Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Szokások, etikett » Hogyan illik ezt koszoneskor?

Hogyan illik ezt koszoneskor?

Figyelt kérdés
Egy illeto belep egy helyre ahol szolgaltatast tud igenybe venni, etikett es protokoll szabalyok szerint kinek illik eloszor koszonnie? ugy, hogy a recepcio kb 4 meterre van a bejarattol
2019. aug. 15. 13:07
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Aki jön, az köszön. Szerintem ez ide is igaz. Ha bemegyek valahová én kőszönök, mindegy, milyen kapcsolat van.
2019. aug. 15. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Aki belép az köszön.
2019. aug. 15. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%
Azt hitted, hogy ha már fizetsz, akkor köszönjenek neked előre, a fene a pofájukat...
2019. aug. 15. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 TappancsMancs ***** válasza:
100%

A protokoll az más, az kimondottan a diplomácia területén van, amit kérdezel az meg az illem területén.


Gyakorlatilag az köszön először aki belép az adott helyre, mert ha nem veszik őt észre, akkor mintegy jelzi, hogy ő oda jött, megérkezett. Mindezzel együtt és nyilvánvaló módon is, az eladóknak is szabály (nagyjából), hogy ők köszönjenek elsőként, nyilván, ha ez módjukban is áll. Tehát, ha nem elfoglaltak egy másik vevővel, vagy elég közel is vannak az érkezőhöz, mert az sem valami illedelmes és még nevetséges is lenne, ha az eladó jó messziről kiabálna oda az érkező vendégnek.


A lényeg, hogy köszönj elsőnek ha az megfelelő a helyzetben, ha messze van az eladó, akkor meg nyilván, csak amikor pl vásárlás közben a közelébe értél, szóval neked se kell átkiabálnod egy nagyobb üzleten. Ez a hétköznapi helyzet nem annyira formális, így egy praktikus módon teljesen elegendő megoldani, akinek előbb "sikerül" köszönnie az köszönhet először. Ez nem egy "szigorú" helyzet.



És egy kis áttekintés azokról a kifejezésekről, amiket az emberek össze szoktak keverni.


Etika (vagy erkölcs)


Az etika belső jóra való késztetés. Etika fogalma alatt emberek természetes és alapvető szándéka a jóra; arra, hogy segítse mások életét anélkül, hogy kárt okozna. A helyes és helytelen, a társadalmi jó és rossz megkülönböztetése.


Illem


Az illem hétköznapibb és külsődlegesebb szokások rendszere ami változik országonként, koronként, kultúrán-ként, generációnként. Kevésbé jelentős hétköznapi helyzetekből, viselkedési szokásokból áll.

Pl.: Rendelés és fizetés a férfi feladata. Kóstolás: aki rendelte a bort, dugó szagolás, moziban mobil kikapcsolása.


Etikett


Régebben a királyi udvar szokásait jelentette, ma kiterjedtebb használata van. Szertartásos jelleget is mutató viselkedési és udvariassági szokások. A hétköznapi illemtől eltérően az etikett magánemberek és vállalatok nagyon hivatalos eseményeinek és helyzeteinek szokásait jelenti.

Pl.: Esküvő vagy konferencia.


Protokoll


A protokoll a diplomácia elengedhetetlen része, megszabja a nemzetközi kommunikáció és kapcsolattartás hivatalos módját. Nagyon szertartásos, hivatalos, formális és szigorú szabályokból áll.

Pl.: Állami rendezvények, ceremóniák, kitüntetések átadása.


Diplomácia


A diplomácia az államok nemzetközi kapcsolatainak szervezett tevékenysége. Fő céljai: hivatalos kapcsolatok fenntartása más államokkal; az állam és polgárai érdekeinek képviselete, védelme; információszerzés; a saját országról szóló ismeretek terjesztése.

2019. aug. 15. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 TappancsMancs ***** válasza:
100%
Hogy a négy méterre is válaszoljak, ha eléggé csend van ahhoz, hogy hangoskodás nélkül köszönj és azt hallják is, akkor köszönj elsőnek. De adódhat, hogy megelőznek benne az alkalmazottak. Mindkettő rendben van.
2019. aug. 15. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 TappancsMancs ***** válasza:
100%
Esetleg hozzátehető, hogy ezeket az interneten is kevergetik kicsit. :) Ez viszont pontos összegzés.
2019. aug. 15. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!