Magyarázzátok el legyetek szívesek, hogy Jézus Krisztus ugyanaz, mint a Szentlélek? (Elnézést kérek a megfogalmazás miatt.)
Katolikus Egyház katekizmusa:
253 A Szentháromság egy. Mi nem három istent vallunk, hanem egy Istent három személyben: "egylényegű Háromságot". [64] Az isteni személyek nem osztják meg egymás között az egyetlen istenséget, hanem mindegyik teljes egészében Isten: "Az Atya egészében az, ami a Fiú, a Fiú egészében az, ami az Atya, az Atya és a Fiú egészében az, ami a Szentlélek: azaz egyetlen Isten a természetet illetően". [65] "A három Személy bármelyike az a valóság, tudniillik isteni substantia, essentia, vagyis natura." [66]
254 Az isteni személyek valóságosan különböznek egymástól. "Tiszteljük és megvalljuk az egy Istent, nem úgy, mintha magányos lenne." [67] Az "Atya", a "Fiú" és a "Szentlélek" nem egyszerűen az isteni "Lét" módozatainak nevei, mert valóságosan különböznek egymástól: "Az Atya nem ugyanaz, mint a Fiú, sem a Fiú nem ugyanaz, mint az Atya, sem a Szentlélek nem ugyanaz, mint az Atya vagy a Fiú." [68] Eredési relációik által különböznek egymástól: "Az Atya az, aki nemz, a Fiú az, aki születik, a Szentlélek az, aki származik". [69] Az isteni Egység Háromság.
255 A három isteni személy vonatkozásban (relatio) van egymással. Az isteni személyek közötti valóságos különbség, mivelhogy ez nem osztja meg az isteni egységet, kizárólag azokban a vonatkozásokban van, amelyek az egyik személynek a másik kettőhöz való viszonyát adják. "A személyek vonatkozást kifejező neveiben az Atya vonatkozásban van a Fiúval, a Fiú az Atyával, a Szentlélek mindkettővel; amikor erről a három személyről beszélünk, a vonatkozásokra vagyunk tekintettel, ugyanakkor egy természetben vagy lényegben hiszünk." [70] Közöttük tehát "minden (...) egy, ahol a relatio szembenállása nincs jelen". [71] "Ezen egység folytán az Atya egészen a Fiúban és egészen a Szentlélekben van; a Fiú egészen az Atyában és egészen a Szentlélekben van; a Szentlélek egészen az Atyában és egészen a Fiúban van." [72]
256 Nazianzi Szent Gergely, akit "teológusnak" is neveznek, a konstantinápolyi katekumenoknak a Szentháromságos hit ezen összefoglalását adja:
"Mindenekelőtt kérlek, őrizd a jó letéteményt, amelynek élek és amelyért harcolok, mely bárcsak ez életből távozóban kísérne engem, mellyel az élet minden nehézségét elviselem, és minden gyönyörűséget megvetek és semminek tartok; a hitet, mondom, és a hitvallást az Atyában, a Fiúban és a Szentlélekben. Ezt bízom rád a mai napon, amikor elmerítelek a tisztító vízben, és a magasba emellek. Egész életed kísérőjéül és oltalmazójául adom neked az egy Istenséget és hatalmat, mely a Háromban együtt van, és a Három különbözőt magában foglalja, mely nem különbözik bennük sem állagban vagy természetben, sem alá- vagy fölérendeltség nem növeli vagy csökkenti (...); a Három végtelen végtelen egységét [adom neked], a Három egyformán Istent, ha külön-külön nézzük (...) ismét Háromságos Istent, ha együtt gondoljuk (...). Alig kezdek gondolkodni az Egyről, azonnal körülragyog a Háromság. Alig kezdem megkülönböztetni a Hármat, visszajutok az Egyhez." [73]
Böngésszed tovább nyugodtan, a benne levő számok a megfelelő szakaszokra utalnak.
Szia
Jézus Krisztus Isten egyszülött Fia, a szent szellem Isten tevékeny ereje, amellyel létrehozta a világegyetemet és minket embereket is. Miért írom ezt? A következő bibliai okok miatt.
Miért mondhatjuk Jézusra, hogy az Isten Fia?
A Jézus nem itt a földön kezdte életét. Ő maga is beszélt arról, hogy mielőtt ember lett, az égben élt. János apostol ezeket jegyezte le róla:
János 3:13
"Továbbá egy ember sem ment fel az égbe, csak az, aki az égből jött le: az Emberfia."
János 6:38
"Mert én nem azért jöttem le az égből, hogy a saját akaratomat cselekedjem, hanem annak az akaratát, aki küldött engem."
János 6:62
"Mi lesz majd, ha látjátok az Emberfiát felmenni oda, ahol azelőtt volt?"
János 8:23
23 Így folytatta: „Ti innen a földről vagytok, én pedig felülről vagyok. Ti ebből a világból vagytok, én nem ebből a világból vagyok."
Az, hogy a Fiú részt vett a teremtés munkáiban, még nem tette őt egyenrangú teremtővé az Atyjával. A teremtőerő Istentől jött a szent szelleme, vagyis a tevékeny ereje által: ("A föld ekkor még kietlen és puszta volt, és sötétség volt a mély vizek színén. És Isten tevékeny ereje(Isten szelleme) lebegett a vizek felett." 1Mó 1:2; "Jehova szavára jött létre az ég, szájának lehelete által minden, ami benne van Zsolt 33:6). Mivel Jehova minden élet Forrása, mindaz, ami él – akár látható, akár láthatatlan –, neki köszönheti a létét ("Te vagy az élet forrása,... Zsolt 36:9). A Fiú tehát nem egyenrangú teremtő, hanem felhatalmazott személy vagy eszköz volt, aki által Jehova, a Teremtő véghezvitte munkáit. Maga Jézus is Istennek tulajdonította a teremtést, ahogy a teljes Szentírás is: Máté 19:4–6.
Az, hogy Jézust a Biblia az ’egyszülött Fiúnak’ nevezi pl a János 1:14; 3:16, 18; 1János 4:9 verseiben, nem jelenti azt, hogy a létrehozott többi szellemteremtmény nem volt Isten fia, hiszen őket is fiaknak nevezi a Szentírás, pl. a 1Mózes 6:2, 4; vagy a Jób 1:6.
Mivel azonban az elsőszülött Fiú az egyetlen olyan teremtmény, akit az Atyja közvetlenül teremtett, egyedülálló volt, és különbözött Isten összes többi fiától, hiszen őket Jehova kivétel nélkül az elsőszülött Fia által teremtette, vagyis hívta életre. A „Szó” tehát egy sajátos értelemben volt Jehova ’egyszülött Fia’.
Szent szellem
Láthatatlan erő, amely energiát ad, és amelyet Isten arra használ, hogy megvalósítsa az akaratát. Szent, mert Jehovától származik, aki a lehető legteljesebb mértékben tiszta és igazságos, és mert Isten olyasmit valósít meg vele, ami szent:
Lukács 1:35
"Válaszul az angyal ezt mondta neki: „Szent szellem száll rád, és a legfelségesebb Isten ereje árnyékol be téged. Ezért fogják a születendőt szentnek+ hívni, Isten Fiának."
Cselekedetek 1:8
De erőt kaptok majd, amikor a szent szellem eljön rátok, és tanúim lesztek Jeruzsálemben, egész Júdeában és Szamáriában és a föld legtávolabbi részéig.”
Csak az i. sz. IV. században vált hivatalos egyházi tantétellé, hogy a szent szellem egy személy, és része egy „Istenségnek”. A korai egyházatyák nem ezt tanították.
Talán fontos azt is megjegyezni, hogy az 1János 5:7-ben az a rész, amelyet egyes fordítások úgy adnak vissza, hogy „a mennyben, az Atya, az Íge és a Szent Lélek: és ez a három egy” (Kár.), nem volt benne az eredeti szövegben, csak később toldották be. A Katolikus fordítás a következő jegyzetet fűzi a fenti részlethez: „Ez egyetlenegy görög szövegben sincs meg, sőt még a Szent Jeromos-féle fordítás régebbi példányaiból is hiányzik”.
Igaz, Jézus azt mondta a szent szellemről, hogy „segítő”, és úgy beszélt róla, mint ami „megtanít”, ’tanúskodik’, „tanúbizonysággal szolgál”, „bevezet”, „szól”, „hall” és ’kap’. Továbbá a görög szövegben Jézus a „segítő” szóra olykor hímnemű személyes névmásokkal utalt. pl a János 14:16, 17, 26; 15:26; 16:7–15. Csakhogy nem szokatlan, hogy a Szentírás megszemélyesít valamit. A Példabeszédek könyve is megszemélyesíti a bölcsességet a 1:20–33; 8:1–36 versek leírása szerint.
Értékelem, hogy KZitus bátran felvállalja azt, amit igaznak hisz...
És nem, a világért sem szeretnék elindítani egy vitát a Jehova Tanúi tanai kontra keresztény tanítás témában.
Viszont szó nélkül sem hagyhatom a fentebb írtakat, sajnálom, remélem nem keltek egy ellenségeskedés-cunamit...
A szent szellem nem egy személytelen erő, az Újszövetség (nemcsak Jézus) következetesen személyként emlegeti, és ahogyan írta KZitus is, a görögben hímnemű személyes névmással hivatkoznak rá (jóllehet a szó nyelvtani neme más!!, nem mint a bölcsesség esetében, ahol a szó nyelvtani neme megegyezik a rá használt személyes névmással!). (pl akinek hazudni lehet, lásd ApCsel, Ananiás és Szafira történetét). Az Újszövetség nem használ ilyen megszemélyesítéseket stilisztikai fogásként, mint az Ószövetség, hisz nem is él a műfajokkal, egyszerűen csak visszaadja a történeteket, beszélgetéseket, tanításokat, leveleket.
Továbba pedig, a Biblia SEHOL nem írja, hogy Jézus egy teremtmény lenne, ahogyan azt a JT tanítják.
Kérdező: "Magyarázzátok el legyetek szívesek, hogy Jézus Krisztus ugyanaz, mint a Szentlélek?"
Nem fogok aprólékos dolgokba, mert sok téma és kérdés van és létezik már Jézus Istenségéről sok felsorakoztatott igékkel!!! Ezért csak röviden a lényegre törekszem!!!!
Isten Lélek/Szellem, Akiben fenn áll az egész teremtett világ!!!! Evidens és egyértelmű és magától értetődő, hogy Istent nem láthatjuk és nem érthetjuk ebben a múlandó 3D világban!!! Ezért, hogy mindezt megértsük és világosságunk legyen Isten kinyilatkoztatta magát Jézus személyében. Jézus pedig saját személyében kinyilatkoztatta az élő Istent az ATyát a teremtett világ számára. Azaz ezt jelenti azt, hogy Isten megjelent köztünk testben, valamit jézus otthagyva Isten idicsőséges állapotát megalázva magát emberré lett.
#3
"...a Biblia SEHOL nem írja, hogy Jézus egy teremtmény lenne,..."
íme:
Kolosszé 1:15, 16, ÚRB: Jézus Krisztus „a láthatatlan Isten képe, az elsőszülött minden teremtmény közül. Mert benne teremtetett minden a mennyen és a földön.”
Jelenések 1:1; 3:14, ÚRB: „Ez Jézus Krisztus kinyilatkoztatása, amelyet Isten adott neki . . . »A laodiceai gyülekezet angyalának írd meg: ezt mondja az Ámen, a hű és igaz tanú, Isten teremtésének kezdete (görögül: ar·khéʹ).«”
A logikus következtetés, hogy az, akiről a Jelenések 3:14-ben szó van, teremtmény, mégpedig Isten első teremtésműve, akinek tehát volt kezdete.
Ja és még egy kis apróság, amit kihagytam.
Ha az Atya Isten, akiben fenn áll az egész teremtett világ, valamint Isten az Atya kijelentette magát és kinyilatkoztatta magát Jézus személyében, azaz ISten megjelent köztünk testben, Isten testé lett és emberré lett, akkor vajon mi volt az a tökéletes kapcsolat kettőjük között, ami eggyé tette őket???? Így van!!! Az ISten SZent Szelleme. Az ISten Szent Szelleme által voltak folyamatos egységben. Amíg IStenben létezik és áll fent a teremtett világ, addig isten jelen van a teremtett világban Jézus személyében a SZent SZellem által!!! Ugye, hogy nem annyira bonyolult. Na pontosan ezt jelenti a "Szentháromság"!!!
A szentlélek (ruach ha-kodesh) az Isten lelke, vagy Isten szelleme.
Jézus az pedig Isten Igéjének (Logosz) a megtestesülése.
Tehát nem ugyan az.
KZitus, szerintem nem kellene erőlködnöd feleslegesen a Jehova tanú vallás tanításaival, miszerint Jézus teremtmény. Bármilyen igét felhozol ezzel kapcsolatban, az igék saját maguk mondanak ellent a JhW tanítás ellen. Ha Jézus született, akkor nem lehet teremtmény! Ha Jézusnak Isteni hatalma van pl. a bűnöket megbocsátani, valamint Ő általa teremtetett minden az egész világban, akkor nem lehet teremtmény. A születés szó nem jelenti és nem ugyanazt jelenti mint a teremtés. Tehát vagy születik valaki vagy teremtés által lesz és válik létezővé. A kettő nem ugyanaz!!!
Charles Taze Russell nem volt képes felfogni és megérteni ezt az Isteni létformát, nem tudta hova tenni a dolgot, Isten nélkül nem tudta értelmezni és felfogni sem, ezért megalkotta, hogy Jézus nem lehet ISten, hanem csakis teremtmény, Isten első teremtménye, Akit ráadásul később Mihály Arkangyallal azonosított!!! Na itt vannak a nagy gubancok. A baj nem a kitalációval van, sokkal inkább azzal, hogy sokan ellenőrzés nélkül, logikus következtetés nélkül bekajálják és megeszik ezt a maszlagot és a logikus, következetes, értelemszerű kérdésekre nem tudnak megválaszolni csak szajkózzák, amit beléjük sulykoltak átgondolatlanul, majd küldenek a saját honlapjukra, a tanács véneihez, a Királyságterembe az egyéb agymosó területeikre!!! Elszomorító és kétségbeejtő!!!
Miért írod úgy, hogy ISten? Direkt vagy véletlenül?
A válaszokat köszönöm.
#5
"Isten teremtésének kezdete"
Így van, mivel Jézus maga a teremtő Isten, így mindennek Ő a kezdete.
Nem véletlenül mondja az Írás, hogy:
"Mert benne teremtett mindent a mennyben és a földön: a láthatókat és a láthatatlanokat, a trónusokat, uralmakat, fejedelemségeket és hatalmasságokat. Mindent általa és érte teremtetett."
Tehát még a leghatalmasabb angyalokat is Jézus teremtette.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!