Szerintetek van annak valóságalapja,hogy igazából Szűz Mária félrelépett,és így született Jézus Krisztus ?
#10" Isten nem egy valaki, nem egy személy, de létre hozhat bármit. "
Jézus mint személyt szólította meg az Atyát, tanított imádkozni is Hozzá.
"Ugye két verebet adnak egy filléren? S Atyátok tudta nélkül egy sem esik le a földre. Nektek minden szál hajatokat számon tartják. Ne féljetek hát! Sokkal többet értek a verebeknél. Azokat, akik megvallanak engem az emberek előtt, én is megvallom majd mennyei Atyám előtt."
stb.
Igen, Jézus mint személy szólította meg az Atyát. De maradok amellett, hogy Isten nem egy valaki, nem egy személy. Isten egy személynél, egy valakinél minden tekintetben végtelenszer több, nagyobb hatalmasabb, bölcsebb, stb., stb. Egy ilyen tekintélyre azonban nincs kifejezésünk, se meghatározásunk, Isten ugyanis nem meghatározható, marad tehát az Atya elnevezés, ami talán a legjellemzőbb rá.
Jézus tudta ezt nagyon jól, tudta azt is, hogy Isten válhat nekünk személyessé, mint ahogy Őneki is személyessé vált, úgy tehát Atyának szólította és úgy is nevezte, tudva, hogy saját isteni kilétével van dolga.
"ekkora kitalációt nem szoktak mondani"
Miért is nem szoktak?
Még manapság is van ilyen. Lásd: Xenu... de sok más is.
Akkoriban ráadásul kiröhögni sem volt annyira egyszerű.
13/
Az a hatalom, bölcsesség és szeretet kimeríthetetlen forrása amelyet mi Istennek nevezünk és Atyának szólítunk, jelen van bennünk és képes arra, hogy álmunkban tudtunkra adjon valamit ami fontos számunkra. József egy angyalról álmodot, aki megmondta neki, hogy ne küldje el Mariát, aki egy fiut fog szülni. Ezt és még nagyon sok mindent végbevihet a mi mennyei Atyánk.
"A csoda csakis azé, aki hisz benne. Csak az lát, aki látni akar. Csak az hall, aki hallani akar. Csak az ért, aki érteni akar."
Müller Péter
#17
Jó magyarázat lehetne, ha nem lenne több más, ennél is egyértelműbb válasz rá a Bibliában, amit nem kenhetsz fordítói befolyásolásra.
Lk 1,34
Mária megkérdezte az angyalt: "Hogyan válik ez valóra, amikor férfit nem ismerek?"
De Máténál is ehhez hasonlót olvashatsz (ez ugye a legkorábbi evangélium), hogy József nem ismerte Máriát. Legfeljebb abban lehet vita, hogy Máriának később született-e gyermeke, mert néha felüti fejét az az eretnek elképzelés, hogy igen.
#18
Nem Máté a legkorábbi evangélium, hanem Márk, és feltehetően Máté és Lukács is használta forrásként Márk evangéliumát. Ezt csak mondom, mert ezt a tárgyi tévedést ne kövesd el többször. És innentől kezdve már lehetne azon vitatkozni, hogy vajon a Jézus után kb. 60-70 évvel íródott könyvekre mennyire volt hatással az azóta Jézus személye körül kialakult mítoszvilág, valószínűleg én kicsit megengedőbb lennék ezzel kapcsolatban, mint te. De mindegy igazából, én teljesen elfogadom, hogy ha nekem nem is, valakinek fontos része a hitének az abban való hit, hogy Jézus egy szűz méhében fogant.
Viszont számomra az,hogy Máriának később született gyereke az egyértelmű, a Biblia konkrétan ír Jézus testvéreiről. A katolikus egyház igyekszik ezt a kis bakit a Bibliában azzal kiküszöbölni, hogy ez csak metafora, meg hogy azok csak unokatestvérek, mert a görög testvér szó 86. lehetséges fordítása akár lehet unokatestvér is. Számomra ez egy picit mókásan hat, én hiszek a Bibliának, Jézusnak voltak testvérei, akiket Mária szült úgy, ahogy egy gyereket szülni szokás. Ha ettől eretnek vagyok, vállalom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!