Ki, hogyan értelmezi ezt a verset? Róma 6:7 "Mert a ki meghalt, felszabadult a bűn alól.". Ha a halottak bűntelenek, akkor bizonyos tanítás(ok) szerint, miért kerülnek a pokolba? Lehet, hogy a sokakban félelmet keltő tüzes pokol nem is létezik?
Érdemes több oldalról megvizsgálni, hogy mennyi minden szól a pokol létezése ellen:
1. A fenti Bibliavers
2. Ha van pokol, valakinek meg kellett teremtenie. Ki, és mikor?
3. Ádám és Éva már csak igen nagyot vétkezett Isten ellen, mégsem lehet
olvasni a Bibliában sehol, hogy Isten pokolra juttatta volna őket.
4. A teremtés csúcspontja az ember megteremtése volt, azóta nem teremtett
Isten a Biblia szerint. Viszont a teremtésművéről igen részletesen
beszámol. Épp a pokolról ne tette volna?
A bűn zsoldja a halál, amit mindig követ a pokol (Jel 6,8). A pokol (héberül seol, görögül hádész) nem feltétlenül a rettenetes kínok hazája, de lehet akár az is. (Lk 16,23). A legtöbb ember esetében ez úgyszólván csak egyfajta alvás, halvány, ritka kommunikációval és reménytelen csüggedéssel. (Iz 14,9)
A hagyományos katolikus teológia szerint a pokolnak különböző szintjei, különböző mélységei vannak. A legfelső szint úgymond a pokol előcsarnoka, a pokol tornáca, latinul limbus, ahová az ószövetségi igazak (limbus patrum) és az ártatlan kisdedek (limbus puerorum) kerültek, s ahol úgyszólván semmi szenvedés sincs. Krisztus halálakor, ahogy az apostoli hitvallás mondja maga is "alászállt a poklokra", de értelemszerűen nem a szenvedéses mélységekbe, hanem az enyhébb szintekre, s jóhírt vitt az ott sínylődő foglyoknak (1Pét 3,19).
Aki meghalt, a leélt életében elkövetett bűneit megfizette. (Halálraítélteket miért végzik ki?...) Nem szenved tovább. A halottak semmit sem tudnak!
"A Szentírás szerint a halottak „semmit sem tudnak”, és a halál a teljes tétlenség állapota (Pr 9:5, 10; Zs 146:4). Akik meghalnak, „a halál porába” mennek (Zs 22:15), és ’tehetetlenné’ válnak (Pl 2:18; Ézs 26:14). A halálban nem emlegetik Istent, és nem is dicsérik őt (Zs 6:5; Ézs 38:18, 19). Mind a Héber Iratokban, mind a Görög Iratokban a halált az alváshoz hasonlítják, ami egy nagyon helytálló szemléltetés, nem csupán azért, mert a halottak öntudatlanok, hanem azért is, mert a feltámadás által „felébredhetnek” (Zs 13:3; Jn 11:11–14). A feltámasztott Jézusról az olvasható, hogy ő a „zsengéje azoknak, akik halálalvásba merültek” (1Ko 15:20, 21; lásd: HÁDESZ; SEOL).
A pokol tanítása nem bibliai tanítás!! Ez a 3. században került be a kereszténységbe, sajnálatos módon.
"MILLIÓK azt tanulták vallásukban, hogy a pokol az örök gyötrelem helye. Az Encyclopædia Britannica szerint „A római katolikus egyház azt tanítja, hogy a pokol . . . örökké tartó: s a pokol szenvedései soha nem érnek véget”. Ezt a katolikus tant — folytatja az Encyclopædia — „tartja még mindig sok konzervatív protestáns csoport”. A hinduk, a buddhisták és a mohamedánok szintén azt tanítják, hogy a pokol a gyötrelem helye. Így nem csoda, ha azok, akik ezt tanulták, nem szívesen beszélnek róla."
"Nyomban felvetődik a kérdés: Vajon a Mindenható Isten teremtette ezt a gyötrelemhelyet? Nézzük, hogyan nyilatkozott Isten, amikor az izraeliták a környező népek szokása szerint elkezdték tűzben megégetni gyermekeiket? Szent Szavában Isten kijelentette: „Felépítették a Tófet magaslatait, a mely a Ben-Hinnom völgyében van, hogy megégessék fiaikat és leányaikat tűzben, a mit nem parancsoltam, és a mi gondolatomban sem volt” (Jeremiás 7:31, Károli)."
Tudod, hogy mit jelent az idézett ige előtt a 6.7-es szám? Azt, hogy ebben a fejezetben van 6 ige előtte és még 5 fejezet. Miért nem olvasod el?
Róma 6,3 Avagy nem tudjátok-é, hogy a kik megkeresztelkedtünk Krisztus [Gal. 3,27. Kol. 2,12.] Jézusba, az ő halálába keresztelkedtünk meg?
6,4 Eltemettettünk azért ő vele együtt a keresztség által a halálba: [Kol. 2,12.] hogy miképen feltámasztatott Krisztus a halálból az Atyának dicsősége által, azonképen mi is új életben [Eféz. 4,22-24.] járjunk.
6,5 Mert ha az ő halálának hasonlatossága szerint vele egygyé lettünk, bizonyára feltámadásáé szerint is azok leszünk. [rész 8,11.]
6,6 Tudván azt, hogy a mi ó [Gal. 5,24.] emberünk ő vele megfeszíttetett, hogy megerőtelenüljön a bűnnek teste, hogy ezután ne szolgáljunk a bűnnek:
Jézus is erről beszél:
3,3 Felele Jézus és monda néki: Bizony, bizony mondom néked: ha valaki újonnan [Tit. 3,5. Mát. 18,3.] nem születik, nem láthatja az Isten országát.
3,4 Monda néki Nikodémus: Mimódon születhetik az ember, ha vén? Vajjon bemehet-é az ő anyjának méhébe másodszor, és születhetik-é?
3,5 Felele Jézus: Bizony, bizony mondom néked: Ha valaki nem születik víztől és Lélektől, nem mehet be az Isten országába.
3,6 A mi testtől született, test az; és a mi Lélektől született, lélek az.
Szóval ez az ige az újjászületett hívőkről szól. És szellemi halálról és újjászületésről beszél Pál
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!