Elkárhoznál azért, hogy mások a mennyországba juthassanak? A Biblibán van, aki feláldozta magát?
A kèrdès a keresztènyek szeretet-jutalom elvrendszerènek álságos mivoltára utal.
Jó kèrdès.
Júdás szeretetből kárhozott el,mert meg volt írva jèzus halála.
Elkárhozni? Ez milyen kifejezés?
De nézzük a másokért való önfeláldozó szeretetet. Jézus azt mondta, hogy a Tanitványainak kötelességük a testvéreikért meghalni, mivel Jézus követve ezt a mintát hagyta. Ez pedig minden keresztényre vonatkozik, aki kereszténynek vallja magát, és Jézus parancsa, és tanitása szerint él.
(János 15:13) 13 Nincs annál nagyobb szeretet, mint amikor valaki az életét adja a barátaiért.
(1János 3:16) 16 Mivel ő odaadta értünk az életét, megértettük, hogy mit jelent a szeretet, így nekünk is kötelességünk odaadni az életünket a testvéreinkért.
S ez nem a nacionalista szellemben vivott háborúkra értendő, amikor a katonák a hazájukért haltak meg. Sajnos a kettőt összekeverik.
Egyébként pedig egy ember nem válthatja meg sem a testvérét, sem a rokonait. Erre csak Jézus halála, és annak értéke a megfelelő.
Tökéletlen ember nem tud tökéletes áldozatot bemutatni.
Igen de semelyik keresztyèn nem áldozná fel magát ha nincs ott a mennyország vagy üdvözölès igèrete.
Ez csak üzlet.
5-ösnek igaza van, jó kérdés
A mahájána buddhizmusban a bodhiszattvák nem távoznak a Nirvánába addig, amíg van a világban szenvedő lény, tehát tulajdonképpen feláldozzák magukat mások üdvéért. Persze ez nem "öröklétre" szóló áldozat, csak a létező világ fennállásának idejére. De a mi szemszögünkből, ez gyakorlatilag azonos azzal, hogy "örökké".
A kereszténységgel pontosabb lenne a párhuzam, ha úgy fogalmaznánk, hogy pokolra ítélnéd-e magad addig, amíg létezik olyan ember, aki nem üdvözült.
"Elkárhoznál azért, hogy mások a mennyországba juthassanak? A Biblibán van, aki feláldozta magát?"
Egy kereszténynek, így nekem is ez értelmetlen kérdés. Az önfeláldozás és az elkárhozás a Bibliában két külön fogalom. Az egyik a fizikai, átmeneti halál, másik az örök halál, a kárhozat. Isten, az abszolút jó nem hozna ilyen paradox feltételt.
De tegyük fel, h így lenne, akkor az igaz keresztény bizony elkárhozna a másikért
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!