Az baj ha én katolikus vagyok de a református hitt szerint gondolkodom?
ember képmása függjön. Ezért megparancsolta, hogy ezután Krisztus egyházá-
ban a mi vallásunkkal ellenkező ilyenféle függönyöket ne aggassanak fel, sőt in-
kább távolítsák el ezt a Krisztus egyházához és a hívő néphez méltatlan botrán-
koztatást. Ezenkívül helyeseljük Augustinusnak a véleményét is: „Ne legyen a
mi vallásunk emberi alkotások tisztelete. Mert többet érnek azoknál maguk a
művészek, akik ilyeneket készítenek: mégsem tartozunk őket tisztelni” (De vera
religione — Az igaz vallás 55)
Kérdező, jó a kérdés, gratulálok!
Az a baj a római katolikus vallással, hogy a beavatási szertartása öntudatlan csecsemő korban történik, és nem érett gondolkodás, hit-meggyőződés és választás alapján történik, ahogyan a bibliai vízkeresztség vagy bemerítés esetén illene a Biblia szerint.
A csecsemő-házasság és a csecsemő-keresztség ezek miatt érvénytelen rituálék, csak szülői vagy szervezeti-vallási érdekeket szolgálnak, nem a gyermekét, illetve Isten sem így rendelte a vízkeresztséget, hanem olyan feltételeket rendelt ehhez, amelyeket csecsemő nem tud betölteni.
A római katolikus templomok nem csak, hogy tele vannak szobrokkal, hanem eléjük térdeplőt is helyeznek a papok, hogy utaljanak a "helyes" használatra.
#7
A reformátusok szerint érvényes a gyermekkeresztség és Kálvin átkozta azokat az istenteleneket, akik meg akarták tagadni a gyermekektől ezt a szentséget.
Az baj, ha az autómat mindig csak tologatom, sosem ülök bele és nem megyek vele a saját motorjával? Kb ehhez hasonló a kérdésed. A református teológia egy prompt teológia. Könnyű kérdéseket és könnyű válaszokat ad. Emiatt sokkal könnyebb is megérteni sok tanítását. De mélyebben belemenve az derül ki, hogy a teológiájuk félremagyarázásokon, féligazságokon, gyűlöleten, dacon és rosszul szerkesztett bálványimádáson alapul.
Kutass egy kicsit! Ha egy az egyben, mindenben egyet értesz a református felfogással, akkor kövesd azt. De közben kezdj el magyarázatok után is kutatni, hogy a katolikus vallásban mi miért úgy van ahogy, első helyen annak nézz utána a teológiában és a történelemben, ami zavar benne!
Miért feszítik meg még mindig Jézust? pedig itt világosan levan írva!!!!!!!
A bálványok,
azaz Istennek, Krisztusnak és a szenteknek képmásai
1. Isten képmásai. Mivel Isten láthatatlan lélek és végtelen valóság, sem-
miféle művészettel vagy képmással nem ábrázolható ki, ezért Isten képeit a
Szentírás alapján bátran nevezhetjük merő hazugságnak. Ennélfogva nemcsak a
pogányok bálványait, hanem a keresztyének képeit is elvetjük.
2. Krisztus képmásai. Mert bár Krisztus emberi természetet öltött magára,
ezt nem azért cselekedte, hogy mintát nyújtson a szobrászoknak és a festőknek.
Nem azért jött, hogy a törvényt és a prófétákat eltörölje (Mát 5,17), a törvény és
a próféták pedig tiltják a képeket (5Móz 4,15–18; Ézs 40,18). Azt mondta, hogy
testi jelenléte nem használ az egyháznak, de megígérte, hogy Lelkével velünk
lesz (Ján 16,7). Ki hinné tehát, hogy testének árnyéka vagy képe (2Kor 5,16)
bármit is használna a hívőknek? És mivel Lelke által bennünk marad, bizonyára
Isten temploma vagyunk (1Kor 3,15). Vagy mi egyezése Isten templomának bál-
ványokkal (2Kor 6,16)?
3. A szentek képmásai. És mivel a boldog lelkek és mennyei szentek földi
életükben minden feléjük forduló tiszteletet elhárítottak, és a szobrok ellen har-
coltak (ApCsel 3,12; 14,11–18; Jel 14,7; 22,8–9), ki tartja valószínűnek azt,
hogy a mennyei szentek és angyalok kedvüket lelnék saját képmásukban, amely
előtt az emberek térdet hajtanak, fövegeiket leveszik, és a tisztelet más jeleit
nyilvánítják? Az embereket a vallásban az isteni dolgokra kell oktatni és az üd-
vösségre inteni. Evégett az Úr az evangélium prédikálását parancsolta (Márk
16,15), nem pedig a festést és az avatatlanok képek általi nevelését; sákramentu-
mokat is szerzett, de sehol sem rendelt szobrokat.
4. Az avatatlanok szentírása. Egyébként bármerre tekintsünk is, sze-
münkbe ötlenek Isten élő és igazi teremtményei, amelyek, ha kellőképpen meg-
figyeljük, sokkal hatékonyabban megindítják a szemlélőt, mint az emberek vala-
mennyi hiábavaló, mozdulatlan, erőtelen és élettelen képmása és festménye.
Ezekről igazán mondotta a próféta: Szemeik vannak, de nem látnak stb. (Zsolt
115,4–7)
5. Lactantius. Azért helyeseljük Lactantius ókori író véleményét, aki így
szólt: „Kétségtelen, hogy semmi vallás nincs ott, ahol képek vannak“ (Divina-
rum institutionum libri VII. – Isteni tanítások hét könyve 2, 22).
6. Epiphaniosz és Hieronymus. Állítjuk, hogy Epiphaniosz püspök is he-
lyesen járt el, aki mikor a templom ajtajánál olyan függönyt talált, amelyre
Krisztusnak vagy valamely szentnek képét festették, elszakította és eldobta azt.
A Szentírás tekintélyével ellenkezőnek látta ugyanis, hogy Krisztus egyházában
ember képmása függjön. Ezért megparancsolta, hogy ezután Krisztus egyházá-
ban a mi vallásunkkal ellenkező ilyenféle függönyöket ne aggassanak fel, sőt in-
kább távolítsák el ezt a Krisztus egyházához és a hívő néphez méltatlan botrán-
koztatást. Ezenkívül helyeseljük Augustinusnak a véleményét is: „Ne legyen a
mi vallásunk emberi alkotások tisztelete. Mert többet érnek azoknál maguk a
művészek, akik ilyeneket készítenek: mégsem tartozunk őket tisztelni” (De vera
religione — Az igaz vallás 55)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!