Miért ilyen igénytelenek az emberek?
Néhány példa:
- Sportrendezvényen alig vannak, pálinkafesztivál tömve van
- Falvak, ahol a bolt már bezárt, de a kocsma még vígan működik
- Sok szegény ember, akik gyűlölnek tanulni
- Utálni azt aki többre vitte mint ő maga
- Cigi,pia van, inkább kevesebbet eszik és olcsóbb szemét kaját
- Sok embernek annyi igénye van, hogy hónap végéig ne haljon éhen és nem is akar elérni többet - maximum szóban,tettek meg nincsenek mögötte
ez egy jó kérdés.
ebben mind igazad van, szerintem ebbe belejátszanak az anyagi körülmények is, sajnos.
ebben a világban azt hallani az emberektől, hogy mennyit dolgoznak, szinte semmire sem marad idejük. és a sok munka miatt lazitani is kell néha, ennek a legegyszerübb módja, ha beülnek a kocsmába pl.
miért mennének sporteseményre, ahol még fizetni is kell, ha van egy pálinkafesztivál, ahol ingyen kóstolhatják meg a pálinkát? -ezeket általában nem a tanultabb, müveltebb emberek teszik, hanem a köznapi emberek, akik mivel gyülöltek tanulni / nem tanulhattak tovább az anyagiak miatt, utálják azokat, irigyek, féltékenyek azokra, akik többet értek el náluk.
Hogy miért?
Csak nézz szét és látni fogod egyből. Mert kényelmesek lettek, de ennek is oka van. Én a magam részéről úgy gondolom, hogy egy élvezeti társadalomban élünk. Ahogy szétnézek az utcán a temérdek plakátot látom. Légy csinos és vonzó, legyen ájfonod, vagy egyél nutellát,mert az finom.
Olyan társadalom alakult ki/alakul ki, ahol a jelen pillanata számít, tehát a saját vágyaink a fontosak, jó ízűt enni, élvezni a legjobb dolgokat: pia, buli, cigi, de még a milka csoki, vagy az adidas is. És ezt úgy, hogy a lehető legkevesebb energiát fektessük a rossz dolgokba: munka, tanulás, sport...
Úgy gondolom,hogy minden a reklámipar óta van így. Bár az előző korba nem éltem (22 vagyok). A reklám és a plakát mind-mind szép és élvezetes dologra buzdít, persze van kivétel, de a többség ez alapján működik lásd pl. Új BMW milyen jó, milyen fényes, 10millió extrával stb. Ezek a minták alapján csak a számunkra kedvező dolgokra törekszünk. E nélkül egy meki sem lenne. Mert az bőven ide sorolható.
A különféle termékeket ugye meg kell venni, és ahhoz pénz kell, tehát dolgozni azért, hogy megvegyük a terméket, tehát "boldogok legyünk" (ugye ez a coca-cola szlogenje)
Mert ezek boldogságot sugároznak, a legtöbb hírdetés, plakát, tv reklám egy-egy terkém eladására buzdít, amitől neked ugye jobb lesz, azért veszed meg. Csakhogy itt jön a fordulat. Mivel sokat kell dolgozni ezekért, mindenki idegesebb, mert nem szeret ugye senki dolgozni, de a pénzt azért jó költeni. Nos a negatív dolgok felerősödnek, mert sok idő elmegy olyan tekékenységekre, ami az adott személyt nem élvezeti célból szolgálják, tehát nem szereti azt csinálni, bármi hihetetlen is azt hiszem így van. Még ha valaki azt mondja szereti a munkáját nem arra érti, hogy valóban szereti. Mert? Mert ha valóban szeretné, akkor pl. moziba menés helyett akkor is dolgozna? Szóval számára a munka nem lesz olyan, ami számára valódi élvezetet nyújt.
Elég gáz, hogy ennyire egyszerűek. Azt mondják nekik, hogy "ez jó, ezt vedd" akkor elhiszik gondolkodás nélkül?
Nincs valami közösség, ahol cikinek számít a fogyasztói birkaság? :S
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!