Hallgatóként e-mailben tényleg tiszteletlenség "Tisztelt Vezetéknév Keresztnév! "- megszólítással kezdeni a levelet? Most azt hallottam, hogy az és a Tisztelt Tanár Úr az elfogadható.
A hallgatóknak írt leveleim a következő megszólítással szoktak kezdődni: "Tisztelt Kolléga!" vagy "Tisztelt Kolléganő!" (értelemszerűen a levélíró neméhez igazodva). Van olyan oktatótársam, aki egészen lakonikusan válaszol a hallgatói e-mailekre. Pl. ilyen e-mailváltás folyik közte és a hallgató között: "Tisztelt Tanár Úr! Megkérdezhetem, hogy ki tetszett-e már javítani a zh-kat? Üdvözlettel: G. Gábor." Válasz: "Meg."
Persze azt is tudni kell, hogy mi, oktatók, naponta 40-50 hallgatói levelet kapunk átlagban, sűrűbb időszakban ennél többet is. Nincs időnk a tudományos munkánkat végezni, mert örökké a hallgatói levelekre kell válaszolni. És ezek többsége nem élet-halál fontosságú kérdéseket feszeget. Sokszor olyan dolog, amit a csoporttársaktól is megkérdezhetne, vagy aminek utánanézhetne a TVSZ-ben. De egyszerűbb az oktatónak dobni egy e-mailt este 10-kor vagy szombat délben, hiszen az oktató olyan, mint egy alkalmazás. Bármikor letölthető, igénybe vehető. Ezt kellene sürgősen elfelejteni.
#11 Azért hogy legyen egy "ellenvélemény" hallgatói szemszögből:
"Nincs időnk a tudományos munkánkat végezni, mert örökké a hallgatói levelekre kell válaszolni." Szerintem az oktatók munkájának ugyanúgy része az oktatás, mint a kutatás, és mindkettőt az elvárható színvonalon kell végezniük, szóval az idézett rész nem kifogás.
"És ezek többsége nem élet-halál fontosságú kérdéseket feszeget." Lehet, hogy az oktatónak nem élet-halál fontosságú a kérdés, de a hallgatónak igen, mert például ha nincs kijavítva a vizsgája időben, kérdéses, hogy ha javítani kell, az belefér-e a vizsgaidőszakba.
"Sokszor olyan dolog, amit a csoporttársaktól is megkérdezhetne, vagy aminek utánanézhetne a TVSZ-ben." Kérem mondja meg az én oktatóimnak, hogy ha nem akarnak ilyen jellegű levelekre válaszolni, akkor NE adjanak meg TVSZ-be ütköző követelményeket a tárgyukhoz, akkor majd nem írok róla e-mailt.
"De egyszerűbb az oktatónak dobni egy e-mailt este 10-kor vagy szombat délben, hiszen az oktató olyan, mint egy alkalmazás." A hallgató akkor küldi az e-mailt, mikor eszébe jut vagy szembesül a problémával, amiről kérdezni akar. Az e-mailnek az az egyik nagy előnye, hogy akinek küldik, az akkor nézi meg, és válaszol rá, amikor akar. Továbbá én például azért is írok hétvégén e-mailt a tanároknak, mert (1) sokan válaszolnak rá hétvégén, ha nem érnének rá, gondolom nem tennék, és (2) van olyan oktató, aki pl. csak hétfő reggel 7:30-kor nézi meg a leveleit, és ha én már "hivatali időben", azaz hétfőn 8:00 után küldök neki e-mailt, azt csak napokkal később nézi meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!