Isten megbocsájta a bűnömet, ha látja hogy tényleg megbántam?
Csak 1 nagy bűnt követtem el eddigi életem során, amit nagyon bánok. Menjek el gyónni?
Sokáig azt hittem, hogy azért nem jön össze nekem semmi, mert Isten nem akarja a hazugságom miatt... Lehetséges az, hogy pont Ő idézőlejesen megátkozott volna emiatt? Talán azt akarja hogy bűnhődjek?
Már nagyon megbántam...
Példázattal válaszolok. Az elsô rész a lényegesebb, csakis a szívbôl megbánás ami jó, a hazugság is megbocsátható, akkor is ha te nyerészkedtél a hazugság miatt. (De ezt jobb nemcsak az Úrral, hanem az illetôvel is tisztázni. Ha az illetô nem, de ha te tiszta szívbôl megbántad, Isten miképpen ne bocsátaná meg? Hisz Minden ember több "tucat" bûnt elkövet napi szinten.
Máté 18:21-35
Ekkor hozzámenvén Péter, monda: Uram, hányszor lehet az én atyámfiának ellenem vétkezni, és néki megbocsátanom? még hétszer is? Monda néki Jézus: Nem mondom néked, hogy még hétszer is, hanem még hetvenhétszer is. Annakokáért hasonlatos a mennyeknek országa a királyhoz, a ki számot akar vala vetni az ő szolgáival. Mikor pedig számot kezde vetni, hozának eléje egyet, a ki tízezer tálentommal vala adós. Nem tudván pedig fizetni, parancsolá annak ura, hogy adják el azt, és a feleségét és gyermekeit, és mindenét, a mije vala, és fizessenek. Leborulván azért a szolga előtte, könyörög vala néki, mondván: Uram, légy türelemmel hozzám, és mindent megfizetek néked. Az úr pedig megszánván azt a szolgát, elbocsátá őt, és az adósságot is elengedé néki. Kimenvén pedig az a szolga, találkozék egygyel az ő szolgatársai közül, a ki száz dénárral vala néki adós; és megragadván azt, fojtogatja vala, mondván: Fizesd meg nékem, a mivel tartozol. Leborulván azért az ő szolgatársa az ő lábai elé, könyörög vala néki, mondván: Légy türelemmel hozzám, és mindent megfizetek néked. De ő nem akará; hanem elmenvén, börtönbe veté őt, mígnem megfizeti, a mivel tartozik. Látván pedig az ő szolgatársai, a mik történtek vala, felettébb megszomorodának; és elmenvén, mindent megjelentének az ő uroknak, a mik történtek vala. Akkor előhivatván őt az ő ura, monda néki: Gonosz szolga, minden adósságodat elengedtem néked, mivelhogy könyörögtél nékem: Nem kellett volna-é néked is könyörülnöd a te szolgatársadon, a miképen én is könyörültem te rajtad? És megharagudván az ő ura, átadta őt a hóhérok kezébe, mígnem megfizeti mind, a mivel tartozik. Ekképen cselekszik az én mennyei Atyám is veletek, ha szivetekből meg nem bocsátjátok, kiki az ő atyjafiának, az ő vétkeiket.
Nézzük mit mond a Teremtő erről:
(Lukács 13:3) . . .de ha nem bánjátok meg bűneiteket, mindannyian ugyanúgy meghaltok.
(Cselekedetek 2:38) . . .: „Bánjátok meg bűneiteket, és valamennyien keresztelkedjetek meg Jézus Krisztus nevében, hogy bűneitek megbocsátást nyerjenek,. . .
Mi kell az igazi megbánáshoz?
A megbánásban az elmének is, és a szívnek is szerepe van. Aki megbánást tanúsít, annak el kell ismernie, hogy helytelen úton járt vagy egy tette helytelen volt, ez pedig megkívánja, hogy azt is belássa, hogy Isten irányadó mértéke és akarata igazságos.
A megbánást tanúsító személynek fel kell ismernie, hogy Isten ellen vétkezett, A megbánáshoz tehát az embernek először is fogékony szívűnek kell lennie, hogy meghallja a feddést, illetve felfogja, hogy hibázott.
Isten szerinti szomorúság, mely nem a világ szomorúsága:
Akiben a világ szomorúsága van, az a bűn kellemetlen következményei miatt kesereg, nem a bűn miatt, és nem amiatt, hogy gyalázatot hoz Isten nevére
A megbánás azt jelzi, hogy egy ember felhagy a helytelen útjával, teljesen elutasítja azt, és elhatározza, hogy a jó úton fog járni. Ha őszinte megbánásról van szó, akkor azt ’megtérés’ fogja követni
A megtérés nem pusztán egy magatartás vagy szóbeli megnyilvánulás; „megbánáshoz illő cselekedeteket” foglal magában
A megtéréssel az ember Isten kegyét keresi azáltal, hogy ’hallgat Isten szavára’, mely a Bibliában van, ’éleslátással tekinti Isten igaz voltát’, amint jobban megérti és egyre inkább értékeli az ő útjait és akaratát, megtartja és ’megcselekszi’ a parancsolatait
A bűn nem létezik, a világ te vagy. Amit teszel a világgal, az olyan mint ha magaddal tennéd. Amit másokkal tettél, előbb utóbb veled is megtörténik. Ez a sorsunk, karmánk. Ha azt szeretnénk, hogy jó sorsunk legyen jóvá kell tenni a hibáinkat, más szóval jó karmát kell teremtenünk.
A sors és a karma célja nem a büntetés, hanem a tanítás, a tudatosságra való nevelés. Nincs értelme a bűntudatnak, a megértés, a tisztánlátás (őszinteség) és a rend (tisztelet) a lényeg. Vagyis egyszóval a szeretet a lényeg. Hogy szeresd önmagad és a világot, találd meg a boldogságot itt a jelenben.
A halál nem a pokolról és a mennyországról szól, hanem hogy rájöjj mi az igazság. Rájöjj, hogy mi az értelme az életeidnek, hogy működik a világ. A halál lényege, hogy tudatosságra ébredj. Hogy rájöjj nem a világot kell megváltoztatni, hanem magadból kell kigyomlálni a téves felfogásokat. Akkor lesz értelme az életednek, ha sikerül tudatosan alakítani a következő életedet. És nem hagyod, hogy a tévképzeteid irányítsanak, és a félelmeid szabják meg a következő életedet.
A cél hogy ne elszenvedőjévé válj az életednek, hanem tudatos alakítójává. Mint ahogy Jézus is mondta én vagyok az út, az igazság és az élet. Ne csak járd az életutad, hanem az út is te legyél a tudatosság által. Az igazságot az őszinteség teremti meg. Ha megvan a tudatosság és az őszinteség, akkor ez az anyagi világ fölé fog téged emelni, mindenhatóvá válsz.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!