A vitatkozás során az "erőszakos átengedés" hiba szerintetek? Ha a másik fél csipkelődik, csöpögtet valami számomra kellemetlen témát, én pedig átengedem, gyerünk akkor mondja, ezzel zavarba hozom? Van speciális neve, mint pl. szalmabáb érvelés?
Ha pl. a cégem által nyújtott szolgáltatásokra vannak panaszai amit a tárgyalás során csöpögtet a másik, én meg mondom, hogy akkor tessék sorolni, mik a panaszai, sérelmei, ne kíméljen, mondja csak, adok 3 percet.
Hasonló eszközt használja Gyurcsány itt:
Helyzetfüggő, mindenesetre egy partnerrel együttműködni kell, nem hadakozni, szóval alapvetően hibásnak tartom ezt a hozzáállást.
Ha csak arról van szó, hogy kifogást keresnek, mert nem akarnak fizetni, akkor nyilván kérem a konkrét, bizonyítható problémákat.
"hogy akkor tessék sorolni, mik a panaszai, sérelmei, ne kíméljen, mondja csak, adok 3 percet."
Ez így ebben a megfogalmazásban szerintem eléggé lekezelő stílus, ami arról tanúskodik, hogy nem egyenrangú partnernek tekinted a másik felet.
Nem éppen professzionális, de ha nem fontosak a vásárlóid, üzleti partnereid, akkor fogalmazz így nyugodtan ahelyett, hogy udvarias hangnemben annyit mondanál, hogy örülnél, ha megtisztelne a bizalmával és őszintén elmondaná, hogy milyen problémákat, esetleges hiányosságokat tapasztalt a cégetek szolgáltatásaival kapcsolatban.
Én egy ilyen "ne kíméljen, mondja csak, adok 3 percet" megnyilvánulás után
leírnálak, az biztos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!