Hogy illik felvenni a telefonba? Mit szokás ilyenkor mondani a nevemen kívül?
Igen, a kérdés értelmetlen.
Ha azt akartad kérdezni, hogy mit mondj, amikor csöng a telefon és felveszed, akkor az a tanácsom, hogy SEMMIT!
NE MUTATKOZZ BE!
Elég annyi, hogy halló, tessék, igen stb. és megvárod, mit mond a hívó.
Aki lehet egy betörő, és így próbál meggyőződni arról, hogy otthon vagytok-e.
UTÁNA, ha a hívó köszönt, bemutatkozott, közölte, kivel óhajt beszélni, akkor megmondhatod te is, ki vagy és folytatjátok a diskurzust.
Mindez magántelefonra vonatkozott, közület esetén természetesen be kell mondani az intézmény nevét, ne várakoztassuk fölöslegesen az ügyfelet.
Az utolsó a legjobb.A közületnél mindenképpen a hívott az aki először bemutatkozik mert úgy illik.Nem is ragozom tovább mert igaza van abban is hogy a magántelefont úgy veszi fel ahogy írtam.Aki hívott majd megmondja mit akar ha tudom ki az.Amíg nem mondja meg nem fedem fel magam mert nem is érdekel addig hogy mit akar...akkor minek adjam ki magam?...
Nemcsak betörő lehet hanem biztosítós ügynök vagy bármi ...de ezeken meglepve tapasztaltam hogy anélkül hogy bárkinek megadtam volna a számomat...ami céges( tehát a cég neve van tulajdonosként feltüntetve a neten is ) bakker az első az hogy ENGEM keresnek és a nevemen szólítanak!MINTHA figyelnének vagy mittom én...hogy rohadjon meg az adatvédelem ott ahol van...törvény van már erre is.Én például ezeknek nem mondok semmi mást mint annyit amiből sejthetnek hogy rossz számot hívtak.
Hívó ügynök: -Jónapot Z ügynökségtől vagyok akárki és XY-t keresem.
Én: -Sok sikert hozzá....
És itt le is rakom mert nem érdekel mit akar.
Ismeretlen engem ne cseszegessen.
Az utolsó kettő írta le a teljes választ szerintem.
Cég: a hívott félnek kell bemutatkoznia.
Magányszemély esetén szerintem elég annyi, hogy halló, nem kell bemutatkozni. Az etikett szerint is az érkező személynek kell először köszönni, stb, a telefonnál csak annyi a különbség, hogy a "hallóval" jelzed, hogy már felvetted a telefont. (Ismerek olyant, aki felveszi, és kussol, na ez tényleg undorító szokás, mert nem tudni, hogy a technika vacakol, vagy ő kagylózik)
Szóval a telefonáló hallózás után mutatkozzon be, és mondja meg, hogy mit akar.
Az ügynökösködés egyre gyakoribb, és idegesítőbb dolog, most már leginkább el is hallgatják a cég nevét, és csak egy nevet említenek bemutatkozásképpen. Ezt leginkább azzal lehet kiszűrni, hogy "xy, vagy kedves feleségét keresem". vagy egyszerűen "xy-t keresem". Ha gyanús, akkor rákérdezek, hogy milyen ügyben, ekkor jön a szöveg.
Én a mondat felénél meg szoktam szakítani azzal, hogy "további jó munkát kívánok" és leteszem a telefont.
Miért?
1. Engem is iszonyatosan idegesítenek az ügynökök, ők gyakrabban hívnak vezetékesen, mint az ismerősök.
2. Azért vagyok udvarias, mert a vonal végén is ember van, és valószínűleg nem élvezetből hívogat, és mondja el napjában ezerszer ugyanazt, és viseli el a gorombábnál gorombább beszólásokat, hogy milyen jogon merészelik zavarni (ez a cégnek szólna, de rajta csattan.)
3. Azért szakítom félbe, hogy ne rabolja az időmet, és én se az övét, mert bizony teljesítmény alapján megy a fizetés, ha egy órán át cseveg velem, majd megmondom neki, hogy te figyú, nem is érdekelsz igazán, jól beteszel neki (egy szerencsétlen dolgozó embernek, nem az undorító cégnek).
4. Azért csapom rá a telefont, mer bár nem a legtapintatosabb dolog, ez a leghatározottabb. A legrámenősebb telemarketingesek ilyenkor gyorsan elkezdenek mégis lyukat beszélni a hasunkba, ami nem kívánatos, a kevésbé rámenősebb, meg ő maga csapja rám a telefont köszönés nélkül. Kb ennyi.
Én, mint magánszemély, beérkező hívás esetén egyszerűen csak annyit szoktam mondani/kérdezni, hogy: Igen? Ezzel jelzem, hogy felvettem, akkor is ha olyan hív akinek meg van a telefonszáma, akkor is ha nem ismerem a telefonszámot. Ez általában egy belső reakciót indít el a másik félben és bemutatkozik, akkor pedig a vonal másik végén lévő személytől, napszaktól függően(idős, barát, ismeretlen) jó napot, szia stb és mondhatja miért keresett.
Lehet nem követ semmilyen illemet vagy etikettet, nálam ez vált be, ez illik a személyiségemhez, emiatt még nem gondoltak bunkónak sem (szerintem :D)
Viszont az emberek többsége, amikor én vagyok a hívó fél úgy szokta felvenni a telefont, hogy: Igen, tessék? XY esetleg Haló, tessék? XY Vagy előre mondják a nevüket: XY vagyok, tessék?
Sokat változott a világ, megszaporodott a telefon és azzal együtt a szokás és visszaélés. így az illemszabályok is változtak.
1. Mindig a hívó mutatkozzon be elsőre és mondja el kit keres. Ez után mutatkozzon be a hívott. ( nagyon gyakorivá vált ugyanis a hívott fél bemutatkozása és mivel a hívó nem őt kereste, szó nélkül leteszi a hívást, ez naponta 2-4 x megélni bosszantó )
Tehát nem sértő, ha a hívott úgy szól bele a kagylóba, hogy: Igen? Józsi vagyok, Tessék, Parancsoljon, hallgatom.
Én pl. nagyon ritkán veszek fel olyan hívót ahol nem irja ki a számot, ha pedig felveszem többnyire ügynökök vagy bankok, esetleg környezet tanulmány keres. Ezért 1-2 másodpercig csöndben vagyok és várom, hogy beleszóljon, aztán meg kérdezem gyanakodva kit keres és mit akar!
Aztán nem veszek, nem adok el, nem megyek és ő se jöjjön, többnyire ennyi. A számkijelzésnél más a szitú "halló tessék" mondja kit keres, válaszolok, hogy megtalálta és jöhet a mondókálya.
A mai világban, amikor nincs kultürája már a telefonálásnak, nagyon hamar vissza élhetnek a neveddel és a telefonszámoddal.... Van pl. olyan ismerősöm, ha nem vagy benne a telefonjába, fekete listán van mindenki, akit nem ismer. SMS ben lehet vele első körben kommunikálni, vagy e-mailben. A privát szférát Te határozhatod meg, mennyire vagy komoly vagy fontos ember, magad és a világ számára :-) üdv Stewe
Ha engem hívnak (mindegy, hogy ismerem-e vagy sem) azt szoktam mondani, hogy Igen?
Aztán majd ő elmondja, ki ő és mit akar, és ha valóban ismerem, és valóban velem akar beszélni akkor bemutatkozok ha kell (mert ha napi szinten találkozunk akkor nyilván nem).
Van aki úgy veszi fel a telefont, hogy "Gerápppáá"
Egy próbát megér. :D :P
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!