Miért gondolják azt bizonyos felekezetek, hogy Isten végleg elvetette a zsidóságot?
#20
Tehát gondolod, hogy Krisztus annyira korlátolt, hogy képtelen lenne visszatérni, ha az ENSZ nem hozza létre a modern Izraelt? Milyen egy korlátolt "istenben" hiszel te?
Gyakorlatioag vágjunk a közepébe:
"Nincs nemzeti hovatartozás alapján való üdvösség."
Ezt állitják a történelmi egyházak a maguk majdnem 2000 éves antijudaizmusával. :)
Az mellett sem kellene olyan könnyen elmenni, hogy még a linkelt oldal tanulmánya is emliti (mely oldalt én is szoktam olvasni egyébként), hogy az első egyházatyák és az apostoli atyák sem allegórizálták az Izraelre vonatkozó próféciákat hanem szó szerinti beteljesedését várták. Ennek bizonyitéka az Apcselben: 1:6 Mikor azért azok egybegyűltek, megkérdék őt, mondván: Uram, avagy nem ez időben állítod-e helyre az országot Izraelnek?
1.: Izrael országának a helyreállitása mögött Isten áll és csak másodsorban politika.
2.: Jézus a kitérő válaszában semmilyen helyreigazitást vagy cáfolatot nem mondott. Ellenben két fontos dolgot emlit: "korszakok" és "alkalmas idők" ... Jelenleg az egyház és a kegyelem korszaka van, majd ha ennek vége akkor fog jönni az "alkalmas idő" Izrael szellemi helyreállitása aktuálissá válik.
3.: Az apostolok királyság helyreállitásáról érdeklődtek, azaz a Messiásra vonatkozó politikai próféciák beteljesedését várták. Amik az 1000 éves királyságra vonatkoznak.
Mindezt Jézus kijelentéseinek a fényében várták, hogy "elvétetik tőlük Isten országa".
"Nincs nemzeti hovatartozás alapján való üdvösség."
Ezt meg Pál mondta:
Róm 11:28 de a választásra nézve szerelmetesek az atyákért.
Isten a "kiválasztás" miatt továbbra is "szereti" a zsidókat. Vagyis genetikailag és etnikailag is érvényben van a kiválasztás. Érvényben vannak az Ábrahámnak adott igéretek és az atyáknak adott igéretek. Érvényben van a Jákobnak adott prófétikus név beteljesedése. "Isten harcosa". "Mert küzdöttél Istennel és emberekkel és győztél..." Kollektiven mint nemzet fog üdvözülni az újszövetségbe lépve. Azért mert nem vonja vissza soha Isten az igéreteit. A Bibliában szereplő összes szövetség érvényben van, és mindegyik egymásra épül.
Sziasztok,
Kérdező, én úgy gondolom, hogy értelmes és keresztényhez méltó stílusban kommunikáltam, és nem adtam okot arra, hogy ilyen bunkó és lenéző stílusban válaszolj. Azt, hogy mégis ezt tetted téged minősít. Próbáltam egy felekezet független teológiai társaság által nagyon szépen kifejtett írást a figyelmedbe ajánlani ami kellő részletességgel bemutatja ezt a kérdést, de te ezt félresöpörted, figyelemre sem méltattad, és csak hajtod a meggyőződésed.
Sajnos én is átestem éppen ezzel a témával kapcsolatosan ezen közel 30 évvel ezelőtt, akkor református teológiára készülő friss és lelkes fiatalként, ez a rendszerváltás előtt volt még és emlékszem milyen nagy hatással voltak rám az evangéliumi kiadó ezzel kapcsolatos könyvei.
Számomra nyilvánvaló, hogy a témában való tájékozatlanságod ennek a stílusnak az oka, ezért még egyszer javaslom, olvass utána kicsit alaposabban a kérdésnek. Nekem sokat segítettek a teológiai tanulmányaim amikor is eredeti görög nyelveken olvastam a Római levél ide vonatkozó részeit, és világossá vált előttem a kérdés.
Remélem megfogadod tanácsom és elolvasod a figyelmedbe ajánlott írást is.
Üdvözlettel: Péter
Sziasztok,
Kedves ma 11:47-kor hozzászóló, sajnos a vitáig sem jutottunk el... :-(
Üdv. Péter
Engem a linkelt oldal végső konklúziójának sarkalatos pontja aggaszt. Ugyanis nemcsak bemutatja a kérdést hanem állást is foglal benne. Azt pedig nem az apostoli atyák értelmezésének a mentén teszi hanem jóval későbbi antijúdaista teológiák mentén:
"Istennek egy örök szövetsége, egy népe van, amely mindig is az egyház volt. Ide vehetjük a 4.) pontot, mert szoros kapcsolatban van az előzővel, hogy mindez az üdvösség szempontjából azt jelenti, hogy pogányok és zsidók egyedül hit által kapcsolódtak-kapcsolódhattak az Egyházhoz."
Ez az apostoli atyák után nem egy újjabb megvilágosodás hanem eltávolodás az apostoli tanitástól. Megtagadása a zsidóság mint etnikum, újszövetségi üdvtörténetének. Nem is Izrael megtérését tagadja, mert azt nyitvahagyja.
Viszont az apostolok nem vitatták el a zsidó etnikumnak adott több száz prófécia szó szerinti beteljesedését amely a kiválasztott népnek nemzeti hovatartozása alapján Isten szuverén választása (döntése) miatt szintén kegyelemből lesz.
Az ószövetségi Izraelt egyháznak tekinteni újszövetségi értelemben erősen bibliaellenes. Az egyház újjászületett hivők közössége. Keresztelő Jánosig nem létezett egyház, mert nem volt se újjászületés se Szentlélek általánosan minden hivőben hanem csak a prófétákon, nem volt jelen a Földön Krisztus teste. Az egyház pünkösdkor született, Izrael viszont Ábrahám test szerinti leszármazottai.
Hogy mennyire két entitásról van szó, legalábbis Isten szemszögéből, az könnyen bizonyitható. Az egyház az újszövetségben egy eljegyzett szűz, ellenben Izrael az ószövetségben engedetlensége miatt elbocsájtott feleség "elhagyott...megvetett asszony", amely egyszer majd vissza lesz fogadva. Izrael semmiképp sem szűz hanem olyan asszony akit a paráznasága miatt "elhagytak", de "irgalmasságból" újra összegyűjtik és mint férj a feleségnek "örökre megbocsájtanak neki" . (Ézsaiásn54:1-10) Ez két entitás két üdvtörténettel. Ezt tagadja a linkelt oldal konklúziója. Az egyház égi menyasszony, Izrael pedig Földi menyasszony.
Kedves ma 15:02-kor Hozzászóló,
Először is hadd köszönjem meg a korrekt válaszodat.Valóban így van ahogyan leírod, hogy ez az oldal a bemutatáson túl állást is foglal. Nyilván azért is linkeltem be ezt az oldalt, mert ezzel az állásfoglalással egyetértek, mégpedig annak a két igének a mentén amit korábbi hozzászólásomban írtam (# 8).
A zsidóság mint etnikum újszövetségi üdvtörténete meggyőződésem szerint csak azon az úton képzelhető el, amit Krisztus nyitott, hiszen az összes prófécia benne teljesedett be. Mondom ezt úgy, hogy sok éven keresztül ugyanúgy gondolkodtam mint te. Azonban azzal, hogy megismertem az újszövetségi görög nyelvet, és alkalmam nyílt Pál leveleit eredeti nyelveken olvasni ezen a meggyőződésemen változtattam.
Számomra egyértelmű, hogy a Római levél 11:25-26 nem egy jövőben bekövekező eseményre utal, hanem "az egész Izráel", tartalmazza mind a lelki mind a testi Izrael fogalmát, vagyis mindenki beletartozik, aki elfogadja Krisztust megváltójának.
Köszönöm még egyszer az értékes hozzászólásod!
Üdv. Péter
#26
Érdekes, hogy az apostoli atyákra hivatkozol, miközben szektád elveti az apostoli atyák tanítását.
“Kedves” Kérdező!
Tőlem pontos és korrekt választ kaptál a kérdésedre, amire gúnyosan reagáltál.
Ez sem emberileg nézve, sem vallási oldalról nézve nem elfogadható viselkedés.
Reakciódat természetesen jelentettem a moderátoroknak. Én úgy gondolom, igaza volt annak a kommentelőnek aki azt írta, hogy ez csak egy álkérdés és te csak provokálni és veszekedni jöttél ide.
Az Úr Jézus Krisztusra hivatkozol, de nyoma nincs benned a Krisztusi viselkedésnek. Krisztus soha nem gúnyolódott.
Szerintem ezeken érdemes lenne elgondolkodnod.
Üdv. Péter
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!