Istennek miért nincs egy anyai személye is, és miért nincs "Szentnégyesség"?
Akkor úgy lenne, hogy az Atya, az Anya, a Fiú és a Szentlélek.
Ha Jézusnak mennyei atyja volt, akkor miért nem volt egy mennyei anyja is?
Nem kétistenhitre gondolok, hanem arra, hogy miért nincs Istennek egy anyai személye is.
#9.
A család fontos volt akkor is.
A család lehet. De a nőket lenézték.
Gondolom te sem vitatod hogy a nőket nagyon lenézték.
#12.
Azt nem, viszont a családban van nő is.
Az ógörögöknél is központban voltak a férfiak, mégis voltak istennőik, akik az istenek feleségei voltak.
A kereszténység monoteista, viszont hisz egy olyan istenségben, aminek a személyei hasonlóan állnak fel, mint egy család.
Sziasztok,
Bár maga a "Háromság" vagy "Szentháromság" kifejezés nem szerepel a Szentírásban, de az vitán felül áll, hogy az Úr Jézus krisztus a búcsúbeszédében nevén nevezte mindhárom Isteni személyt:
"Jézus pedig hozzájuk lépett, és így szólt: Nekem adatott minden hatalom mennyen és földön. Menjetek el tehát, tegyetek tanítvánnyá minden népet, megkeresztelve őket az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek nevében, tanítva őket, hogy megtartsák mindazt, amit én parancsoltam nektek; és íme, én veletek vagyok minden napon a világ végezetéig." (Mt. 28:18-20)
Üdv. Péter
#16
Ha ebben a mondatban kicserélem a Szentlélek szót Anyára, úgy is teljesen értelmes és jézusi marad a szöveg értelme. Jézus azt tanította, hogy szeresd felebarátod mint tenmagad, és azt is, hogy a család az apa, anya és gyerek. Ha e kettő megmarad, akkor tényleg az idők végeztéig fennmaradhat az emberiség, Jézus szeretetében.
Szia,
Igen, például az apostoloknál bevett szokás volt, hogy így köszöntötték egymást: "Az Úr Jézus Krisztus kegyelme, Isten szeretete és a Szentlélek közössége legyen mindnyájatokkal!" (II.Kor. 13:13), de János apostol is megerősítette a levelében: "Mert hárman vannak, akik bizonyságot tesznek a mennyben: az Atya, az Íge és a Szent Lélek: és ez a három egy." (I.Jn. 5:7), vagy Péter apaostol is szintén: "az Atya Isten eleve elrendelése szerint a Lélek megszentelő munkája által az engedelmességre és a Jézus Krisztus vérével való meghintésre: Kegyelem és békesség adassék nektek bőségesen." (I. Pt. 1:2).
Üdv. Péter
A Szentháromságnak azért nincs explicit nőnemű személye, mert a Szentháromság az, ahogy Isten megnyilvánul az embernek, és a megnyilvánulás a férfi princípiumhoz kapcsolódik.
Isten női aspektusa maga Isten misztériuma. A misztika, a rejtettség, a megfoghatatlanság, a kérdés, ezek a női princípium fennhatósága. De abban a pillanatban, hogy te megpróbálod Isten női személyét megragadni, megszűnik annak lenni, ezért mindig kicsúszik a megértésből, mindig rejtélybe burkolózik.
Olyan, mint azt mondani: csend van. Amíg ki nem mondtad, igaz volt, de amint kimondod, már nem igaz, pont azért mert kimondtad. Csak akkor igaz, ha nem mondod ki.
Éppen ezen rejtettsége miatt nehéz akár a Szentírásban megragadni a működését. Körülírva lehet csak megtalálni, például Isten Nevének rejtélyében, vagy amikor azt írja a Teremtés könyve, hogy "elválasztotta a felső vizeket az alsóktól". Az alsó vizeket értjük, de vajon mik azok a felső vizek? Nem válaszolom meg a kérdést ;)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!