Az Úr imádságának (Miatyánk) negyedik tétele (és bocsásd meg...) mintha fordított helyzetbe helyezné ember és Isten viszonyát, nem?
A teljes mondat így szól:
ÉS BOCSÁSD MEG VÉTKEINKET, MIKÉPPEN MI IS MEGBOCSÁTUNK AZ ELLENÜNK VÉTKEZŐKNEK!
És ez a hivatalos katolikus magyarázat hozzá:
A bűn Isten uralmával szembeni adósság, amelyet csak Ő engedhet el. -- Krisztus, mint KIRÁLY megadja apostolainak az oldás-kötés hatalmát. -- Csak akkor nyerhetünk mi is bocsánatot, ha megbocsátók vagyunk:
Szerintem nem Istennek kellene úgy cselekedni, mint az ember, hanem fordítva. Azt gondolom valahol a történelem során torzult Krisztus Jézus szava, és eredetileg inkább így szólt:
"Miképpen megbocsátod vétkeinket, mi is bocsássunk meg az ellenünk vétkezőknek!"
Hiszen Jézus tanítása minvégig ez volt!
pl.: Máté 18:21-22
Ekkor hozzámenvén Péter, monda: Uram, hányszor lehet az én atyámfiának ellenem vétkezni, és néki megbocsátanom? még hétszer is? Monda néki Jézus: Nem mondom néked, hogy még hétszer is, hanem még hetvenhétszer is.
Tehát ez Isten tanítása az alapből másként gondolkodó/érző embereknek.
Nem Istennek kell az emberek példáját követni. Nem Őt hasonlítjuk az emberek normáihoz, hanem fordítva. Ez minden vallás lényege.
Isten megbocsát!
Megintcsak remek vita van egy magyar fordítás szövegezéséből.
Holott a görög 'hos' jelentése (ami a magyar "miképpen" helyén áll a mondatban) többek között lehet 'amint /időben/, amikor' (pl. ezeken az igehelyeken is így van használva: 1 Kor. 11:34, Héberek 7:9)
Vagyis a szöveg értelme inkább az, hogy az ember csak akkor, illetve csak azt követően kérheti saját tartozásai elengedését Istentől, ha már az ő saját hozzáállása igazodott az Isten kegyelmességéhez, és elengedte a neki tartozók hitelét (ahogy az adós szolga példázatában látjuk). Az Örökkévaló kegyelme mindenkor megelőzi az ember reakcióját arra.
"Isten megbocsát!"
De miért csak azoknak akik feltétel nélkül imádják őt és miért kinozza az örökkévalóságig azokat akik meg nem?
"De miért csak azoknak akik feltétel nélkül imádják őt...?"
Nem csak azoknak.
"és miért kinozza az örökkévalóságig azokat akik meg nem?"
Nem kínozza őket sem.
@4: nem felszólítja Istent,hanem kéri. Van némi különbség a kettő között...
A teljes mondat pedig egész egyszerűen azt jelenti, hogy az ember megteszi azt az embertársainak, amit szeretné, hogy Isten vele szemben cselekedjen, így az nem lesz akadálya annak.
Enmyi. A többi csak okoskodás...
15@
Nem az van odaírva! Amit belemagyaráznak, az csak okoskodás, mert túl egyértelmű lenne és nem jönne ki a matek! Vagy csak lebuknának a hamisítással!
14
Ugye a tanítás azt mondja, hogy aki jól viselkedik elnyeri a mennyország jutalmát, ám a rómaiakhoz írt levél 9. része a következőeket írja: "Így hát azon könyörül, akin akar, s azt teszi megátalkodottá akit akar.Miért von felelősségre akkor mégis? Hiszen ki állhat ellen akaratának?
"azon könyörül, akin akar, s azt teszi megátalkodottá akit akar"
De mivel szeret, mindenkin meg akar könyörülni, senkit sem akar megátalkodottá tenni. Viszont akaratunk ellenére nem fog megkönyörülni rajtunk, mert a valódi szeretet tiszteletben tartja a szabad akaratot. Ha kérjük, akkor könyörül meg rajtunk. És ha kérjük, akkor megkönyörül rajtunk. Mert szeret.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!