Jehova Tanúinál van Szentháromság tan, ők hisznek a Szentháromságban?
20
Mondtam hogy akadj le a linkedről. 😂
A Biblia soha nem teszi egyenlővé Istent Jézussal. Sehol.
Te vagy az aki azt állítja hogy Isten skizofrén. 😂 Nem lehetsz ennyire… Ahh, mindegy. Szóval te otthon azt mondod “Tedd oda főnni a húst!” Magadnak. Aztán válaszolsz hogy “Nem, nem teszem oda!” Szintén magadnak. “Na jó, akkor odateszem én.” És akkor elintézed 😂 te is szoktál így magaddal beszélgetni? Mert szerinted Isten így beszélget magával, nagyon jól elvan.
Abszurd amit állítasz, te se tudod ezt elképzelni egyszerűen csak bemagyarázzák neked. De ez van, ha neked így jó 😂
Melyik Isten áldjon? 😂 szerinted 3 is van, összezavarsz 😂
17Jézus azonban azt mondta nekik: „Atyám mindmáig munkálkodik, azért én is munkálkodom.” 18Emiatt a zsidók még inkább az életére törtek, hisz nemcsak hogy megszegte a szombatot, hanem az Istent is Atyjának nevezte, s így egyenlővé tette magát az Istennel.
És amikor meg akarták kövezni?
51Bizony, bizony, mondom nektek: aki megtartja tanításomat, az nem ízleli meg a halált örökre.” 52A zsidók közbevágtak: „Most aztán igazán meggyőződtünk róla, hogy ördögtől megszállott vagy! Ábrahám is, a próféták is meghaltak, s te azt állítod: Aki megtartja tanításomat, nem ízleli meg a halált örökre. 53Csak nem vagy nagyobb Ábrahám atyánknál? Mert hisz ő meghalt. S a próféták is meghaltak. Mivé teszed magad?” 54Jézus így válaszolt: „Ha én dicsőíteném meg magam, mit sem érne a dicsőségem. Atyám dicsőít meg, akiről azt mondjátok ugyan, hogy Istenetek, 55de nem ismeritek. Én azonban ismerem, s ha azt mondanám, hogy nem ismerem, hozzátok hasonlóan hazug volnék. De ismerem, és megtartom tanítását. 56Ábrahám, a ti atyátok örült, hogy megláthatja napomat. Meg is látta, és örült neki.” 57A zsidók felháborodtak: „Ötvenesztendős sem vagy, s láttad Ábrahámot?” 58Jézus így válaszolt: „Bizony, bizony, mondom nektek: Mielőtt Ábrahám lett, én vagyok.” 59Erre követ ragadtak, s meg akarták kövezni, de Jézus eltűnt előlük, és elhagyta a templomot.
János 17:21-23 „Hogy mindnyájan egyek legyenek; a mint te én bennem, Atyám, és én te benned, hogy ők is egyek legyenek mi bennünk: hogy elhigyje a világ, hogy te küldtél engem. És én azt a dicsőséget, a melyet nékem adtál, ő nékik adtam, hogy egyek legyenek, a miképen mi egy vagyunk: Én ő bennök, és te én bennem: hogy tökéletesen egygyé legyenek, és hogy megismerje a világ, hogy te küldtél engem, és szeretted őket, a miként engem szerettél.”
„hogy egyek legyenek, AMIKÉPEN mi egy vagyunk”. Mivel szó szerint képtelenség, hogy mi emberek egyek legyünk, a fenti vers szerint Jézus sem utalhatott arra, hogy szó szerint egy az Atyjával. Számos Bibliavers támasztja alá Jézusnak a Teremtő Istentől való különálló akár szellemi, akár emberi testben való személyét:
„…Elmegyek az Atyához; mert az én Atyám nagyobb nálamnál.” (János 14:28)
Jézus pedig felele nékik: Az én Atyám mind ez ideig munkálkodik, én is munkálkodom. (János 5:17)
Jézus a Teremtő Isten Fia, Isten elsőszülöttje - „Aki képe a láthatatlan Istennek, minden teremtménynek előtte született.” (Kolossé 1:15) Ő az, Aki ez által Isten minden további teremtésének a megfigyelője, vagy részese lehetett, és akiről Isten kinyilvánította, hogy különleges módon szereti - „És ímé egy égi hang ezt mondja vala: Ez amaz én szerelmes fiam, a kiben én gyönyörködöm. (Máté 3:17).
De Isten más fiainak mutatja be a Biblia az angyalokat - Mert a felhőkben kicsoda hasonlatos az Úrhoz, s ki olyan, mint az Úr, az istenek fiai között? (Zsoltárok 89:6) vagy Ádámot, az embert - „Maga Jézus pedig mintegy harmincz esztendős volt, mikor tanítani kezdett, ki, a mint állítják vala, a József fia vala, ez pedig a Hélié,… Ez Énósé, ez Sethé, ez Ádámé, ez pedig az Istené.” (Lukács 3:23-38)
Ha a János 17:21-23 versei szerint nem lehet, szó szerint egy Isten és Fia, akkor miként lehetnek mégis egyek? Jézus azt mondja a János 14:9 versében: „Monda néki Jézus: Annyi idő óta veletek vagyok, és még se ismertél meg engem, Filep? a ki engem látott, látta az Atyát; mimódon mondod azért te: Mutasd meg nékünk az Atyát?” Képletesen tehát, aki Jézust látta, az olyan, mintha magát a Teremtő Istent látta volna, hiszen Jézusban megvolt minden, ami az Atyában, így tökéletes közvetítője volt Isten személyének. Tökéletesen visszatükrözte Isten tulajdonságait, és közvetítette Isten akaratát. Minden, amit Jézus tett kicsiben, azt Isten meg fogja valósítani nagyban.
Igazából és valójában nem a kifejezésen vagy a megnevezésen kell lovagolni, hiszen mindenki tudja, hogy a Szentháromság szó ill. kifejezés nem szerepel a Bibliában. Gyakorlatilag ez egy egyszerűsített megnevezés, amely egybefoglalja az Isten lényét. Ezt pedig azon számtalan rengeteg olyan igére alapozva, melyek egyértelművé teszik, hogy Isten Szellem, Akiben fenn ál az egész teremtett világ. Lényének része Jézus az Ige az Isten személyes kinyilatkoztatása a teremtett világ számára, Aki által teremtett mindeneket az egész világot és aztán emberi testet öltött otthagyva dicsőségét. Az Isten Lelke, Szent Szelleme pedig összeköt, egybe tart, mindent, ami Isteni, ill. Istentől van, Isten része. Igy fogant meg Jézus és így lakott Isten Jézusban. Aztán Pünkösd napján Isten kiárasztotta a Szent Lelkét, Szent Szellemét és azóta lakozást vesz minden olyan embereben, akik keresik az Egy Igaz Élő Istent az Atyát és az Ő igazságát és akaratát és meg is találják Jézus Krisztusban a bűnök bocsánatára!!!
Ezt jelenti a Szentháromság!!!
#6# KZitus
Néhány kérdés. A Jehova tanúi szerint Jézus ugyanaz a személy mint Mihály arkangyal. Vizsgáljuk meg és hozzuk világosságra ennek az állításnak a valóság alapját.
Jézus Isten Fia Aki által teremtetett minden. Jézus nem teremtmény, hanem Isten része, lénye, kinyilatkoztatása, tehát nem teremtmény. Ezzel szemben Mihály ArkAngyal teremtmény, Akit az Isten Jézus által teremtett. Tehát a kettő nem lehet ugyanaz! Jézus az Jézus, Mihály pedig Mihály! A kettő nem ugyanaz!
A Jehova tanúi némely irataikban szégyenletes módon Mihály Arkangyallal azonosítják Őt. Azt, hogy ezt miért teszik, nem tudom, talán azért, hogy Jézust Angyali rangra alacsonyítsák, ezzel is megalázva Őt. Dániel könyvében (Dán. 10;5-6.) azt olvashatjuk, hogy Jézus (Úr angyala, ember fiához hasonló, gyolcsba öltözött, derekán ufázi arany övvel) megjelent Dánielnek és beszélt vele. Megemlíti, hogy Mihály segítségére volt (Dán. 10;13-21.). Ebben az esetben egyáltalán nem lehet arról beszélni, hogy a két személy egy és ugyanaz, ha Mihály Arkangyal segítségére volt Jézusnak. A Dán. 12;1-es versében is, mint harmadik személyről beszél Jézus, Mihályról Dánielnek. Júdás levelében azt olvashatjuk, hogy Mihály azt mondja az ördögnek: Dorgáljon meg téged az Úr! Ezek után értelmetlen és logikátlan a két személyt eggyé azonosítani. Mihály teremtett lény, Jézus pedig a Fiú Isten, aki által minden teremtetett. Jézus nem teremtmény és így nem is angyal.
Zsid. 1;4. Annyival kiválóbb lévén az angyaloknál, amennyivel különb nevet örökölt azoknál.
Zsid. 1;5. Mert kinek mondotta valaha az angyalok közűl: Én Fiam vagy te, én ma szültelek téged? És ismét: Én leszek néki Atyja és ő lesz nékem Fiam?
Zsid. 1;6. Viszont mikor behozza az ő elsőszülöttét a világba, így szól: És imádják őt az Istennek minden angyalai.
Zsid. 1;7. És bár az angyalokról így szól: Ki az ő angyalait szelekké teszi és az ő szolgáit tűz lángjává,
Zsid. 1;8. Ámde a Fiúról így: A te királyi széked óh Isten örökkön örökké. Igazságnak pálczája a te országodnak pálczája.
Most nézzük át azokat az igéket, ahol Mihályról olvashatunk.
Dn.10,13. De Persiának fejedelme ellenem állott huszonegy napig, és ímé Mihály, egyike az előkelő fejedelmeknek, eljöve segítségemre, és én ott maradék a persa királyoknál;
Mihály nem Isten egyszülött Fia, Aki mindeneknek Ura és mindenek felett áll, hanem az előkelő fejedelmek, Fő Angyalok, ArkAngyalok egyike a sok közül.
Dn.10,21. De megjelentem néked, a mi fel van jegyezve az igazság írásában; és senki sincsen, a ki én velem tartana ezek ellenében, hanem csak Mihály a ti fejedelmetek.
Mihály egy fejedelem aki a héber zsidó népért áll. Ezért ő a zsidók védő fejedelme.
Dn.12,1. És abban az időben felkél Mihály, a nagy fejedelem, a ki a te néped fiaiért áll, mert nyomorúságos idő lesz, a milyen nem volt attól fogva, hogy nép kezdett lenni, mindezideig. És abban az időben megszabadul a te néped; a ki csak beírva találtatik a könyvben.
Az utolsó napokban Mihálynak is ki jut a feladatból Jézus mellett a zsidók védelmére.
Júd.1,9. Pedig Mihály arkangyal, mikor az ördöggel vitatkozván Mózes teste felett vetélkedett, nem mert arra káromló ítéletet mondani, hanem azt mondá: Dorgáljon meg téged az Úr!
Itt Mihály azt mondja, hogy dorgáljon meg téged az Úr, azaz Jézus, hiszen Ő fog majd ítélni. Valamint Jézus nem vitatkozott volna, hiszen egy szava egy nézése rögtön véget vetett volna az egésznek, Vitára sor sem került volna.
Jel.12,7. És lőn az égben viaskodás: Mihály és az ő angyalai viaskodnak vala a sárkánynyal; és a sárkány is viaskodik vala és az ő angyalai;
Itt megint azt olvashatjuk, hogy Mihály viaskodik. Az Úr Jézus nem viaskodik és nem vitatkozik, hanem egy szavával vagy tekintetével rögtön végez. Itt ebben a részben megint azt olvashatjuk, hogy mihály a zsidók védelmére kelt. Tehát Mihály ArkAngyal nem azonos Jézussal. Jézus Isten Fia, Aki nem teremtmény mindeneknek és mindenek felett ÚR! Mihály pedig teremtett Fő Angyal, ArkAngyal, Fejedelmek egyike, aki a zsidó népért áll!!!
Csak így röviden és logikusan és következetesen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!