Felmondott dolgozó valótlan dolgokkal sározza be a vállalkozásom, ötletek?
Az egyik legjobban kereső alkalmazott volt a hölgy, de elkövetett pár hibát és a számonkérés után felmondott, olyan indokkal, hogy őt ne kérje számon senki.
Talált új munkát egy boltban és azóta folyamatosan hallom vissza, hogy össze-vissza hazudozik, ezzel próbál keresztbe tenni, gátolja a fejlődést, tudomásom van olyanról, aki azért nem jött el az állásinterjúra, mert ő telebeszélte a fejét.
Nem szeretnék ebből bírósági ügyet csinálni, sem erőszakoskodni, inkább valami frappáns és kellőképpen - de nem túlságosan - megalázó dologgal szeretnék visszavágni és pontot tenni az ügy végére. Valaki volt már hasonló helyzetben?
Nem lehet mit tenni :(
Nálunk is volt hasonló. Egy munkatársat elküldtünk, mert többször olyan részegen jött be dolgozni, hogy konkrétan elaludt, elájult. Ezt ő úgy adta elő a városban, hogy mi mennyire elbántunk vele.
Azóta máshol dolgozik, hasonló munkakörben. Nem lehet mit tenni. Ott is megismerték azóta :) Szerintem te se foglalkozz vele, előbb-utóbb ott is felismerik majd a hibáit. Rosszat meg mindenkiről mondanak, van, aki elhiszi, van, aki nem. Én mindig fenntartással kezelem, ha valaki nagyon szid egy másik embert vagy akár munkahelyet, céget.
Azért álljunk meg itt egy kicsit!
A kérdező nézőpontját már tudjuk. De a dolgozóét nem. Lehet, hogy ha a felmondott dolgozó írta volna ide az ő saját nézőpontját, akkor őneki adna igazat minden válaszoló.
Lehet, ő azt írta volna, h mondvacsinált hibákat kértek rajta számon. Lehet, más dolog is volt már, ami miatt neheztelt, csak a kérdező vállalkozó nem foglalkozott vele, nem vette figyelembe.
Én pl. tudom, hogy az én munkaadómnak az útiköltséget valójában ki kéne fizetnie, mert hol az egyik városban van a munka, hol a másikban, neki természetes, hogy ide-oda utazgatok a saját költségemen. Egyszer finoman, de egyértelműen utaltam rá (amikor kevés munka miatt kellett volna utazni), hogy ez nekem nem éri meg, és útiköltség kifizetésével megérné, de fel sem merült, hogy tényleg, útiköltség. Ha most rajtam számonkérne ő, akár jogosan egy-két hibát, lehet, én is felmondanék.
Ez így működik.
Te vagy a vállalkozó, te vagy tele pénzzel és ha az alkalmazott valamiben azt érzi, meg kéne tenned őfelé, talán elő is van írva, de ezt szeretik a vállalkozók elhallgatni, akkor sértve érezheti magát.
Csak úgy poénból nem fogja bemocskolni a vállalkozásod, ennek valami oka van. Valószínű neki is volt sérelme, amit te nem vettél figyelembe. nem hiszem, hogy csak úgy felmond egy legjobban kereső alkalmazott néhány jogosan felhozott hiba miatt, főleg ha normális hangnemben hozzák fel.
Mind mindig, itt is a leülünk egymással és megbeszéljük lett volna a megoldás. De ha egy olyan dolog volt, amit ő korábban akár jogosan szeretett volna (mert pl. törvény is előírja, hogy kötelességük a munkaadóknak megtenni) és nem adtad meg neki, akkor mindegy, akkor jogos, sajnos, és akkor jogosan mond rosszat a munkádról vállalkozásodról.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!