Ti hisztek a reklámpszichológiában?!
Egy csomó olyan reklámot látok, ahol ismertebb média személyiségek ajánlgatnak különböző termékeket. Rátok ez hatással van a vásárlásaitok alatt?!
Azért kérdezem, mert nekem eszem ágában nem volt soha, hogy több ásványvizet vegyek, amikor Figó reklámozta, vagy teszem azt több pizzát, mert a poszteren Majka vagy bármelyik más kisebbségi lúzer vigyorog.
Tehát, ez egy létező értékesítési taktika, hogy mutogassunk ismertebb arcokat és akkor emiatt jobb minőségűnek hiszik a termékünket a hülye vásárlók?!
Ez nem hitkérdés. Általában az emberek próbálják utánozni azt, akire felnéznek. Vagyis ha a kedvenc hírességük - látszólag - egy bizonyos márkát preferál, akkor az adott márka az ő szemükben is vonzóbb lesz. Ez még csak nem is kell hogy tudatosuljon az emberben.
Emellett pedig már eleve figyelemfelkeltő hatással is bír egy híresség arca egy reklámon.
Legtöbbször tudat alatt döntesz, vagy kerül elő egy információ.
Ezt elkerülni csak úgy lehet, ha nem nézed meg a reklámot.
Hogy hatással van valakire a reklám, az jellemzően nem egy tudatos döntés. Vagyis aki azt hiszi, hogy rá nem hatnak a reklámok, itt nem arról van szó hogy emberünk meglátja hogy Egerszegi Krisztina milyen joghurtot eszik a tévében, és már rohan is hogy az neki is kell. Vagyis biztos van ilyen is, de ez ritka.
A reklámok sokkal inkább a tudatalatti manipulációra építenek. Például tegyük fel hogy nagy sportrajongó vagy, és számtalanszor izgultad végig ahogy világbajnok úszónőnk épp rekordokat döntöget a medencében. Tehát van egyfajta pozitív élményed ami Egerszegi Krisztina személyéhez köthető.
Ezután lemegy egy reklám, ahol ő van a tévében és XY kft joghurtjait eszi rettentő jóízűen. Számodra ez valószínűleg egy nem túl lényeges információ, kb ahogy jött, úgy megy is, különösebben nem koncentrálsz rá. De amikor legközelebb a szupermarketben jársz, a hűtősoron meglátod XY kft joghurthait, jó eséllyel hirtelen megkívánod. Pedig lehet hogy a reklámra már nem is emlékszel. De nem is kell. Ugyanis anélkül, hogy ez valaha is tudatosult volna benned, a reklám sikeresen átirányította az úszó vb-khez társított pozitív képzedeited a joghurtra.
Az elméd ugyanis így működik, mintázatokat, összefüggéseket keres. A reklámok pedig ezt lovagolják meg, azzal, hogy célzott összefüggéseket alakítanak ki a te hírességekre irányuló érzéseid és a hírességek által reklámozott termékek között.
Neked pedig valószínűleg fel sem tűnik, amíg egyszer végig nem gondolod. Hiszen ott áltál a hűtőpultnál, 15 különféle márka között. És lehet hogy a mellette lévő még 10 forinttal olcsóbb is volt. De neked valamiért pont ez az egy tetszett meg...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!