Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Normális, hogy kicsit kimerült...

Normális, hogy kicsit kimerültnek, de feltöltöttnek érzem magam, egy félóránál hosszabb ima, elmélkedő/meditatív ima vagy meditáció után?

Figyelt kérdés

Át kell mozgatnom a testem utána, annak ellenére, hogy több testhelyzetet felvettem közben, például térdelés, törökülés, lótuszülés és a kezeim is volt, hogy széttártam, volt hogy összetettem és volt, hogy egyszerűen egymásba helyeztem őket. Valamiért feltöltődve, nyugodtan és kipihenten éreztem magam, de mégis át kellett mozognom és vissza kellett állnom a világi gondolatokhoz, hangokhoz, szépen lassan. Valamiért hasonló érzetem volt belsőleg is, mintha sokat gondolkodtam volna, pedig ennek éppen az a lényege, hogy nem gondolkodok, hanem Istenre és magamra koncentrálok, jelen vagyok és a történésekre, az ok-okozatra ráépítem még a jelenlétet, hogy ezzel az istenkapcsolatom is elmélyítsem, illetve magamat is és ezzel valamilyen szinten Istent is megismerjem mélyebben és minél közelebb kerüljek hozzá. A cél, hogy gyakorlatilag a lelkem és a szellemem egy magasabb szintre emeljem és már-már szinte elhagyjam a fizikai valóm.


Normális ez? Miért történik?



2022. márc. 21. 12:38
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
A kereszténység elítéli a szinkretizmust, hiába mentegeted magad.
2022. márc. 22. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 A kérdező kommentje:
A vallások egymásban is gyökereznek. Lásd az autentikus igazságokat. Lásd a buddhista 7 megvilágosodási ösvényt/tényezőt, a manicheus 7 szent szöveget, a keresztény 7 szentséget stb. Például a szerzetességet tekintve a keleti vallások, az esszénus judaizmus és a pithagoreánusok tanítói voltak a manicheusoknak, a manicheusok pedig a muszlimoknak és a keresztényeknek. Mind összefügg ilyen téren.
2022. márc. 22. 20:51
 13/19 A kérdező kommentje:

#11.

Ezt mondd a jezsuita atyáknak, illetve János Pál pápának, aki például szerzeteseket küldött Ázsiában és hozott is onnan, hogy egymás bölcsességeit megoszthassák egymással.


Manicheus szemszögből pedig nem elítélendő.

2022. márc. 22. 20:53
 14/19 anonim ***** válasza:

Amikor pedig – nem a zsinat tanításából kifolyóan, hanem annak félreértelmezésével – mégis szinkretista teóriák jelentek meg az Egyházban, amelyek alábecsülték Jézus Krisztus nevének kifejezett hirdetését és keverhetőnek tartották a keresztény és pogány elemeket, a Hittani Kongregáció a 2000-ben kiadott Dominus Iesus dokumentumban világosan elhatárolta ezektől a keresztény hitet.

Ellentétes ... az Egyház hitével az az állítás, hogy Jézus Krisztus kinyilatkoztatása korlátozott, befejezetlen és tökéletlen, ezért a többi vallásban jelenlévő kinyilatkoztatásból kiegészítésre szorul. ... Ezen állítás alapjában mond ellent a korábbi hittételeknek, melyek szerint Jézus Krisztusban megadatott Isten üdvözítő misztériumának teljes és tökéletes kinyilatkoztatása.

Ez világos beszéd. Az Egyház nem szinkretista. A boldog emlékű II. János Pál pápa ismételten együtt imádkozott a különböző nemkeresztény vallási vezetőkkel a világ békéjéért Assisiben, de ez nem az istenséggel kapcsolatos nézeteik elismerését jelentette, hanem annak elismerését, hogy az ő keresésük – föltételezve természetesen a jószándékot – ugyanabba az irányba mutat, mint az Egyház bizonyossága. A pápa tudta, hogy a pogány vallási vezetők megkaphatták Istentől az implicit, anonim hit kegyelmét. (Hogy biztosan megkapták-e, arról itt a földön egyikünk se alkothat ítéletet, éppen az implicit-anonim jelleg miatt.) Ezt egyesek, naiv túlbuzgóságukban, hallatlanul Biblia-ellenes gondolatnak tartják, pedig nem az. A Bibliában Ábrahám áldást kap a pogány papkirálytól, Melkizedektől, és tizedet ad neki (Ter 14,18-20); a Szentírás föltételezi, hogy az az Él Eljón, magasságbeli Isten, akinek Melkizedek kenyeret és bort áldoz, azonos azzal a Jahvéval, aki egy későbbi korban Mózesnek kimondja titokzatos nevét, a Négy Betűt (YHWH); ezt a nevet Ábrahám még nem ismerte, csak az Él Saddáj nevet (lásd Kiv 6,2-3). A monoteizmus születését történelmileg pontosan rekonstruálni nem tudjuk. Mégis, a különböző istennevek mögött meghúzódó valóság azonosítása már arról beszél, hogy a szétválasztás mellett valamilyen folytonossággal is számolnunk kell a pogányság és a mózesi szövetség között. Még élesebben jön elő ez a szemlélet Pál apostol athéni beszédében, ahol az „ismeretlen Istennek” szentelt oltárt az apostol az igaz Istenben való anonim hit jeleként értelmezi: „Nos, akit ti nem ismertek és mégis tiszteltek, azt hirdetem én nektek” (Csel 17,23).


Éppen Pál apostoltól származik azonban a már idézett mondat is: „Amit a pogányok áldoznak, azt a démonoknak áldozzák és nem Istennek” (1Kor 10,20). A pogány politeizmus hamis istenképei mögött nem az isteni valóság húzódik meg; nincs valóságfedezetük, illetőleg, ha ragaszkodunk valóságtartalmukhoz, gonosz lelkekre bukkanunk. Mint istenek hamisak, mint valóságok démonok. Ez együtt igaz azzal, hogy a pogány vallásokban becsületes keresés és fel-felcsillanó igazság is lakik. Elismerhetjük a nemkeresztény kultúrák emberi értékeit, és még mindig tiltakoznunk kell számos filozófiai és vallási tartalom ellen, amelyek ezeket a kultúrákat átjárják. Csak ez az összetett szemlélet érvényes. Minden egyoldalúság - a sommás ítélkezés is, a szinkretista nagyvonalúság is – elhibázott.


Ennek pedig következményei vannak a vallási gyakorlatra nézve is. Erika Lorenz professzor elbeszéli, hogy egy darabig a transzcendentális meditációval foglalkozott, személyes ismeretségben volt annak alapítójával, Maharishi Mahesh guruval. (Akkor a nagyvonalú nyitottság volt a divat.) Lorenz tudta, hogy a mantrák, amelyeket ismételgetnie kellett a meditáció folyamán, hindu istenek nevei, de ezzel hívő katolikus létére sem zavartatta magát, mert úgy fogta fel, hogy mindegyik az igaz Isten egyik tulajdonságának felel meg. Csakhogy a monoteizmus Istenét nem lehet a politeizmus isteneiből összerakni. Végtelen minőségi különbség van közöttük. A politeista mítosz a teremtettség szintjén marad, míg a monoteizmus Istene transzcendens, abszolút, végtelen. A professzornőnek lassan kezdett feltűnni, hogy nem jó irányban halad. Mint a zenben, itt is eljutottak egy olyan szintre, ahol paranormális jelenségeket tudtak produkálni, egyesek lebegtek. Lorenz azonban nem mágiára vágyott. Ehhez társult, hogy a guru egyre inkább keresztényellenes kijelentéseket tett. Erika Lorenz elhagyta a transzcendentális meditációt, fölfedezte Avilai Szent Teréz misztikáját, és abban kapott meg túláradóan mindent, amit a keleti meditációs technikában keresett.

2022. márc. 22. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 A kérdező kommentje:

#14.

A szinkretizmus eleve nem jelent politeizmust. Én például Allahot, JHVH-t, Istent és Ahura Mazdát egy istenségnek tekintem. A buddhizmusban pedig nincsenek ilyen jellegű tanítások. A manicheus szemlélet áll hozzám a legközelebb.


II. János Pál pápa pedig keresztény szerzeteseket küldött buddhista kolostorokba és buddhista szerzeteseket hozott keresztény kolostorokba is.


Már egy igencsak régi ikonon is együtt szerepel Mohamed, Buddha és Jézus. [link]

2022. márc. 22. 20:59
 16/19 A kérdező kommentje:
Érdemes a szerzetesség történelmére is egy pillantást vetni... A hitek egymást tanították ilyen téren is.
2022. márc. 22. 21:00
 17/19 A kérdező kommentje:
Vagy csak eleve a gyónás... Elődei már a buddhizmusban, az esszénus judaizmusban, a pithagoreánus hellenizmusban és a zoroasztrianizmusban is megjelentek, de végső mivoltjára a manicheizmusban fejlődött.
2022. márc. 22. 21:03
 18/19 anonim ***** válasza:
Olyan vagy mint egy vadkacsa.
2022. márc. 22. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:

Ez egy álkérdés.

A szerző magáról akar beszélni és dicsekedni, hogy ő mennyi mindent összeolvasott és milyen különlegesen imádkozik.

Ez nem érdekel senkit, sajnos. Ez egy kérdező oldal. Ha van kérdésed, kérdezz, és aki tud, válaszol. Ha nincs kérdésed, menj és dicsekedj az új meditációs módszereddel máshol.

2022. márc. 22. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!