A Sátán és az Isten egyenrangúak?
Vallástudományi szakra járok és olvastam,hogy Lavey szerint egy negatív és pozitív erőnek lennie kell az Univerzumban. Ha ezek nincsenek akkor nincs is Univerzum, ha meg az egyik hatalom erősebb mint a másik akkor az egyensúly felborul. Van olyan ,hogy szükséges rossz.
Vagyis Lavey filozófiája az volt, hogy a Sátán és Isten olyan mint a Jing és a Jang, tehát egyenrangúak.
Mit gondoltok?
Szia!
A Biblia szerint Sátán Isten teremtménye, aki gonosszá vált. Szerintem Lavey filozófiája abban téved, hogy Isten nem akarta, hogy Sátán gonosszá váljon, sőt annyira felelősséget vállalt az emberért, hogy feláldozta Fiát Jézus Krisztust, hogy megmenthesse az embert.
Az evangélium mindenekelőtt az az örömhír, hogy a bűn nem lesz örökké sem a mi földünkön, sem a világmindenségben. Vagyis Isten győzelmet arat a bűn felett, és ezzel együtt megszünteti a rosszat és annak okozóját is. Lavey filozófiája szerint ezzel szemben a világmindenségben szükség van a rosszra...
Üdv. Péter
igen egyenrangúak,szükség van mind a két pólusra.ha a Sátán vagy rossz,nevezhetjük bárhogy annyira szükségtelen lenne akkor Isten megszüntetné.
Pétertől kérdezem:Isten aki a mindenható,nem tudja,hogy amit teremt az rosszá fog válni? nem akarta ezt,meg is szüntethette volna de mégis elnézte az egészet? akkor mégiscsak akarta...
Ha megengeditek hozzátenném, hogy semmiféle zsenialitás nincs mr. Lavey filozófiájában, hiszen az ókori iratok minden intellektuális ember számára hozzáférhetőek voltak, ha másképp nem, görög fordításban. No és a gnosztikus iratok is. Semmi újat nem mondott.
Én ugyan lelkes olvasója vagyok más szent iratoknak, de nem viszek a kereszténységbe olyat, ami nem oda való.
A jing és jang a kínaiaknak a világ megfigyeléséből levont következtetése, (a taoisták szerint a szemlélődés, megfigyelés a kulcsa tudásnak) és mint ilyen, csak e világ határain belül érvényes. Jó és gonosz ugyanis csak a mi számunkra létezik, tehát az isteni lélekkel felruházott emberek és angyalok számára. A természetben igazából nincsen jó és gonosz. Amikor az oroszlán megöli a zebrát, arra te mondhatod, hogy gonosz, de igazából nem az, hiszen táplálkozik. Amikor a beteg állatot társai magára hagyják, arra mondhatod, hogy gonosz, de az ő szemszögükből ez a túlélés esélye. A bolygók között létező pozitív és negatív erőkhöz pedig nem kellett Lucifer, mert a negatív erő nem egyenlő a gonoszsággal és a tagadással. Bár lehet hogy ez utóbbi nem igaz, de akkor is: Lucifer teremtett lény, tehát nem lehet egyenrangú, Isten pedig nem hasonlik meg önmagával. Azért mert ebben a világban esetleg szükség van rá, az nem biztos hogy majd utána is....
de amit nem akar az eleve nem is létezhet,hiszen az ő döntésétől függ minden,hogy mi létezhet és mi nem.
16:11
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!