Jézus eltörölte a törvényt vagy nem?
Máté evangéliuma 5,17 Ne gondoljátok, hogy jöttem a törvénynek vagy a prófétáknak eltörlésére. Nem jöttem, hogy eltöröljem, hanem inkább, hogy betöltsem.
János evangéliuma 8,5 A törvényben pedig megparancsolta nékünk Mózes, hogy az ilyenek köveztessenek meg: te azért mit mondasz? (itt gyakorlatilag azt válaszolta Jézus, hogy nincs kövezés)
----------
Jézus ezt a törvényt (3Mózes 20:10) hogyan "töltötte be"?
"A Törvény elsősorban jelenti a tízparancsot, de tágabb értelemben a többi mózesi előírást is."
Itt Jézus mindenre hivatkozik az elejétől a végéig szerintem, "törvénytől a prófétákig".
(Kolosszé 2:14) 14 és eltörölte az ellenünk szóló, kézzel írt okiratot, amely rendeletekből állt. Eltávolította az útból azáltal, hogy odaszegezte a kínoszlopra.
Amikor Isten elfogadta Jézus áldozatát, jelképesen odaszegezte a Törvényt az oszlopra, és a Törvénnyel együtt járó átok törvényesen el lett törölve
(Galácia 3:12, 13) . . .. 13 Krisztus megvásárolt bennünket, és ezzel megszabadított minket a törvény átkától úgy, hogy átokká lett helyettünk, mert meg van írva: „Átkozott mindenki, aki oszlopra van akasztva.”
Pál itt az 5Mózes 21:22, 23-ból idéz.
Mivel a Zsidók megszegték Isten törvényét, ezért már nem csak az Ádámi bűn miatt voltak itéletet alatt, hanem a törvény megszegése miatt is átok alá kerültek.
Egyébként érdekes, hogy itt sem keresztről beszél, hanem fára való akasztást.
"Jézus ezt a törvényt (3Mózes 20:10) hogyan "töltötte be"?"
Úgy, hogy nem irta felül ezt, igy nem mondta, hogy nem lehet megkövezni a paráznát, vagy házasságtörőt.
A János 7:59- 8:11.-ig, apokrif forditás, egyetlen hiteles kézirat sem tartalmazza, hogy ilyen történt, vagy hogy Jézus ezt mondta volna.
Nem értem miért kell erőltetni ezt a kínoszlopot, amikor a János 20,25-ből kiderül, hogy Jézus kezei szögek segítségével volt rögzítve a keresztfán.
Egy oszlop esetében 1 db szög lett volna csak ill. Máté 27,37 mely szerint a tábla Jézus feje fölött volt, nem pedig a kezei fölött. Ez szintén csak a kereszten történt kivégzés esetében volt lehetséges.
btw őrtorony newbie
Hello!
Nem törölte el Jézus a törvényt. A házasságtörő asszonyt nem paragrafusok és szabályok elé vitték, hanem a bíró elé, aki azért jött, hogy hívja a bünösöket a megtérésre. Mivel mindent tud az emberről, látta a képmutatást a vádlók részéről, és (ez csak feltételezés de nagyon valószínű) látta az asszony bűnbánatát.
Jézus a törvényt így töltötte be: nem emelt követ az asszonyra mivel a kövezést a törvény értelmében először azoknak kell elkezdeni akik szemtanúi voltak az esetnek.
Ha ők nem kezdik el a kövezést akkor senkinek nincs joga hozzá. A valóság nem olyan volt mint a Jákob lajtorjája című filmben, hogy mindenki összevissza dobálhat, hanem ezzel kellett vállalniuk a szemtanúknak (legalább kettőnek mert egy tanú szavára szintén elmaradt az itélet) a felelőséget, hogy nekik kellett megkezdeniük a kivégzést.
5Móz 17:7 A tanúk keze legyen első rajta, hogy megölettessék, és azután mind az egész nép keze. Így tisztítsd ki magad közül a gonoszt.
Hogy törölte volna már el? Hát ő maga a törvény, az igazság, a testé lett ige. Isten természetének egyik kinyilatkoztatott formája az 5 közül.
Nemhogy eltörölte, hanem helyenként módosította, és helyenként szigorította. Amikor azt mondja, hogy ne álljatok bosszút magatokért, akkor módosította, amikor azt mondja meg van írva hogy aki idegen asszonnyal hál, az parázna, de én azt mondom aki már kívánsággal gondol az idegen asszonyra az már paráználkodott a szívében. Itt pedig szigorított rajta.
Jézus a törvény átkától szabadított meg minket. Isten törvénye vagy pontosabb fordítás szerint útmutatása igazságos. Azt mondja hogy egy ember amilyen kárt okoz a másiknak, hasonló mértékű büntetés jár neki, hogy ugyanazt élje át amit okozott a másiknak. Szemet szemért elvének ez a lényege. A törvény korszaka erről szólt, de Jézus új szövetséget kötött, már nem csak a választott néppel, hanem minden emberrel. Ez a szövetség jobb szövetség, és a kegyelmét mutatja meg. Hogy a bűneinkért fizetségül ne a büntetést kapjuk ami jogos mindenkinek, hanem megbocsájtást, de ettől még a bűnért valakinek fizetni kellett. Jézus volt az aki kifizette nekünk, ezért tud az Atya mint igaz bíró kegyelmet adni mindenkinek akik elfogadják az ő tulajdon fiának áldozatát. A kegyelem egy egyetemes, ingyenes ajándék mindenki számára, de ezt az ajándékot át is kell venni tőle...
Jézus nem megszüntette, hanem betöltötte és teljessé tette a törvényt. Ez olyasmit jelent az én értelmezésemben, hogy minden ószövetségi törvény igazi és eredeti lényege valójában megmarad, de betű szerinti teljesítése sokszor feleslegessé válik.
A házasságtörés halálos bűn, halál jár érte, ami akkoriban megkövezést jelentett. A törvény célja, hogy senki ne gondolja, hogy ez valami ártatlan dolog. Ez bűn, méghozzá halálos bűn. Mivel azonban Krisztus a házasságtörés halálos bűnét is magára vette, s meghalt, hogy a házasságtörést megbánók éljenek, ezért a házasságtörésért járó halálbüntetés Krisztus kegyelméből megszűnt. Illetve tulajdonképp végre lehet hajtani, de akkor a végrehajtók is kapják meg azt, amit megérdemelnek, mert ha Isten irgalmas, akkor mindenki legyen irgalmas, hiszen mindenki rászorul Isten irgalmára.
olvasd el a szovegkornyezetet (Mate 5) es maris megertened, legalabbis meg kellene...
de eddigi valsszok is nagyon hasznosak
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!