Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Szokások, etikett » Ti hisztek a reklámpszichológi...

Ti hisztek a reklámpszichológiában?!

Figyelt kérdés

Egy csomó olyan reklámot látok, ahol ismertebb média személyiségek ajánlgatnak különböző termékeket. Rátok ez hatással van a vásárlásaitok alatt?!


Azért kérdezem, mert nekem eszem ágában nem volt soha, hogy több ásványvizet vegyek, amikor Figó reklámozta, vagy teszem azt több pizzát, mert a poszteren Majka vagy bármelyik más kisebbségi lúzer vigyorog.


Tehát, ez egy létező értékesítési taktika, hogy mutogassunk ismertebb arcokat és akkor emiatt jobb minőségűnek hiszik a termékünket a hülye vásárlók?!



2019. szept. 17. 09:34
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Ez nem hitkérdés. Általában az emberek próbálják utánozni azt, akire felnéznek. Vagyis ha a kedvenc hírességük - látszólag - egy bizonyos márkát preferál, akkor az adott márka az ő szemükben is vonzóbb lesz. Ez még csak nem is kell hogy tudatosuljon az emberben.

Emellett pedig már eleve figyelemfelkeltő hatással is bír egy híresség arca egy reklámon.

2019. szept. 17. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Rám nincs hatással.
2019. szept. 17. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim válasza:
100%
Hiszek benne, de rám nincs hatással.
2019. szept. 17. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%
Úgy kezdődik, hogy felosztják az embereket csoportokra, és az ilyen reklámokkal azokat a csoportokat próbálják megcélozni, akik még nem döntötték el, hogy melyik márkát részesítik előnyben a többivel szemben. Nem veszel több ásványvizet, de ha egyébként eddig nem lettél volna ásványvíz fogyasztó és bemész a boltba, nem feltétlen az lesz a döntő számodra, hogy 2 Ft-tal több vagy kevesebb az ára, vagy hogy mennyire áramvonalas a flakon, de lehet az sem érdekel, hogy melyikben mennyi az ásványi anyag tartalom, inkább csak arra törekszel, hogy olyan legyen ami megfelelne ízben a te ízlésednek, és akkor kerül a képbe az ismert ember, akinek remekül mérhető számú tábora van, akik szinte magukat osztották korra, nemre, végzettségre, keresetre, és érdeklődési körökre, és akikért érdemes odatenni annak az embernek az arcát. Mielőtt azt gondolnád, hogy nem sok az az ember, hát nem is igazán az számít mennyien vannak, hanem hogy alapvetően a piac nem változik akkorát, hogy egy hiperszuperebb ásványvíz kerüljön elő, és az emberek többsége biztonsági játékos, úgymond márkahű, egyszer megszokja a mekit, a cocát, a coccolinot, azután mindig amellett dönt majd. Ez számít. Hogy 100-ból egy 14 éves gyerek Figó miatt azt az ásványvizet választja, és azt megszorozhatod még jó 70 évvel. Az sok. Azért megéri fizetni egy arcnak, és megéri azt hazudni, hogy ez az ásványvíz nedvesebb mint a többi.
2019. szept. 17. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

Legtöbbször tudat alatt döntesz, vagy kerül elő egy információ.

Ezt elkerülni csak úgy lehet, ha nem nézed meg a reklámot.

2019. szept. 17. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%
Igen és ez teljesen valós is, de nem kifejezetten a híres személyiségekkel. Ha megnézed, akkor a reklámok mindig a félelemkeltésre építenek a fogyasztói társadalomban. Pl. ha nem veszed a rágót, vagy a tic tac-ot, akkor büdös lesz a leheleted, az emberek nem fognak akarni veled társalogni, ennél a fogkrémnél meg 10 fogászból 10 ezt ajánlja, szóval ha nem akarod, hogy elrohadjon a fogad akkor ilyet vegyél. Aztán ha tiniként patttanásaid vannak az ciki és kiröhögnek a hátad mögöd, plusz még pasid/csajod se lesz sose, de itt egy termék, ami minden gondodat megoldja. Ezen kívül ráncos vagy és 10 évvel öregebbnek fogsz kinézni, ha nem használsz Q10-es arckrémet és még sorolhatnám. És igen, ezek mind működnek az embereknél, sokaknál még tudat alatt is.
2019. szept. 17. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
77%
Mindenkire hatással vannak a reklámok TUDAT ALATT, ha akarja, ha nem. Pont ez a lényeg. Én nem szeretem ha mossák az agyamat, ezért TUDATOSAN nem nézek reklámokat.
2019. szept. 17. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
66%
Rám sincs nagy hatással. Van, akinél igen, van, akinél nem. Szerintem jó esetben ez úgy működik, hogy valaki kipróbálja egy híresség által preferált valamit, majd kipróbál egy másikat is, amit nem híresség reklámoz, és mivel nagyon nagy különbséget nem tapasztal, így marad a másodiknál, azaz kezd alábbhagyni ez a dili.
2019. szept. 17. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%

Hogy hatással van valakire a reklám, az jellemzően nem egy tudatos döntés. Vagyis aki azt hiszi, hogy rá nem hatnak a reklámok, itt nem arról van szó hogy emberünk meglátja hogy Egerszegi Krisztina milyen joghurtot eszik a tévében, és már rohan is hogy az neki is kell. Vagyis biztos van ilyen is, de ez ritka.

A reklámok sokkal inkább a tudatalatti manipulációra építenek. Például tegyük fel hogy nagy sportrajongó vagy, és számtalanszor izgultad végig ahogy világbajnok úszónőnk épp rekordokat döntöget a medencében. Tehát van egyfajta pozitív élményed ami Egerszegi Krisztina személyéhez köthető.

Ezután lemegy egy reklám, ahol ő van a tévében és XY kft joghurtjait eszi rettentő jóízűen. Számodra ez valószínűleg egy nem túl lényeges információ, kb ahogy jött, úgy megy is, különösebben nem koncentrálsz rá. De amikor legközelebb a szupermarketben jársz, a hűtősoron meglátod XY kft joghurthait, jó eséllyel hirtelen megkívánod. Pedig lehet hogy a reklámra már nem is emlékszel. De nem is kell. Ugyanis anélkül, hogy ez valaha is tudatosult volna benned, a reklám sikeresen átirányította az úszó vb-khez társított pozitív képzedeited a joghurtra.

Az elméd ugyanis így működik, mintázatokat, összefüggéseket keres. A reklámok pedig ezt lovagolják meg, azzal, hogy célzott összefüggéseket alakítanak ki a te hírességekre irányuló érzéseid és a hírességek által reklámozott termékek között.

Neked pedig valószínűleg fel sem tűnik, amíg egyszer végig nem gondolod. Hiszen ott áltál a hűtőpultnál, 15 különféle márka között. És lehet hogy a mellette lévő még 10 forinttal olcsóbb is volt. De neked valamiért pont ez az egy tetszett meg...

2019. szept. 17. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!