Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Nyelvek » Van tudományos álláspont...

Van tudományos álláspont arra, és ha igen hányféle komoly tudományos álláspont van arra, hogy gyerekeknek hány éves kortól érdemes idegen nyelvet tanítani?

Figyelt kérdés
És mennyire gyerekfüggő ez, és ha igen, milyen teszttel lehet mérni, hogy mikor alkalmas már rá az idő?

2018. aug. 3. 14:08
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
85%

A gyerek akkor taul meg a legjobban egy nyelvet, ha születésétöl kezdve "tanulja"!

Minél késöbb kezdi, annál kevésbé fogja tudni használni!


A világban rengeteg helyen (meg 150-200 éve MO-on is) az természetes, hogy a gyerekek többsége több nyelven nö fel és ezért is tudnak sokkal könnyebben harmadik, negyedik, sokadik nyelvet megtanulni késöbb is.

Pl. Svájcban minden gyerek az óvodában három nyelvet beszél (német, olasz, francia), illetve ezen kívül sokszor az adott kanton nyelvét is, illetve ha a szülei nem svájciak, akkor sokszor még az ö anyanyelvüket is. De mire iskolába kerül ott egy gyerek, minimum három nyelven tud anyanyelvi szinten.

Ezen kívül a külföldön élö emberek gyerekei is általában a szülök nyelvén kívül az adott állam nyelvét is tudja, illetve vegyes nemzetiségü szülök esetében mindkét szülö nyelvét is beszéli, ha kezdettöl azon szól az adott szülö hozzá.


Szóval a gyerek születésétl kezdve alkalmas több nyelv megtanulására, ez nem késöbb kialakuló képesség.

Persze ehhez az is kell, hogy ne nyelvtant akarjanak belesulykolni, hanem beszéljenek vele az adott nyelv(ek)en, és akkor tökéletesen fogja azt használni.

2018. aug. 3. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
53%

Az ember egyedfejlődésében van egy kritikus időszak, amikor könnyen megtanul egy vagy több nyelvet, mint anyanyelvet. Ezek anyanyelvek lesznek, nem idegen nyelvek.

A kritikus időszak 6-7 éves korban zárul le, utána már nehezebben tanul. Fő előnye az idősebbekkel szemben a kiejtés, de amit 10 éves koráig megtanul, az annyi, mint amit 10 évesen meg tud tanulni. Viszont lehet, hogy jobban emlékszik rá, és nem felejti el soha. Ekkor már idegen nyelvek tanulásáról beszélünk.

2018. aug. 3. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

Én laikusként egészen mást olvasok Svájcról.

Ilyeneket:


Swiss school children should have to start learning a second national language English -- no later than two years before the end of primary school, the Federal Office of Culture recommends.


The two years of kindergarten is in Swiss German.


Students learn a second official language of Switzerland as well as English during their compulsory school years.

2018. aug. 3. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
Ezek mind ismert dolgok, amiket írtok, de egyikőtök sem említi a hátrányokat. Egyrészt azt írod, hogy 6-7 éves korban zárul le az anyanyelvi tanulás, de engem a kezdet érdekelt. Mármost aki több nyelven beszél, az nem tud minden nyelvet olyan szinten, gyerekek meg gyakran keverik is, és lehet hogy mindegyiket tudni fogja anyanyelvi társalgási szinten, de a gondolataira, logikájára, kifejezésmódjára hogyan hat? Én biztos vagyok benne, hogyha valaki egy nyelvet atnul, és azt tényleg olyan szülőktől, akik egyébként választékosan beszélnek, akkor azt az egy nyelvet sokkal jobban fogja tudni, és ez kihat a gondolkodására is, kifejezésére is, mintha tud 3-4-5 nyelvet. Mindegyiknek van leőnye és hátránya, de ti mind csak az előnyről beszéltek, nem?
2018. aug. 3. 22:21
 5/11 A kérdező kommentje:
Megjegyzés: a kérdésem nem arra vonatkozott, hopgy mikor kell tanulni ahhoz, hogy két anyanyelve legyen, engem nem anyanyelvi szinten, hanem idegennyelvi szinten érdekel a nyelvtanulás, nem vagyunk különböző nyelvű szülők.
2018. aug. 3. 22:22
 6/11 anonim ***** válasza:

Én óvodában kezdtem el angolul tanulni és az egyetemig folytattam is, de ettől még nem lett anyanyelvem az angol. Akkor lenne az, ha valamelyik szülőm angolul beszélt volna hozzám és úgy szívtam volna magamba a tudást, nem pedig iskolai környezetben. Ha valakinek idegen nyelvként tanítanak egy nyelvet, főleg nem idegennyelvű környezetben, hanem a saját hazájában, akkor soha nem fog olyan szintet elérni, mint az, aki rá van kényszerülve, hogy a nap 24 órájában hallja, tanulja és használja az adott nyelvet.


Egyébként nem értem, honnan gondolod, hogy bármi hátránya lenne annak, ha valaki két vagy több nyelven is beszél. Kisgyerekkorban előfordulhat az, hogy keveri a két nyelvet és átvált egyikről a másikra a mondat közepén, de mire idősebb lesz, addigra letisztázódik benne, hogy melyik szó melyik nyelvhez kapcsolódik és képes lesz folyékonyan beszélni az egyik nyelven úgy, hogy a másikat ne keverje bele. Nekem volt olyan ismerősöm, akinek a kislánya magyar és román anyanyelvű volt, és amikor beszélte vele, akkor néha átváltott románra. Ilyenkor mondtam neki, hogy nem tudom mit jelent az a szó, amit mondtál és akkor elmondta magyarul is vagy körülírta. Mire felnőtt, addigra kinőtt ebből a szokásából, hogy a két nyelv közt folyamatosan ide-oda váltott.

2018. aug. 4. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

#4: A kétszavas szakaszban egy rövid ideig keverik a nyelveket, de leszoknak róla, attól kezdve már nem keverik, és minden felnőtthöz a hozzá tartozó nyelven szólnak.

Viszont nagyon hamar el is tudják felejteni a nyelveket, erre vigyázni kell.

Idegen nyelveken is lehet ilyen szakasz, azon nehezebb már túljutni.

2018. aug. 5. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
Amelyik nyelvet NEM anyanyelvként tanulod, az egy másik agyterületre megy, amelyik sokkal kevésbé hatékony.
2018. aug. 6. 01:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

"Mire felnőtt, addigra kinőtt ebből a szokásából, hogy a két nyelv közt folyamatosan ide-oda váltott."


Hát én nem értek hozzá, de ha valmire csak felnőtt korára né ki, akkor az lenyomatot hagyhat sokmindenen. Ha például a logika, gondolkodás, kommunikáció fejlődésében fontos lenne gey olyan alap, amiben ilyen nem fordul elő, és ez csak felnőtt korban múlik el, akkor 18 éveig rossza lapokra épített. Én úgy tudom egy gyerek fejlődésében mindennek megvan a maga ideje, és az agyi kapcsolatoknak a fejlődése, régiók aktivitása stb. és ehhez nagyjából igazodni kéne, ezek összhangban vannak egymással. Vannak dolgok, amiket pl. nem lehet 5,6,7,8 stb. éves kor előtt, mert még nincs meg az az idegi kapcsolat. Mármoszt ha a többnyelvűség okoz bizonyos problémákat, lehet hogy az más dolgokkal is kapcsolatban van. Az világos hogy az az előnye megvan, hogy a végén ismerni fog kettő vagy több nyelvet felnőttkorára, ilyen vagy olyan szinten. De hogy mik a hátrányai, az kevéssé hangsúlyozott, talán nem is kutatott, nem tudom, pedig biztosan van. Nem tudom hogy így van-e, csak el tudok képzelniu valami hasanlót, hogy aki mondjuk kétnyelvű gyerekkorától kezdve, az lassabban gondolkodik, vagy nem olyan mélyen, vagy akárni, ami nem feltétlenül tér el nagyon az átlagtól, de statisztikailag mondjuk kevesebb Einstein lesz belölük, vagy éppen több, az is lehet, ki tudja.

2018. aug. 6. 08:04
 10/11 anonim ***** válasza:

A családban több olyan ember van, aki többnyelvüen nött fel.

Elöször is a nyelvek keverése kb az óvodás korra teljesen megszünt, elötte is inkább olyankor fordult elö, ha valamelyik nyelven nem ismert egy szót, akkor a másikból helyettesítette be.

A többnyelvüségböl semmi hátrányuk sem lett, söt késöbb sokkal könnyebben tanultak újabb nyelveket, mindegyik ilyen rokon legalább 3-4 nyelven beszél kimondottan jól, de van, aki emellett még 1-2-vel täbbet is tud.

Majdnem mind egyetemet végzett, és nem büfészakokat, hanem van mérnök, informatika program fejlesztö, kutató biológus, stb. tehát kimondottan jó logikai képességeket igénylö szakokat végeztek el és dolgoznak bennük.

Egyetlen gyereknek sem lesz semmi hátránya, ha több nyelven nö fel (feltéve, hogy aki az adott nyelvet tanítja neki, az tényleg tudja), ebböl csak elönye lehet.

2018. aug. 6. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!