Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Jézus Krisztus "az én testem,...

Jézus Krisztus "az én testem, az én vérem..." mondása mit jelent? Jöhet hosszú magyarázat is, mert nem értem.

Figyelt kérdés

2020. júl. 18. 05:11
1 2
 1/20 uyscuti ***** válasza:
56%

Kedves Kérdező !

Talán arra gondolsz , amit a Máté evangélium 26. fejezetében mond Jézus. Miután a tanítványaival megtartották a Pászkát vett egy kenyeret , az ott lévő pászka kenyérből és ekkor mondta arról a kenyérről a Károli fordítás szerint, hogy ,,Ez az én testem ". Utána fogta a vörösboros poharat és azt mondta a borról , hogy ,,Ez az én vérem." Tulajdonképpen azt mondta , hogy a pászka kenyér a bűntelen testének a jelképe , amit áldozatul ad , a vörösbor pedig a vérét jelképezi , amit kiont a bűnök bocsánatára.

2020. júl. 18. 05:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 A kérdező kommentje:

Kedves Válaszoló!

Köszi! Akkor ez csak a Károli fordításban van így?

2020. júl. 18. 05:46
 3/20 uyscuti ***** válasza:
49%
Természetesen nem. Amit Jézus mondott , annak fordításoktól függetlenül ugyanaz az értelme. A Katolikus fordítás is így adja vissza. Viszont vannak fordítások amelyek némileg világosabban fogalmaznak ( ami alatt azt értem , hogy ne gondolja azt az olvasó a kenyérről , hogy az átlényegült Jézus testévé , a borról pedig , hogy a vérévé.) James Moffatt féle fordítás : ,, ez jelenti az én testemet" , ,, ez jelenti az én véremet " , vagy a Lefevre féle fordítás azt írja , hogy ,, ez jelképezi ....".
2020. júl. 18. 07:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:
49%

Pontosan azt jelenti, amit Jézus mondott. Valami isteni csoda által a kenyér átlényegült Krisztus testévé, a bor pedig az Ő szent vérévé. Ha megnézed az eredeti görög szöveget:

[link]


ott pontosan az áll. Vannak sokan, akik hozzátesznek a Szentíráshoz és olyan szavakat írnak bele, amik ott sosem szerepeltek, pl "jelképezi", viszont az ilyen tett súlyosan Isten ellen való.


A kérdés az, hogy Krisztusnak hiszel, vagy a Szentírást meghamisító betoldóknak.

2020. júl. 18. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:
20%

(János 6:51) . . .. És bizony a kenyér a testem, melyet azért adok, hogy a világ élhessen.”

Jézus hallgatói közül sokan nem értették, hogy milyen értelemben használja a „kenyér” és a „test” szavakat. A szó szerinti kenyér napról napra táplálta a zsidókat, ahogyan a manna is az izraelitákat 40 éven át a pusztában, de senkinek sem adott örök életet.Jézus áldozata viszont ezt az óriási jutalmat teszi lehetővé azoknak, akik hisznek benne.

Ez az áldozat az emberiséget, tökéletes emberi élete feláldozásából fakadó áldásoktól nem fosztja meg.

2020. júl. 18. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:
47%

(János 6:55) 55 Mert a testem igazi étel és a vérem igazi ital.

Itt nem szószerint érti ezt, mert az egyenlő lenne a kannibalizmussal.

Arra utal, hogy aki örök életet szeretne kapni, annak hinnie kell az áldozatában. Ugyanis fel fogja áldozni a tökéletes testét, és vérét fogja adni az emberekért. Csak Jézus vérének alapján történő bűnbocsánat által élhetünk örökké.

2020. júl. 18. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:
49%

A kovásztalan kenyér Jézus emberi testének találó jelképe, mivel ő ’lojális, ártatlan, szeplőtelen, a bűnösöktől elkülönített’ volt. A kenyérből való fogyasztás azt jelenti, hogy az a személy hisz Jézus áldozatának érdemében és elfogadja azt a maga javára.

(Máté 26:27, 28) . . .„Igyatok belőle mindnyájan, 28 mert ez jelképezi a véremet, »a szövetség vérét«, amely ki lesz ontva azért, hogy sokak bűnét megbocsássák.

A mi váltság általi szabadításunk és a „vétségeink megbocsátása” az ő vére révén van.

Azonban ekkor, többről volt szó. Ugyan is amikor Jézus a tanitványaival elfogyasztották a pászka bárányt, utána történt, amikor már Júdás is eltávozott, hogy szövetséget kötött a Tanitványai némelyikével, a királyságára.

(Máté 26:26) 26 Amint folytatták az evést, Jézus vett egy kenyeret, és miután áldást mondott, megtörte,. . .

Ez azt jelenti, hogy nem mindenki fogyasztott akkor, csak akik jelen voltak. Ezért mondja Pál, hogy mikor valaki Jézus halálának megemlékezését tartja, az vizsgálja meg, hogy valóban meghivást kapott a papi, és királyi tisztségre, mert aki nem, és úgy eszik az itéletet eszik.

(1Korintusz 11:27) 27 Tehát aki méltatlanul eszi a kenyeret vagy iszik az Úr poharából, semmibe veszi az Úr testét és vérét.

2020. júl. 18. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 uyscuti ***** válasza:
40%
Ha követnénk a négyes válasz gondolatmenetét , akkor az eredeti görög szöveg szerint Jézus ajtóvá is átváltozott ( János 10:9 ) , valamiféle út lett belőle (János 14:6), később pedig szőlővé változott ( János 15: 1). Egyetértek azzal , hogy nem helyes a Szentírásba belemagyarázni olyat , amit nem gondolt az adott bibliai szereplő. Többen azért hagytak fel Jézus követésével , mert szó szerint vették és így nem értették pontosan amit pl. a János 6:53-57-ben mondott.
2020. júl. 18. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen mindenkinek! Azt nem állítom, hogy most már értem, de köszi!
2020. júl. 18. 13:39
 10/20 anonim ***** válasza:
30%

#8

Ha nem vennéd észre, akkor a felsorolt esetekben pont fordítva történik. Talán korábban is már ezért illesztettél bele olyan szót, ami sose volt az eredeti görög szövegben (mint linkeltem is az eredeti szöveget), meghamisítva ezzel Isten szavát.


Az általad sorolt esetekben Jézus önmagát hasonlítja a szőlőtőhöz, a kapuhoz, stb... Amennyiben itt is így lenne, talán igazad is lehetne. Ellenben itt másként van. A kenyértöréskor nem azt mondja Jézus, hogy én vagyok a kenyér, hanem azt mondja nemes egyszerűséggel, hogy ez a kenyér az én testem.


#9

Kedves kérdező, ha bizonytalan vagy egy ilyen nehéz kérdésben, akkor ne az itt hozzászólókra hallgass, ne is rám, hanem olvasd el, mit gondoltak erről az őskeresztények, akiket még az apostolok tanítottak, s nem modern tévtanítók.


Nézzünk néhány ilyen őskeresztényt, akik nem önjelölt prédikátorok és tévtanítók voltak, hanem apostolok által rendelt püspökök és a kereszténység igaz tanítói.


"Távol tartják magukat az imádságtól és eukharisztiától, mert nem vallják, hogy az eukharisztia Megváltónk Jézus Krisztus bűneinkért szenvedett teste, melyet az Atya jóságában feltámasztott."

(Antiókhiai Szent Ignác)


" Ezeket mi nem úgy vesszük, mint közönséges kenyeret vagy közönséges italt, hanem mint a megtestesült Jézus Krisztus, Megváltónk az Isten Igéje által a mi üdvösségünkért felvett testet és vért, az ő hálaadó imájával megáldott táplálékot, amiből vérünk és testünk az átváltozás értelmében táplálkozik, és azt tanultuk, hogy a megtestesült Jézusnak teste és vére ez."

(Szent Jusztinosz)


Vagy egy picit későbbről:


"vette a kenyeret, szétosztotta tanítványainak, testévé tette, amikor azt mondotta: "ez az én testem" (Lk 22,19), vagyis testem alakja. Nem lett volna ugyanis alakja, ha a valóságos teste nem lett volna. Egyébként üres valami lenne, a képzelet szülötte, ami nem tudna alakot ölteni. Vagy ha azért alakított magának kenyérből testet, mert nem volt valóságos teste, akkor tehát a kenyeret kellett értünk adnia."

(Tertullianus)

2020. júl. 18. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!