A Bibliának melyik része és miért az amelyiken szerinted a leginkább látszik, hogy Isteni ihletésű és nem csak emberi kitaláció? Amelyiken szerinted a legjobban látszik, hogy Isten műve?
Szia
Mit értesz az alatt, "leginkább látszik"? Ha Isten azt íratta le a Bibliában a Bibliáról, mint már idézték: "„A teljes Írás Istentől ihletett, és hasznos a tanításra, a feddésre, a kiigazításra, az igazságosságban való fegyelmezésre, hogy az Isten embere teljesen alkalmas, minden jó cselekedetre hiánytalanul felkészített legyen” 2Timóteusz 3:16, 17.
Ha figyelmesen olvasod a verset, neked melyik az a rész, amelyen "leginkább látszik, hogy Isteni ihletésű és nem csak emberi kitaláció?" -?
Szóval ezért nem látom mire szeretnél választ kapni? De azt le tudom írni, melyik az a rész, ami különösen tetszik: "„Én, Jehova, vagyok a te Istened, aki arra tanítalak, ami javadra válik, aki azon az úton vezetlek, amelyen járnod kell. Bárcsak odafigyelnél a parancsaimra! Akkor olyan lenne békéd, mint egy folyó, és igazságosságod, mint a tenger habjai." Ézsaiás 48:17,18 Röviden összefoglalva: ha megszívleljük Isten tanácsait(nem válogatva benne), boldogok leszünk. Úgy is fogalmazhatunk, hogy ha szeretnénk boldogok lenni, szükségünk van Istenre.
Ézsaiás 42:5
"Így szól az igaz Isten, Jehova, aki az eget teremtette, a hatalmas Isten, aki kifeszíti azt, aki kiteríti a földet és annak termését, aki leheletet ad a rajta levő népnek, és szellemet a rajta járóknak:" Ézsaiás 42:5
Gal 4:22-26 Mert meg van írva, hogy Ábrahámnak két fia volt; egyik a szolgálótól, és a másik a szabadostól.
De a szolgálótól való test szerint született; a szabadostól való pedig az ígéret által. Ezek mást példáznak: mert azok [az] [asszonyok] a két szövetség, az egyik a Sinai hegyről való, szolgaságra szülő, ez Hágár,
Mert Hágár a Sinai hegy Arábiában, hasonlatos pedig a mostani Jeruzsálemhez, nevezetesen fiaival együtt szolgál. De a magasságos Jeruzsálem szabad, ez mindnyájunknak anyja.
Ez a szöveg a kívülállóknak érthetetlen, különösen hogy mit akar mondani, ugyanakkor az isteni gondviselés ábrázolódik ki benne az elítélő törvény útjától az elnyerhető kegyelemig. Még a magukat önátadott hívőknek tartó egyházi főiskolák oktatói sem értették meg a kettő közti különbséget, hogy a szolgáló és a szabad mit ábrázol ki, hiszen abszolút keverik a kettőt /tisztelet a kivételeknek/, ami pedig a kárhozat előszobája. Úgy hogy ezt a szöveget helyesen érteni abszolút a szent szellem munkája, a közlése mögött pedig a legtisztább isteni intelligencia húzódik meg!
Róm 11:33-36 Óh Isten gazdagságának, bölcsességének és tudományának mélysége! Mely igen kikutathatatlanok az ő ítéletei s kinyomozhatatlanok az ő útai! Mert kicsoda ismerte meg az Úr értelmét? vagy kicsoda volt néki tanácsosa? Avagy kicsoda adott előbb néki, hogy annak visszafizesse azt? Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké. Ámen.
A Páska elrendelése Mózes könyvében, ami tökéletesen előképezi Jézus áldozatát. A rézkígyó, a kőszikla, a manna a pusztai vándorlás során, ami mind Jézusról szólt, ahogy Jézus utal is rájuk az evangéliumban, mint róla szóló előképekre. Ezeket lehetetlen volt embernek kitalálnia.
A Szent Sátor és berendezése is a Megváltás művét ábrázolta. Ezért hasadt szét a kárpit fentről lefelé Jézus halálakor a Szentek Szentje előtt, jeleze, hogy megnyílt az út mindenki számára az Isten színe elé. Ilyeneket ember nem találhatott ki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!