom, hogy a tantrán belül (legalábbis nagy általánosságban, nem csak a buddhizmusban) a dhaksinacsára a jobb kéz ösvénye, míg a vámácsára a bal kéz ösvénye. A dhaksinacsára is tantrikus, de az jobb kéz ösvény tantra. A buddhizmuson belül idetartozik minden olyan tantrikus irányzat, amiben nincs Anuttaraya jóga tantra (pl.: kelet-ázsiai tantrikus irányzatok, például a japán tendai buddhizmus vagy a kínai tangmi buddhizmus) és minden olyan buddhista iskola, ami az Anuttaraya jóga tantrák szövegeit nem szó szerint értelmezi, hanem eleve metaforikusan, ahogy a tibetiek többsége mindig is tette és Milarepa, Congkapa és egy csomó mahásziddha is tette. Vámácsára minden, ami az ellenkezője a tantrán belül (például a japán Tachikawa-ryu nevű eretnek, kiátkozott és feloszlatott szekta, ami még a magmegtartást sem tartotta fontosnak és rituális maszturbáció keretében levett spermát, meg hüvelyváladékot, esetleg menstruációs vért ajánlottak fel emberi koponyákban, gyakran olyan emberekében, akik erőszakos halált haltak, például háborúban vagy az általam említett himalájai szekták).





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!