Egyházi iskolában hogyan tanítják, magyarázzák az evolúciót? Hiszen ez ellentmond a Bibliának, nem?
Katolikus iskolába, de nem a Piaristákhoz jár, de ez most igazán nem is fontos. Róluk is jó tapasztalataink vannak, 4 rokon gyerek végzett náluk, most mindegyikük diplomás, sikeres fiatal.
Tudom - a városi, megyei és országos tanulmányi versenyek eredményei is igazolják -, hogy valóban magas színvonalú az oktatás, látom, hogy a gyerekek tiszteletet, szeretetet, becsületet is tanulnak ebben a mocskos, agresszív világban. Ugyanakkor nem álszentek, ugyanúgy harsogva éneklik a tanítónénikkel a János bácsi a csatában... és többi hasonló diáknótát, már 8 évesen beszélgetett velük az osztályfőnökük a szexről (persze az ő szintjükön, de akkor is!) és még sorolhatnám.
Nincsenek kétségeim a döntésünk helyességét illetően. Csupán van néhány kérdés, amiben bizonytalan vagyok/voltam.
Nagyon köszönöm a normális válaszokat (és örülök, hogy az első néhány elvakult őrültet kimoderálták)!
Kérlek olvasd el Richard Dawkins: Isteni téveszme c. könyvét.
Dawkins biológus, de gyerek korában vallási neveltetést kapott. A darwinista oktatás hatására kételyek merültek fel benne a teremtést illetően. Ma már mint egyetemi oktató és kutató olyan előadásokat tart, ahol éppen ez a kérdés folyamatos meghátrálásra kényszeríti a vele vitatkozó teológusokat.
Egy biztos a két tudomány, a hitelmélet és a darwinizmus más dolgokkal foglalkozik. Elviekben tanítható a kettő együtt a gyakorlatban azonban az iskoláktól függ, hogy mit tanítanak.
Véleményem szerint mindkét iskola típusban (egyházi és világi) tanítani kellene mindkét tudományt néhány óra erejéig. Emberi kultúránk elengedhetetlen része a vallás is és a darwinizmus is. Azután ki-ki maga döntse el melyik utat választja.
Valamit elhalgatni csak káros lehet és az ebből generált kételyek tévútra vezethetnek.
Európa a (sötét) középkorban, többek között azért nem tudott kellően fejlődni, mert az egypólusú vallásfilozófia gátolt minden olyan tudományt ami ellentmondott a korábbi dogmáknak.
A KATOLIKUS TANÍTÓNAK szeretném nagyon megköszönni a válaszát! Igazán megnyugtattál! A mi iskolánkban kötelező a templomba járás, a rorate, stb., de azt hiszem, ez teljesen normális elvárás, ha valaki vallásos iskolába jár.
ASJKSNV VÁLASZA:
"...Na látod, itt van a hiba a szülők szemléletében, az a lényeg, hogy a tanulmányi versenyeken milyen eredményeket érnek el... ezért van az, hogy Magyarország a legutolsók között kullog a pedagógia eredményessége terén..."
Miért nem olvastad el figyelmesebben a kommentemet:
"...látom, hogy a gyerekek tiszteletet, szeretetet, becsületet is tanulnak ebben a mocskos, agresszív világban. Ugyanakkor nem álszentek, ugyanúgy harsogva éneklik a tanítónénikkel a János bácsi a csatában... és többi hasonló diáknótát, már 8 évesen beszélgetett velük az osztályfőnökük a szexről (persze az ő szintjükön, de akkor is!) és még sorolhatnám..."
Mi ez, ha nem PÉLDAMUTATÓ pedagógia?! Ebben az iskolában nemcsak a tananyag elsajátításával - bár azzal is igen magas szinten - foglalkoznak , hanem fontos hangsúlyt helyeznek az erkölcsi nevelésre is, hogy EMBERT neveljenek a rájuk bízott gyerekekre.
De kezdünk erősen eltérni a kérdésemtől, amire végül is megkaptam a választ - szerencsére olyat, ami még jobban megerősítette bennem, hogy a legjobb döntést hoztuk, amikor ide írattuk be a kisfiunkat.
Köszönöm mindenkinek!
Akkor teljesen fölösleges volt föltenned a kérdést, ha csak megerősítést kerestél, mást pedig észre sem vagy hajlandó venni.
Ezekben az iskolákban általában maximális tudásanyagot követelnek és képmutatást várnak el, mindemellett mindenkinek a végén jó jegyeket adnak, mert nem tehetik meg, hogy az iskola átlaga alacsony legyen.
Öcsém vallásos iskolába járt, többször fogott rám kést, a mai napig káromkodáson kívül mást nem lehet tőle hallani. De járt misére és az iskolában elvárás szerűen viselkedett, majd itthon élte ki magát. Persze sok ilyet ismerek, de ezt a saját bőrömön tapasztaltam. Hogy egy gyerekkori barátomat idézzem: "A vallásos iskolák a legjobb ateista képzők, ott tanultam meg, hogy kell képmutatónak lenni és mennyire sántít az egész téma..."
Utolsóéval nagyon egyet értek. Az emberre nem kell és nem is szabad ráerőltetni semmit, mert nagy átlagban csak rontunk. Mert bár lehet, hogy lesz 1-2 precedens értékű példa, akik okos, rendes, sikeres emberek lettek, de nagy részük valamilyen kárt szenved.
Én egy olyan szakközépbe jártam, ahova sokan fegyverrel mentek és az csak a kisebbik gond volt. De mégis az osztályomból szinte mindenki tovább tanult, kivéve aki saját vállalkozást indított. Többen már most, 24-5 éves korukra milliomosok, másoknak jó állása van, sokan pedig folytatták a felsőoktatási intézmények látogatását és nekikezdtek még fölhalmozni pár diplomát.
Nekünk nem volt faktunk, mégis leérettségiztünk és sikeres eresztésnek vagyunk mondhatóak.
Van egy olyan vallásos magyarázat ami úgy beszél az evolúcióról mint tényről, de az elmélet szerint az evolúció mögött nem véletlenek állnak, hanem egy Isten által megtervezett folyamat, azaz az evolúció kvázi a teremtés része.
Ezt az elméletet úgy igazolják, hogy kiszámolták valószínűségszámítási módszerekkel, hogy mekkora a valószínűsége, hogy adott idő alatt véletlen próbálkozásokkal egy-egy evoluciós változás megtörténjen. Azt találták, hogy sokkal hosszabb idő kellene egy-egy ilyen változáshoz, mint ahogyan ez a mostani tudásunk szerint végbement. Ebből jött a következtetés, hogy az evolúció mögött egy intelligens tervező áll, akit Istennek is nevezhetünk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!