Ti hisztek a reklámpszichológiában?!
Egy csomó olyan reklámot látok, ahol ismertebb média személyiségek ajánlgatnak különböző termékeket. Rátok ez hatással van a vásárlásaitok alatt?!
Azért kérdezem, mert nekem eszem ágában nem volt soha, hogy több ásványvizet vegyek, amikor Figó reklámozta, vagy teszem azt több pizzát, mert a poszteren Majka vagy bármelyik más kisebbségi lúzer vigyorog.
Tehát, ez egy létező értékesítési taktika, hogy mutogassunk ismertebb arcokat és akkor emiatt jobb minőségűnek hiszik a termékünket a hülye vásárlók?!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ez nem hitkérdés. Általában az emberek próbálják utánozni azt, akire felnéznek. Vagyis ha a kedvenc hírességük - látszólag - egy bizonyos márkát preferál, akkor az adott márka az ő szemükben is vonzóbb lesz. Ez még csak nem is kell hogy tudatosuljon az emberben.
Emellett pedig már eleve figyelemfelkeltő hatással is bír egy híresség arca egy reklámon.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Legtöbbször tudat alatt döntesz, vagy kerül elő egy információ.
Ezt elkerülni csak úgy lehet, ha nem nézed meg a reklámot.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Hogy hatással van valakire a reklám, az jellemzően nem egy tudatos döntés. Vagyis aki azt hiszi, hogy rá nem hatnak a reklámok, itt nem arról van szó hogy emberünk meglátja hogy Egerszegi Krisztina milyen joghurtot eszik a tévében, és már rohan is hogy az neki is kell. Vagyis biztos van ilyen is, de ez ritka.
A reklámok sokkal inkább a tudatalatti manipulációra építenek. Például tegyük fel hogy nagy sportrajongó vagy, és számtalanszor izgultad végig ahogy világbajnok úszónőnk épp rekordokat döntöget a medencében. Tehát van egyfajta pozitív élményed ami Egerszegi Krisztina személyéhez köthető.
Ezután lemegy egy reklám, ahol ő van a tévében és XY kft joghurtjait eszi rettentő jóízűen. Számodra ez valószínűleg egy nem túl lényeges információ, kb ahogy jött, úgy megy is, különösebben nem koncentrálsz rá. De amikor legközelebb a szupermarketben jársz, a hűtősoron meglátod XY kft joghurthait, jó eséllyel hirtelen megkívánod. Pedig lehet hogy a reklámra már nem is emlékszel. De nem is kell. Ugyanis anélkül, hogy ez valaha is tudatosult volna benned, a reklám sikeresen átirányította az úszó vb-khez társított pozitív képzedeited a joghurtra.
Az elméd ugyanis így működik, mintázatokat, összefüggéseket keres. A reklámok pedig ezt lovagolják meg, azzal, hogy célzott összefüggéseket alakítanak ki a te hírességekre irányuló érzéseid és a hírességek által reklámozott termékek között.
Neked pedig valószínűleg fel sem tűnik, amíg egyszer végig nem gondolod. Hiszen ott áltál a hűtőpultnál, 15 különféle márka között. És lehet hogy a mellette lévő még 10 forinttal olcsóbb is volt. De neked valamiért pont ez az egy tetszett meg...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!