Keresztény szempontból a Korán is egy apokrif iratnak minősül?
Nem csak "keresztény szempontból"
Isten egy levelet íratott az embereknek, származástól függetlenül.
Más könyvet nem íratott.
"Nem csak "keresztény szempontból"
Isten egy levelet íratott az embereknek, származástól függetlenül.
Más könyvet nem íratott."
Most azért emeltem ki hogy keresztényi szempontból, mert pl ateistaként vagy buddhistaként eleve nem értelmezhető az apokrif irat fogalma, hisz számukra eleve nem isteni ihletésű egyik bibliai könyv sem.
#2 #3 (Kerdezo) en is kiemelem ha nem gond:
"egy levelet íratott"
"Más könyvet nem íratott"
a Bibliaban sok konyv van es sok level
igy erdekesek ezek az allitasok :)
Így is mondhatjuk bár nem hiszem, hogy ez lenne a korrekt minősístés a Koránra.
Az apokrifek a bibliai könyvekhez hasonló zsidó és keresztény iratok, melyeket szerzőjük ugyanolyan isteni kinyilatkoztatásnak tulajdonított, de ennek ellenére nem szerepelnek a mai Biblia könyvei között. Ennek a nagy része igaz a Koránra, vagyis bizonyos szemszögből nézve tekinthető a Korán apokrif iratnak vagy pszeudoepigrafának.
Ugyan akkor a Korán jóval a Bibliai kánon összeállítása után iródott, ráadásul sem nem zsidó sem nem keresztény irat, vagyis ha innen nézzük még csak apokrif iratnak se lehet nevezni.
"a Bibliaban sok konyv van es sok level
igy erdekesek ezek az allitasok :)"
Szerintem mindenki értette, hogy a könyv szó alatt most a Bibliát értette. Szövegkörnyezetből is kiderül ;)
Keresztény szempontból nem. Mivel az apokrif iratok fogalma - a keresztény szóhasználatban - ókeresztény, illetve zsidó iratokat jelent a keletkezést tekintve. A Korán meg se nem zsidó, se nem ókeresztény irat. Ha én írok most egy "szent" szöveget, az sem lesz apokrif, mert nem vagyok ókeresztény.
A Korán keresztény szempontból az iszlám írásos forrása, ugyanúgy ahogy a Védák is egy másik vallás összegyűjtött műve, és ez sem apokrif.
Lehet, hogy mégis. Karl Ohlig (aki a The Hidden Origins of Islam c. könyv írója), valamint Christoph Luxenberg (aki a The Syro-Aramaic Reading of the Koran c. könyv írója) szerint a Mohamed az nem egy név, hanem egy titulus, azt jelenti "az áldott" és szír-arámi vagy nabateai arámi olvasatban a Názáreti Jézus titulusa.
Mivel a Korán klasszikus arab nyelven íródott amit a nabateai arámi ábécé betűivel írtak, és mert egy abban a térségben rengeteg eretnek keresztény szekta volt abban a korban (miafiziták, ariánusok, gnosztikusok, nesztoriánusok) nem egy légből kapott hipotézis azt állítani, hogy a Korán eredetileg egy (eretnek) keresztény irat volt. Ezen állítást az is erősíti, hogy a Koránban több olyan állítás is szerepel Jézussal kapcsolatban, amik a jóval korábbi apokrif és gnosztikus evangéliumokban is szerepelnek.
Maga a Mohamed szó csak 5 alkalommal fordul elő, viszont Jézust rengeteg alkalommal említi a Korán. Minden amit ma a muszlimok hisznek (és amit az iszlám vallás tanít Mohamedről) az olyan forrásokon alapulnak amik a 9. században íródtak, vagyis kb. 200 évvel a Korán után.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!