Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Egyházi iskolában hogyan...

Egyházi iskolában hogyan tanítják, magyarázzák az evolúciót? Hiszen ez ellentmond a Bibliának, nem?

Figyelt kérdés
2010. júl. 11. 21:18
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
42%
Nálunk is református iskola van, és teljesen jól leadják az anyagot. Másrészt nem kell a vallásosakat lenézni.. nem csak a két véglet él..
2010. júl. 11. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 A kérdező kommentje:

Katolikus iskolába, de nem a Piaristákhoz jár, de ez most igazán nem is fontos. Róluk is jó tapasztalataink vannak, 4 rokon gyerek végzett náluk, most mindegyikük diplomás, sikeres fiatal.


Tudom - a városi, megyei és országos tanulmányi versenyek eredményei is igazolják -, hogy valóban magas színvonalú az oktatás, látom, hogy a gyerekek tiszteletet, szeretetet, becsületet is tanulnak ebben a mocskos, agresszív világban. Ugyanakkor nem álszentek, ugyanúgy harsogva éneklik a tanítónénikkel a János bácsi a csatában... és többi hasonló diáknótát, már 8 évesen beszélgetett velük az osztályfőnökük a szexről (persze az ő szintjükön, de akkor is!) és még sorolhatnám.

Nincsenek kétségeim a döntésünk helyességét illetően. Csupán van néhány kérdés, amiben bizonytalan vagyok/voltam.


Nagyon köszönöm a normális válaszokat (és örülök, hogy az első néhány elvakult őrültet kimoderálták)!

2010. júl. 12. 06:02
 13/20 anonim ***** válasza:
8%
Na látod, itt van a hiba a szülők szemléletében, az a lényeg, hogy a tanulmányi versenyeken milyen eredményeket érnek el... ezért van az, hogy Magyarország a legutolsók között kullog a pedagógia eredményessége terén.
2010. júl. 12. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:
63%

Kérlek olvasd el Richard Dawkins: Isteni téveszme c. könyvét.

Dawkins biológus, de gyerek korában vallási neveltetést kapott. A darwinista oktatás hatására kételyek merültek fel benne a teremtést illetően. Ma már mint egyetemi oktató és kutató olyan előadásokat tart, ahol éppen ez a kérdés folyamatos meghátrálásra kényszeríti a vele vitatkozó teológusokat.

Egy biztos a két tudomány, a hitelmélet és a darwinizmus más dolgokkal foglalkozik. Elviekben tanítható a kettő együtt a gyakorlatban azonban az iskoláktól függ, hogy mit tanítanak.

Véleményem szerint mindkét iskola típusban (egyházi és világi) tanítani kellene mindkét tudományt néhány óra erejéig. Emberi kultúránk elengedhetetlen része a vallás is és a darwinizmus is. Azután ki-ki maga döntse el melyik utat választja.

Valamit elhalgatni csak káros lehet és az ebből generált kételyek tévútra vezethetnek.

Európa a (sötét) középkorban, többek között azért nem tudott kellően fejlődni, mert az egypólusú vallásfilozófia gátolt minden olyan tudományt ami ellentmondott a korábbi dogmáknak.

2010. júl. 12. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 A kérdező kommentje:

A KATOLIKUS TANÍTÓNAK szeretném nagyon megköszönni a válaszát! Igazán megnyugtattál! A mi iskolánkban kötelező a templomba járás, a rorate, stb., de azt hiszem, ez teljesen normális elvárás, ha valaki vallásos iskolába jár.



ASJKSNV VÁLASZA:


"...Na látod, itt van a hiba a szülők szemléletében, az a lényeg, hogy a tanulmányi versenyeken milyen eredményeket érnek el... ezért van az, hogy Magyarország a legutolsók között kullog a pedagógia eredményessége terén..."



Miért nem olvastad el figyelmesebben a kommentemet:


"...látom, hogy a gyerekek tiszteletet, szeretetet, becsületet is tanulnak ebben a mocskos, agresszív világban. Ugyanakkor nem álszentek, ugyanúgy harsogva éneklik a tanítónénikkel a János bácsi a csatában... és többi hasonló diáknótát, már 8 évesen beszélgetett velük az osztályfőnökük a szexről (persze az ő szintjükön, de akkor is!) és még sorolhatnám..."


Mi ez, ha nem PÉLDAMUTATÓ pedagógia?! Ebben az iskolában nemcsak a tananyag elsajátításával - bár azzal is igen magas szinten - foglalkoznak , hanem fontos hangsúlyt helyeznek az erkölcsi nevelésre is, hogy EMBERT neveljenek a rájuk bízott gyerekekre.


De kezdünk erősen eltérni a kérdésemtől, amire végül is megkaptam a választ - szerencsére olyat, ami még jobban megerősítette bennem, hogy a legjobb döntést hoztuk, amikor ide írattuk be a kisfiunkat.


Köszönöm mindenkinek!

2010. júl. 12. 12:47
 16/20 anonim ***** válasza:
86%
Én katolikus gimibe jártam, de azt kell hogy mondjam, nagyon sok helyen nem veszik komolyan ezt a vallás dolgot, már csak ahogy más egyházi iskolákat elnézek. Nálunk nem ez volt a legerősebb suli a városban, de nem rossz nevű. Nem lettem egy zseni, nem is vágytam rá, hogy az legyek, de úgy érzem minden lehetőséggel éltem az iskolai falai között, hogy jó ember legyen belőlem. A rengeteg önismereti, etika, retorika, hittan órák mind mind arra voltak jók, hogy megtanuljam értékelni saját magamat, az életemet, megtanuljak úgy gondolkodni, ami ugyan összefügg valahol Istennel, de sosem akarta senki rám erőltetni a vallást, senki nem mondta, hogy ez így van, fogadd el, vagy mehetsz... Mindent ugyanúgy megtanultunk, ahogy és amit más iskolákban is! A különbség annyi, hogy én úgy érzem, aki hagyta magát, azt itt viselkedni is megtanították, illetve nevelnek egy kicsit az életre is. A hittan tanárok lazán vették a kérdést, aki nem volt rá kíváncsi az nem figyelt oda, aki nem értett egyet a katolikus látásmóddal, az feltehette a kérdéseit, vitába szállhatott a tanárral, és mindig jó kis órák alakultak ki ezekből, soha nem lett belőle probléma! Nekem csak jó élményeim vannak, mindent megtanultam, amit az életről lehet, azonban azt fontos hogy megértsd, hogy nem az az elsődleges, hogy a fiadból milyen tanulmányi versenyek első helyezettje válik!! Sokkal fontosabb az, hogy milyen ember lesz belőle!
2010. júl. 12. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
0%

Akkor teljesen fölösleges volt föltenned a kérdést, ha csak megerősítést kerestél, mást pedig észre sem vagy hajlandó venni.

Ezekben az iskolákban általában maximális tudásanyagot követelnek és képmutatást várnak el, mindemellett mindenkinek a végén jó jegyeket adnak, mert nem tehetik meg, hogy az iskola átlaga alacsony legyen.

Öcsém vallásos iskolába járt, többször fogott rám kést, a mai napig káromkodáson kívül mást nem lehet tőle hallani. De járt misére és az iskolában elvárás szerűen viselkedett, majd itthon élte ki magát. Persze sok ilyet ismerek, de ezt a saját bőrömön tapasztaltam. Hogy egy gyerekkori barátomat idézzem: "A vallásos iskolák a legjobb ateista képzők, ott tanultam meg, hogy kell képmutatónak lenni és mennyire sántít az egész téma..."

2010. júl. 13. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:
Én úgy gondolom ez is azért sok mindenen múlik. Pl a mi sulinkban is megpróbálták a legtöbbet kihozni a diákokból, de nem arra ment a dolog, hogy legyen jó átlaga mindenkinek, aztán azt csinál az életben amit akar. Amint említettem ahova én jártam az nem volt egy elit katolikus iskola, soha nem erőltették a jobb átlagot, soha nem szólítottak fel arra mi a helyes katolikus viselkedés. Azt igen is kihangsúlyozták, hogy hogyan illik viselkedni (nem kifejezetten keresztény módon, csak úgy általában) vagy hogyan illik mondjuk belépni egy templomban, de sosem vártak tőlünk képmutatást!! Azt várták, hogy saját magunkat adjuk, így teltek jó hangulatban az órák... Kíváncsiak voltak a véleményünkre, a reformátusok, evangélikusok, egyéb keresztény felekezethez tartozók is ugyanúgy részt vettek a hittan órákon, vitáztunk, érveltünk, jókat mosolyogtunk, hatalmas beszélgető órákat rendeztünk, és én úgy érzem ennek azért volt haszna. Természetesen aki úgy állt hozzá az egészhez, hogy sz*rik mindenbe, nem vett részt lélekben az órán, nem gondolkodott, annak csak láblógatás volt ez az 5 év és semmivel sem lett több emberileg, sőt... Az hogy milyen felnőtteket nevel egy iskola a náluk tanuló gyerekekből, azért több rétegből áll, nem csak az intézménytől függ. Tőlük is nagyon függ ez tény, de függ minden egyes diáktól, a tanári kartól és a szülőktől is!
2010. júl. 13. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:

Utolsóéval nagyon egyet értek. Az emberre nem kell és nem is szabad ráerőltetni semmit, mert nagy átlagban csak rontunk. Mert bár lehet, hogy lesz 1-2 precedens értékű példa, akik okos, rendes, sikeres emberek lettek, de nagy részük valamilyen kárt szenved.

Én egy olyan szakközépbe jártam, ahova sokan fegyverrel mentek és az csak a kisebbik gond volt. De mégis az osztályomból szinte mindenki tovább tanult, kivéve aki saját vállalkozást indított. Többen már most, 24-5 éves korukra milliomosok, másoknak jó állása van, sokan pedig folytatták a felsőoktatási intézmények látogatását és nekikezdtek még fölhalmozni pár diplomát.

Nekünk nem volt faktunk, mégis leérettségiztünk és sikeres eresztésnek vagyunk mondhatóak.

2010. júl. 14. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim válasza:

Van egy olyan vallásos magyarázat ami úgy beszél az evolúcióról mint tényről, de az elmélet szerint az evolúció mögött nem véletlenek állnak, hanem egy Isten által megtervezett folyamat, azaz az evolúció kvázi a teremtés része.

Ezt az elméletet úgy igazolják, hogy kiszámolták valószínűségszámítási módszerekkel, hogy mekkora a valószínűsége, hogy adott idő alatt véletlen próbálkozásokkal egy-egy evoluciós változás megtörténjen. Azt találták, hogy sokkal hosszabb idő kellene egy-egy ilyen változáshoz, mint ahogyan ez a mostani tudásunk szerint végbement. Ebből jött a következtetés, hogy az evolúció mögött egy intelligens tervező áll, akit Istennek is nevezhetünk.

2010. júl. 18. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!