A zsidóságban mikor kell reggel mondani a mode/modá ánit, ha még felkelés előtt történik a házasélet gyakorlása? Ébredés vagy felkelés után?
Mert, ugye, még az első három lépés megtétele előtt kell ezzel hálát adni a teremtőnek, hogy visszaadta a lelkünket.
Ráadásul ébredés után rögtön rituális kézmosás is kell, ugye, hiszen alvás közben képesek vagyunk tisztátalan dolgokat álmodni, netán tenni is, ugye, szóval akkor az ébredés utáni reggeli szex még az ágyból kikelve sem nem kóser akkor...?
Közben kérdeztem barátaimtól is, akik tán tudhatják erre a választ és az egyik mondott is egy kulcsszót: mikve, a rituális fürdő.
Ha elvileg minden alkalommal házasélet gyakorlása előtt el kell menni a mikvébe, akkor ez számomra azt jelenti, hogy lőttek a reggeli szexnek vallásos zsidóéknál, kivéve, ha netán pont egy mikvében laknának vagy ott aludnának... Ez fura számomra...
Egy másik barátom viszont azt mondta, hogy nem kell minden alkalommal mikvébe menni házas élet gyakorlása előtt, a rituális kézmosás ébredés után viszont fontos, amihez nem feltétlenül kell fölkelni, ha egy tál vízzel alszunk az ágyunk mellett egy plusz pohárral vagy bögrével, netán kétfülű öntögetővel, mint a középkorban, amikor még nem volt folyó víz otthon, hiszen a rituális kézmosás lényege az áldáson kívül a kezek vízzel leöntögetése, ugye.
Szóval túlbonyolítottam a kérdésemet, a válasz meg a saját kérdésemre tényleg egyszerű: rituális kézmosás még felkelés előtt!
Talán tényleg segít is az ébredésben, ha netán az egyik fél még aludna, míg a másik már kezdené a házasélet gyakorlását... Hm... Érdekes, nagyon érdekes! Önvédelmi szempontból is!
Akkor viszont ebből következő új kérdésem az, hogy kóser-e az a rituális kézmosás, amelyet az ember nem saját magának végez, hanem valaki más mossa meg és áldja is meg másnak, de kisgyerekekre gondolva a válasz erre is egyértelműen igen!
Tehát elég-e egy kis kéz öntögetés a mélyen alvó házastárs fölébresztésére, hogy esélye legyen kifejezni nem tetszését, ellenállását vagy netán csak bármilyen megjegyzését?
Fú, de érdekes elmélkednivalóim... :)
Én nem emlékszem olyanra,hogy egy hithű zsidónak bűnös tevékenység volna házastársával a szexuális öröm s így az nem tesz tisztátalanná,vagy tréflivé.
Javítsatok ki,ha tévedek!
Nem ismerem eléggé a Talmud szabályait.
Mind testeteknek,mind szellemiségeteknek igen hasznos a gyakori,közös testi öröm szerzése.
Jó hálát adni érte a Fennvalónak!
Nem a szex tilos a zsidóságban, hanem a mikor, kivel és hogyan van nagyon szigorúan leszabályozva, ezért tettem föl a kérdésemet.
A szaporodás vallási és népi szükséglet minden vallásban és népnél, így ez a zsidóságban sincs másképp.
Az eredeti kérdésem abból jött, hogy maga az alvás tevékenysége is tisztátalan vallásilag, rituálisan a zsidóságban, mivel alapvető feltételezése bölcseinknek, hogy mindenki erkölcstelen dolgokat álmodik, sőt, tudtommal mindhárom világvallásban halálbüntetéses tiltása van a magvesztegetésnek, hiszen a férfi magja a gyereknemzésre van (nem pedig ide-odaspriccelésre...!), az Ószövetség konkrétan halálbüntetést ír egész konkrétan rá, márpedig ha egy fiúcska elkezd férfivá érni, akkor az nem csak takarósátorral ébredéssel jár, de bizony vszeg mindenki tudja, hogy sokszor önkéntelenül is magvesztéssel jár, ezért is számít alapértelmezetten mindenki alvása rituális tisztátalannak és emiatt kell rituális kézöntögetéssel megtisztulni rögtön ébredés után, ugye.
Na, de tényleg mi van akkor, ha egy hajnali pacsirta férfi, mint a legtöbb férfi ébredés után élne házas életet, de mi van, ha az asszonyka netán még alszik, sőt, netán nehezen ébredő bagolyforma?
Persze azzal is tisztában vagyok, hogy a zsidóság nagyon védi a nők jogait, a vallásos házassági szerződésben (ketuba) a férj kötelezi magát a felesége kényeztetésére (ha már megveszi tulajdonképpen...), és persze ebbe nem fér erőszak, hivatalosan, de itt egy gyakorlati példa, amelyre várom hozzáértők válaszát.
Ilyenről nem tudok:
"mindhárom világvallásban halálbüntetéses tiltása van a magvesztegetésnek,"
Én ilyet nem tanultam a teológián,pedig foglalkoztunk mind a zsidó,mind az össz kereszténység tanaival.
Talán feleséghez való viszonyunk kérdésében a zsidó bölcsesség közelebb áll Isten "szeretet törvényéhez" mint a legtöbb keresztény vallás!
Igen,a nőt kényeztetni hívatott a férj!
A szexuális együttlét,mindkét fél közös vágyából kell kiindulni s az az isteni akarattal megeggyező dolog.
Más kérdés az éjszakai kusza álom s nem az erotikus álmokra gondolok,ha az,a házastárssal való álmodozás.
Azért látom helyesnek a reggeli ébredés utáni megtisztulási jelképes cselekményt,mert bizony,a tudatalattink előhozhatnak olyan álmokat,melyeket éber elménkkel megvetünk. Mivel ezek részei a tudatalattinknak, jó,ha tudatosan küzdünk azok ellen.
(Hangsúlyozom: Nem a házastárssal való szexuális álmodozás a bűn!)
A reggeli szexuális együttlét kérdését meg KELL beszélni a házastárssal!
Ha az ő szeretete elég nagy és vonzalma olyan heves,mint a férjéé,biztosan felébred a közös örömszerzésért. Ha ez nehéz neki,akkor ezt kár erőltetni.
Hogy az a reggeli imádság előtt,vagy utána van,nem hiszem,hogy fontos lenne....Praktikus szempontból nem elég a kéz öblögetése az örömök után.
Egy gondolat,az erotikus álmokról:
Amennyiben a házastársak szexuális aktivitása elegendő a férj számára, megszűnnek az erotikus álmai. Ha nem,az jelzés a javítnivalóra.
Nyilván-az előző válaszomban is utaltam rá, tilos erőltetni! A feleség olyankor segíthet férjének más úton megszabadulnia az "extra anyagtól".(Ez vonatkozik a "pirosbetűs ünnepek"alatti extrára is.)
Ez egy másik és jó kérdés, ha pl. most az orális szexre gondolsz, előző, mert szerintem a zsidóság ezt is tiltja, hiszen tulajdonképpen ez is magvesztés.
Lehet, hogy igazad van, hogy a kereszténység nem bünteti olyan szigorúan a magvesztést, mint a zsidóság vagy az iszlám (én azt is hallottam több helyről is, hogy ezért a zsidók és az arabok is az anális aktust részesítik előnyben szűz lányokkal is, hiszen a szűzen házasodás is milyen fontos mindkét vállásnál, sőt, mindháromnál, szerintem), és persze a zsidóság sem büntet manapság halálbüntetéssel semmit, és szerintem a legfontosabb az elvileg és a gyakorlatilag különválasztása, mert az én kérdésem pusztán elméleti, és elvileget kérdez, bár örülnék, ha a gyakorlatról is megosztana valaki saját tapasztalatot.
Számomra alapkérdés,hogy házastársamnak minden alkatrészét szeretem és ezért nem undorodom egyiktől sem.
Nem ismerem elég jól a Talmudot és más meghatározó zsidó könyveket.
Legtöbbet a zsidóságról az általam gondviselt rabbitól és megfigyeléseimtől tudok,de teológiai tanulmányaim is sokmindent megismertettek a "választott nép" szokásaiból,törvényeiből.
Nem tudom mit tanítanak a zsidók az "orális szexről és a magvesztésről".
A bibliai Onán magvesztése azért volt bűn,mert szembeszállt az isteni törvénnyel és nem akart a testvére özvegyének utódot támasztani.(Ezt úgy is fogalmazhatjuk,hogy a testvére özvegyével való szex az jöhet,de nehogy már örököljön annak a gyermeke! "Kelenföldnél kiszállt",nehogy az megfoganjon.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!