Nálat*k mi a különbség a tisztelet és az imádat között?
(Használj Google fordítót ami kicsit segít ha nem tudsz angolul)
Még mindig nem tudnék Jézus Krisztus helyett mást követni/tisztelni. Mint az aranyborjú jelenet, vagy pedig amikor Péter megérkezett, Kornéliusz eléje sietett és a lábához borult, hogy hódoljon neki. 26De Péter fölemelte. „Állj fel – mondta –, hisz én is csak ember vagyok.
Vagy pedig Apcsel 14:15 „Miért tesztek ilyet? Nem vagyunk mi istenek, hanem ugyanolyan emberek, mint ti! Azért jöttünk, hogy hirdessük nektek az örömhírt, és hogy ezektől az értelmetlen dolgoktól az élő Istenhez forduljatok. Mert ő teremtette az eget, a Földet, a tengert és mindent, ami bennük van.
Ez a kijelentés/kíváncsiság stb... Még mindig nem gonosz! Ennyi erővel, az is gonosz lenne ha valaki megcáfolja azt, hogy szombatot kell tartani a keresztényeknek és nem vasárnapot. Vagy pedig az is gonosz lenne ha azt mondanám hogy a Jelenések Könyvét senki sem érti meg. Aki azt mondja, hogy érti, az vagy tudatlan, vagy hazug.
Ha egy emberhez közelítesz imádattal, akkor a legfelsőbb fokon magasztalod érzelmileg és feltétel nélkül.
Hát akkor húzd ki magad, hogy a saját szemedben mennyivel jobb vagy másoknál és pacsizz a segeddel örömödben.
Hidd el, hogy ez a viselkedés gonoszabb, amit te itt előadsz, mint az, hogy valaki mást is megkérjen a kérése tolmacsolásáért Isten felé.
Az ember nagyon sok dolgot tisztelhet és jó esetben tisztel is. Az imádat valójában a legmagasabb csak Istennek kijáró tisztelet. Pontosan úgy, ahogy a szeretet esetében is van, sok mindenkit szeretünk és szeretnünk is kell, de Istent kell a legjobban.
A Bibliában a görög imádni (proszküneó) szó egy az egyben megegyezik a hódolni szóval, tehát nincs rá külön szó. Ilyenformán a Bibliában a proszküneó nem csak az Istennek jár, például Jézus egyik példabeszédében a szolga is leborul (proszküneó) a királya előtt. Az imádat és a hódolat között pusztán intenzitásbeli különbség van. Imádni annyit tesz, mint legmélyebben hódolni.
Amikor János leborul (proszküneó) az angyal előtt, vagy Kornéliusz Péter előtt, valójában nem akarták őket a mai értelemben imádni, nem nézték őket Istennek, ennyire hülyék nem lehettek, pusztán csak nagy megilletődöttségükben így akarták kifejezni mély hódolatukat. Pétert és az angyalt azonban már ez is zavarja, mert már nagyon is hasonlított a csak Istennek kijáró hódolathoz.
Látható, hogy az imádat fogalma valójában csak egy szuperlativus, egy felsőfok, önmagában nem is ragadható meg a jelentése. Akit imádunk azt valójában legjobban tiszteljük, leginkább szeretjük, és a legmélyebb hódolatunkban részesül.
Az jó ha csak Istent imádod és őt tiszteled a legjobban, de ha nem tiszteled a szüleidet, nem tiszteled embertársaidat, s főleg nem tiszteled Isten embereit, még Jézus anyját se, akkor olyan nagy keresztény szerintem nem lehetsz.
Jézus egyik példabeszédében a szolga is leborul (proszküneó) a királya előtt: vagyis akkor én is tisztelhetem a himnuszt és a hazát, akárhol lakok?
még Jézus anyját se... akkor Istenanya Biblikus? Mert sokat szerint nem. Jézus, a testet öltött Isten. Isten lejött a földre és ember lett. Akkor az Istenanyja valóban Biblikus? Mert még mindig sokak szerint nem.
@ "vagyis akkor én is tisztelhetem a himnuszt és a hazát, akárhol lakok?"
Természetesen. Miért ne tisztelhetné az ember a hazáját és annak jelvényeit?
@ "akkor Istenanya Biblikus? Mert sokat szerint nem. Jézus, a testet öltött Isten. Isten lejött a földre és ember lett."
Ha Jézus valóban Isten, és ha Mária valóban Jézus anyja, akkor teljesen logikusan Mária Isten anyja, de természetesen nem abban az értelemben, hogy Jézus istensége tőle származna. Mária anyja lett a teremtőjének. Ez a katolikus tanítás és teljesen biblikus.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!