A keresztény hit szerint a bűnösök örökkön örökké szenvedni fognak. Én ezt túlzásnak érzem. Ti mit gondoltok?
Én nem....De azért azt hozzátenném, hogy a szentháromság nem három istenben hisz, a mi Istenünk ugyanúgy Jahve, csak Jézust az ő személyes megtestesülésének tartjuk, a Szent szellem pedig az ő szelleme, az a része, aki/ami a Földön vigasztalóként is ismeretes. Nekünk keresztényeknek nincs más választásunk, mert 1. Jézus az Atya, a Fiú és a Szent Szellem nevében keresztelt, illetve az Atyához ment vissza és a Szent szellemet küldte el.
2. Jézust azért végezték ki,mert Istennel tette magát egyenrangúvá. Mi pedig eldönthetjük, ha hiszünk a Bibliának, akkor Jézus vajon bolond volt-e, hazudott-e, vagy valóban az volt, akinek mondta magát....
De abban gondolom akkor mind a ketten egyet értünk, hogy egy erkölcsös ember, akit a Biblia arra ösztönöz hogy Jézust elfogadja Jahve részének, az bekerülhet a Mennybe a te vallásod szerint is, vagy nem?
Hogy itt mennyi mindent össze lett hordva :-))
Kedveseim. Akinek van füle hallja! a többiek meg csak pontozzanak le. Ha ilyen kérdésekben Biblikus alapon keresitek az igazságot akkor először is fontos alapismeretekre kell szert tenni, legfőképp a Biblia eredeti szavainak, fogalmainak értelmi spektrumát kell megismerni. Senkit nem akarok megfosztani az évekig tartó kutatómunkától, inkább kedvcsinálónak pár fogalom:
1. A Károlyi Bibliának újszövetségi részében fellelhető "örök" szó görög alapszava az "aion"
Az "aion" semmiképp nem jelenthet végnélküliséget, mert Krisztus Urunk szavaiban találunk olyan részt, ahol az "aion" végéről beszél (ott már "világ"-nak fordították), vagy pl a Szentszellem elleni káromlás nem bocsáttatik meg se ebben az "aion"-ban sem a következőben.
Szóval olyan örökkévalóságról beszélünk aminek van vége és amiből lesz egy következő :-))
2. A "kárhozat" szó mögött jellemzően a "kriszisz" vagyis helyesen (még csak nem is ítélet) hanem inkább "peres eljárás" (mint igazságot helyreállító eavatkozás)található
Szóval "aki nem hisz, az elkárhozik" felfogás félrevezető, mivel a hívők a pertől (kriszisz) szabadulnak meg és a hitetlenekre vár az igazságszolgáltatás ahol cselekedeteik alapján jobbra vagy balra lesznek csoportosítva. A gonoszat cselekvőkre nem a pokol vár, hanem a tűztó, de mindenképp a vétkükkel arányos ellentételezésben lesz részük.
3. A "pokol" szó mögött az újszövetségben a "hadesz" található. A hadesz semmiképp nem az ítéletet követő ítélet-végrehajtó közeg, hisz a hadesz is belevettetik ama tűztóba.
Olvastam itt olyan fantáziálgatást, hogy a pokol nem hely, hanem Isten hiányának állapota. Lárifári (mondaná Gyurcsány) Az erről elmélkedőknek felhívnám a figyelmét, az alábbi Igékre:
- Zsolt 139:8 Ha a mennybe hágok fel, ott vagy; ha a Seolba vetek ágyat, ott is jelen vagy.
- Péld 15:11 A sír és a pokol az Úr előtt vannak; mennyivel inkább az emberek szíve.
(ezekhez további fogalommagyarázatok kellenének, de itt nincs hely kimerítően kifejteni, csak annyit, hogy a héber "seol" = a görög "hadesz"-el
Egy szó, mint száz, igen is lesz egy közeg ahol lesz kínoztatás (görögül: "baszanidzó"), de nem lesz vég-nélküli és valamilyen módon arányítva lesz a földön tanúsított magatartással. (azért célszerű kihagyni)
Isten Áldjon Titeket
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!