A Nirvana egy magasabb szintű állapot mint a mennyek?
"addig a keletiek azt mondják hogy a pokol és a mennyország nem végső hely,hanem ugyan léteznek"
Se a buddhizmusban, se a hindu vallásban nincs se pokol, se menny. Almát próbálod a körtével összehasonlítani, vagy még inkább egybeolvasztani. Az efféle szinkretizmusnak sok értelme nincs.
A kereszténység létszemlélete nem a tudatállapotok megélése körül forog. Én úgy gondolom, hogy az a szolipszisztikus alanyiság, amelyről a metafizikai tradíció hívei beszélnek, az az Istentől elszakítottság állapota.
A keresztény misztika ugyan hasonlíthat más vallások tradíciójára, de a keresztény misztika mindig a Teremtő-teremtmény kettőségén belül mozog.
A buddhizmusban es a hindu kozmologiaban is van pokol es menny is.
A szamszaranak, a szenvedes es a let korforgasanak a reszet kepezik.
A szamszaratol, a szenvedestol valo megszabadulas soran valaki belatja, hogy nincs "En", azaz valami onallo, fuggetlen, mas dolgoktol letezo szubsztancia, ezzel a belatassal jut valaki a nirvanaba, azaz megszabadul a szenvedestol, tobbet nem kell ujraszuletnie, sem pokolba, sem mennybe nem jut tobbe.
2#
A célkitűzés az,hogy a primordiális létállapotot a tradícionális tanítás szisztematikus útmutatásai alapján visszavegye a létező,ez minden vallás és doktrína célja,az hogy ezen tanítások nyelvezete formailag eltér, nem jelenti azt hogy egymástól különböző valóságokat tesznek meg célul,hisz végsősoron mindegyik a hamis elkülönültség látszatának lerombolásával akarja az egybe visszavezetni a létezőt,ha ez teljességgel megvalósult akkor már nincs konstatáló aki kimondhatja hogy "én a keresztény igazságot valósítottam meg,ez az igaz" mert az egységben nincs relativitás.
Főleg 5:30-tól kifejezetten érzékelhető a teljes hasonlóság a keletiekkel,még formailag is.
A (katolikus) kereszténység alapelve a létanalógia. A létezés fogalma nem univok, ahogy Parmenidész tartotta, hanem analóg. Két teremtett létező létezése nem egyértelmű, nem birtokolja a létezés teljességét, hanem a létezők a mibenlétük (essentia) által lehatároltak. Ez a kettőség még az angyalokra is vonatkozik, csak Istenre nem.
Azt mondani, hogy a saját emberi mibenlétünkből, amely leszorítja a létezésünket, meditációs technikákkal "ki lehet törni", mert az alanyiságunk meghaladja a mibenlétünket, végsősoron a teremtettségünk valamint a létanalógia tagadása.
A New Age és a metafizikai tradicionalitás ugyanannak az éremnek a két oldala.
Eckhart skolasztikus alapokon építkező, ám a keresztény hit keretein kívülálló miszticista. Ellentében Keresztes Szent Jánossal, aki a keresztény hiten belül maradt.
"Azt mondani, hogy a saját emberi mibenlétünkből, amely leszorítja a létezésünket, meditációs technikákkal "ki lehet törni", mert az alanyiságunk meghaladja a mibenlétünket, végsősoron a teremtettségünk valamint a létanalógia tagadása."
Pontosan,alanyként teremtetlen vagyok,az alanyiságom nem önreflexió kérdése,nem azért vagyok,mert tudom hogy vagyok,és öntudatra ébredt létezőként az értelmem által konstatálni tudom magam,hanem mert nem tudok nem lenni folyamatosan rendületlenül a kezdet és vég nélküliség állapotában vagyok,mégha ezt lefokozott szinten csak fogalmilag tudom is meghatározni,mivel Isten mindennek a létét adja,ezért nincs olyan létsík sem teremtett,sem teremtetlen vonalon,ahol én nem vagyok,azért nem,mert a kiterjedésnélküli alanyiságom centruma ami nincs a térben és időben és minden fogalmi keretet meghalad az maga Isten,éppen ezért ha ezzel az őseredeti állapottal mintegy egyesülni "tudok",nem mint személy hanem mint aki a személy hamis voltál maradéktalanul meghaladó létező.Ezért mondják a tradícionalisták hogy az alanyba redukált alany már alanynak sem mondható,ez a metafizikai abszolútum,a metafizikai zéró,ahol olyannira maradéktalanul egy minden,hogy már az egy sincs.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!